hpn Skrevet July 19, 2008 Rapporter Skrevet July 19, 2008 I de 5 år vi har boet her, har vi fået uönskede gäster i form af store biller, der kan flyve. De har lange ben og en stor krop, der ligner et skjold. Vi bor på 4 sal og har set dem komme flyvende ind på altanen. Her til morgen lå der en i badekaret. De er ca. 3 cm lange og brun/grå. Er der nogle foreslag til, hvad de hedder? vidste ikke, om jeg skulle lägge det under "husdyr"
darksaint Besvaret July 19, 2008 Rapporter Besvaret July 19, 2008 Oldenborre kan det være sådan en http://www.biopix.dk/Species.asp?Language=da&Searchtext=Melolontha%20melolontha&Category=Insekter
darksaint Besvaret July 19, 2008 Rapporter Besvaret July 19, 2008 kvarteret hvor vi bor havde fornøjelsen af dem for et par uger siden men kun et par dage så forsvandt de pludseligt igen - ulækre små kryb :-)
plup Besvaret July 20, 2008 Rapporter Besvaret July 20, 2008 Der er noget med at der er "oldenborre-år" hvert 4. år - hvor de yngler helt vildt og nærmest går amok -måske er det i år?! For et par år tilbage havde manden og jeg lavet en lille picknic/engangsgrill-halløj på langebakken ude ved nokken. Det var vældigt hyggeligt og romantisk - indtil vi blev angrebet af kæmpesværme af oldenborrer og måtte flygte skrigende derfra, vi troede nemlig først at det var kæmpehvepse :D Ujs det var klamt!
don j Besvaret July 23, 2008 Rapporter Besvaret July 23, 2008 øj jeg hader de kryb. ramte engang en på min voltunede jog med 90km/t resultatet var et stykke blå og godt snasket pande aaav
Marraffay Besvaret July 29, 2008 Rapporter Besvaret July 29, 2008 Er der så nogen der kan finde ud af hvad denne arts lillebror mon hedder? Var tit invaderet af nogen der godt kunne ligne små mariehøns, men bare brune og bille agtige. Fandt altid hverdag et par stykker i vindueskarmen... Har dog ikke set dem her i SE, kun i DK.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu