Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg bor i centrum og oplevere flere gange om måneden, at jeg ikke modtager mine breve, senest fra parkering Malmö(Som så ringede om hørte om jeg var interesseret i en boende parkering, nu hvor de havde fået brevet retur, super serrvice). Men det sker, og er sket en del gange. og det pisser mig lidt af. Ud over det, så oplever vi hver uge, at der kan gå flere dage uden post, og så lige pludselig, så får vi for en del dage. Begge vores navne så anført på dørtelefonen og på vores brevsprække. Med officielle bogstaver, og ikke med et håndskrevet klistermærke. Jeg har overvejet, at skrive en halvsur mail til Posten, men ville lige høre om der er andre, som har oplevet det samme, eller stadigvæk oplever det. Mvh Martin

Besvaret

Du er ikke alene Vi bor i Lindeborg og er mildest talt ikke tilfredse med posten. Vi har klaget flere gange, også i forbindelse med pakkepost, men lige lidt hjælper det.

Besvaret
Jeg bor i centrum og oplevere flere gange om måneden, at jeg ikke modtager mine breve, senest fra parkering Malmö(Som så ringede om hørte om jeg var interesseret i en boende parkering, nu hvor de havde fået brevet retur, super serrvice). Men det sker, og er sket en del gange. og det pisser mig lidt af. Ud over det, så oplever vi hver uge, at der kan gå flere dage uden post, og så lige pludselig, så får vi for en del dage. Begge vores navne så anført på dørtelefonen og på vores brevsprække. Med officielle bogstaver, og ikke med et håndskrevet klistermærke. Jeg har overvejet, at skrive en halvsur mail til Posten, men ville lige høre om der er andre, som har oplevet det samme, eller stadigvæk oplever det. Mvh Martin
samme her.. tro det eller lad være.. servicen er ringere end i DK
Besvaret

2 gange denne uge har vi fået brev til samme person som bor i samme nummer som os men en HELT ANDEN GADE - endda en gade der overhovedet ikke rent alfabetisk/læseligt minder om vores (vores begynder med F og hans begynder med P). Det ene brev var fra skatteverket og det andet fra hans bank. Fair nok der sker en fejl nu og da men samme vildt graverende fejl 2 gange samme uge virker som om at sommerafløseren er analfabet.

Besvaret
2 gange denne uge har vi fået brev til samme person som bor i samme nummer som os men en HELT ANDEN GADE - endda en gade der overhovedet ikke rent alfabetisk/læseligt minder om vores (vores begynder med F og hans begynder med P). Det ene brev var fra skatteverket og det andet fra hans bank. Fair nok der sker en fejl nu og da men samme vildt graverende fejl 2 gange samme uge virker som om at sommerafløseren er analfabet.
Det er nok ham vi plejer at have :D
Besvaret

City mail Jeg ved ikke om det stadig er sådan, men for nogen år siden var det i City mail områderne den var gal. Mon ikke det stadig er sådan :sick: Da vi boede i Svedala (for 7 år siden) overtog Citymail, fra den dag fungerede det ikke. Derfor valgte vi at flytte til et Svenska post område, og det fungerer stort set. Eneste undtagelser har väret da postbudet gik på pension, der fik vi INGEN post i 14 dage. Og så den post hvor der står efternavn för fornavn. Den kom forkert, men det gjorde ikke noget så kunne jeg drikke kaffe med hende der hed min mands fornavn til efternavn :lol:

Besvaret
Jeg har overvejet' date=' at skrive en halvsur mail til Posten, men ville lige høre om der er andre, som har oplevet det samme, eller stadigvæk oplever det.[/quote'] Nej, du er bestemt ikke alene med oplevelsen :thumbdown (selv om det for vores vedkommende heldigvis ikke er så slemt, som vi tidligere oplevede det). Se også her, hvor emnet også var oppe at vende.
Besvaret

I Sverige er serviceniveauet hos Posten generelt meget lavere end i Danmark. Og den danske post er på vej i samme retning, specielt efter de to fusioneres her til efteråret. Iøvrigt, så findes der ikke City Mail og Posten områder. City Mail deler kun post ud i de tre største byer i Sverige (Stockholm, Göteborg og Malmö) og så på Gotland, af alle steder. For at se forskellen på hvem der kommer med brevene: Posten Sverige kommer med alle breve fra udlandet, alle indenlandske breve med frimærker på og frankeringsaftryk (de røde). City Mail kommer kun med breve fra store firmaer, og konvolutterne har altid en firkant i øverste højre hjørne påtrykt kun "Porto Betalt" - aldrig med tekst som: "Port Payé", "Sverige" eller "B-brev".

Besvaret

Så er det ändret Så er det ändret, sikkert til gläde for mange. Da det startede op fik vi post igennem en meget lang periode 2 gange om dagen. Der var bare som sagt mange breve der manglede.

I Sverige er serviceniveauet hos Posten generelt meget lavere end i Danmark. Og den danske post er på vej i samme retning, specielt efter de to fusioneres her til efteråret. Iøvrigt, så findes der ikke City Mail og Posten områder. City Mail deler kun post ud i de tre største byer i Sverige (Stockholm, Göteborg og Malmö) og så på Gotland, af alle steder.
Besvaret

Jeg undrer mig lidt, da 95% af den post jeg modtager, udelukkende er regninger. Jeg er sgu ligeglad med om de kommer om tirsdagen, eller om torsdagen... Jeg kan simpelthen ikke huske om det er 8 eller 14 år siden jeg sidst har ventet på et "vigtigt" brev skulle komme med posten. Email og sms har vel for længst overtaget den rolle snailmail tidligere har udfyldt. I hvert fald synes jeg ikke at posten har været specielt dårligere eller langsommere, i de 5 år jeg har boet i Sverige (eller skal man sige Skåne for ikke at træde nogen over tæerne) end hvad jeg oplevede da jeg boede i KBH. Tvært imod.

Da vi boede i Svedala (for 7 år siden) overtog Citymail' date=' fra den dag fungerede det ikke. Derfor valgte vi at flytte til et Svenska post område, og det fungerer stort set. [/quote']Lidt dramatisk at være nød til at flytte pga posten a1333.gif
Besvaret

Jeg havde kun modtaget mine forsikringspapirer på bilen men aldrig girokort til indbetaling, heller ikke rykkeren/påmindelsen... Jeg havde forstået at de bare ville trække pengene fra min konto, sammen med de andre forsikringer, så havde ikke lige ageret yderligere på det. Men den anden dag fik jeg så brev fra trafikforsikringen, det koster mig så 1000 sek i forsikring for en måned, fordi Posten ikke har kunnet finde ud af at levere mit brev... :mad: Det kan være den fem cm højere label med navn på ikke er tydelig nok... Ellers har vi ofte oplevet at modtage andres post, og i januar fik vi ikke halvdelen af vores regninger... Efterhånden begynder vi at tilmelde vores girokort elektronisk - selvom jeg godt kunne lide at have dem på papir... Lidt mere overskueligt, nu når PBS ikke er en mulighed.

Besvaret
Efterhånden begynder vi at tilmelde vores girokort elektronisk - selvom jeg godt kunne lide at have dem på papir... Lidt mere overskueligt' date=' nu når PBS ikke er en mulighed.[/quote'] Hvad er der galt med Autogiro?
Besvaret
Hvad er der galt med Autogiro?
Kun de problemer der kan opstå ved at kærestens navn står på regningen og kontoen er i mit... Og da vi flyttede herover var der et lidt strammere budget end nu, så der skulle vides hvor mange penge der skulle flyttes til Sverige.
Besvaret

Det er Citymail der har et problem, præcis som i DK. I øjeblikket taber Citymail 3.5mill. DKK per uge .. (i DK) og det samme sker i SE i øjeblikket....

Hurra for e-Boks og internetbank. Vi får efterhånden kun Fagbladet og private breve med Posten.
e-Boks = Post Danmark... Ja, jeg er ansat i Posten (lidt endnu) og fatter virkelig ikke at folk kan flippe ud over noget så tåbeligt som lørdagsomdeling...
Besvaret
Det er Citymail der har et problem, præcis som i DK. I øjeblikket taber Citymail 3.5mill. DKK per uge .. (i DK) og det samme sker i SE i øjeblikket.... e-Boks = Post Danmark... Ja, jeg er ansat i Posten (lidt endnu) og fatter virkelig ikke at folk kan flippe ud over noget så tåbeligt som lørdagsomdeling...
Nu synes jeg ikke at e-boksen er noget at råbe hurra for... Den er skam fin have, og den virker efter hensigten men får stadig al for meget post, hvis alle nu understøttede e-boks så ville det være super. Findes der ikke en "e-boks" i sverige? altså noget lignende... ?
Besvaret
Nu synes jeg ikke at e-boksen er noget at råbe hurra for... Den er skam fin have, og den virker efter hensigten men får stadig al for meget post, hvis alle nu understøttede e-boks så ville det være super. Findes der ikke en "e-boks" i sverige? altså noget lignende... ?
Tja.. du kan da ikke bebrejde e-Boks at du får for meget post. Du skulle da hellere henvende dig til dem der sender dig breve og foreslå at de bliver tilmeldt til e-Boks. Så er det problem da løst. Her er den svenske udgave af e-Boks http://www.posten.se/c/info_epostboxen
Besvaret
Det er Citymail der har et problem' date=' præcis som i DK. I øjeblikket taber Citymail 3.5mill. DKK per uge .. (i DK) og det samme sker i SE i øjeblikket....[/quote'] det er nu ikke rigtigt. Mindst et brev fra dk kommer ikke frem hver måned til min adresse. Og det er posten der deler dem ud. Så hele problemet ligger bestemt ikke ved citymail
Besvaret

Når jeg skriver at serviceniveauet hos Posten er lavere end i Danmark, så mener jeg at Posten i Sverige ikke kører pakker og rekommanderede breve ud til privatadresser, de tager heller ikke "klodser" med ud, dvs. maxibreve og deslige. Det sker også ofte at Posten springer en dag eller to over. Når det så er sagt og skrevet, så vil jeg hurtigt tilføje, at ovenstående er en konstatering - ikke en klagesang. Min holdning er, at posten kommer når den kommer. Alt det rigtig vigtige, det har jeg sørget for kommer når jeg vil ha' det. Og så synes jeg det er helt fint at lørdagen er postfri i Sverige, det skulle man også gøre i Danmark. Svenskerne er på mange punkter væsentlig mere lagom.

Besvaret
Når jeg skriver at serviceniveauet hos Posten er lavere end i Danmark, så mener jeg at Posten i Sverige ikke kører pakker og rekommanderede breve ud til privatadresser, de tager heller ikke "klodser" med ud, dvs. maxibreve og deslige. Det sker også ofte at Posten springer en dag eller to over.
Synes nu det er fint at få en seddel i postkassen i stedet for at pakken er smidt tilfældigt i nærheden af hoveddøren eller stikker op af postkassen. Vi har mulighed for at hente pakker 08-22 alle ugens dage - det vil jeg da kalde service.
Besvaret

Men mht. pakker er det da kanon at de kan hentes et sted i närheden som har åbent til mindst 21:th2: DET er da noget post-DK kunne läre noget af -har aldrig haft problemer med posten i SE og pakker er altid kommet hurtigere end forventet:)

Besvaret
Synes nu det er fint at få en seddel i postkassen i stedet for at pakken er smidt tilfældigt i nærheden af hoveddøren eller stikker op af postkassen. Vi har mulighed for at hente pakker 08-22 alle ugens dage - det vil jeg da kalde service.
Jeg kan kun give dig ret. Sagen er den, at Post Danmark har et højere serviceniveau - et serviceniveau der passer fint til halvfjerserne eller firserne, hvor mange mennesker stadig var hjemme i dagtimerne. Et højt serviceniveau er ikke nødvendigvis et serviceniveau folk efterspørger, for teknisk set er det ikke "højere" service at lade folk selv afhente deres forsendelser - det er nu bare det der passer bedst til folks hverdag.
Besvaret
Ja' date=' jeg er ansat i Posten (lidt endnu) og fatter virkelig ikke at folk kan flippe ud over noget så tåbeligt som lørdagsomdeling...[/quote'] Det ligger jo til den danske mentalitet at storbrokke sig over alt muligt. Det er vældig sjældent man kan vride noget positivt ud af danskere.
Besvaret
Jeg kan kun give dig ret. Sagen er den, at Post Danmark har et højere serviceniveau - et serviceniveau der passer fint til halvfjerserne eller firserne, hvor mange mennesker stadig var hjemme i dagtimerne. Et højt serviceniveau er ikke nødvendigvis et serviceniveau folk efterspørger, for teknisk set er det ikke "højere" service at lade folk selv afhente deres forsendelser - det er nu bare det der passer bedst til folks hverdag.
Dether passer altså overhovedet ikke. Jeg er sgu ked af at sige det, men der er ikke hold i noget af dether. Vidste du/I at der findes "døgnpost" i DK, altså steder hvor man kan hente sine pakker 24/7 ? Der kommer en seddel ind af brevsprækken og den kan afhentes 24/7. Som du selv skriver i dit andet indlæg, så er det sindsyg svært at få folk til at sige noget positivt. Det er trættende når man nu har adgang til al statestik og lign. Ja, der er breve og pakker der er blevet væk, men jeg VED by fact, at det danske postsystem fungere bedre end det svenske. Som I måske ved er Posten (SE) og Post Danmark ved at blive slået sammen, derfor har jeg adgang til begge siders statestik.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...