dkrath Skrevet August 6, 2008 Rapporter Skrevet August 6, 2008 Hej, Min onkel skal have nyt grafikkort, så han kan trække hans nye Flysim i lidt bedre grafik end pt. Hans setup er: - 2.6 Core Duo 2 processor - 4 GB DDR ram Han kører PCI-Express... og jeg ved ikke hvad han har af gfxkort lige nu. Han vil give mellem 1.300 - 1.500 kr., men hvad skal han købe? Mvh
claus Besvaret August 6, 2008 Rapporter Besvaret August 6, 2008 Kender ikke så meget til det danny, men der står masser af gode tips og test på www.pcworld.dk
Juff Besvaret August 6, 2008 Rapporter Besvaret August 6, 2008 2 muligheder: Radeon eller Geforce... Prisniveaut er helt fint til de fleste spil på markedet. Prøv at finde nogle modeller ud fra de 2 ovenstående på fx. www.edbpriser.dk der passer med prisen. Lav en google søgning på nogle test/reviews. Der kan være stor forskel.
dkrath Besvaret August 6, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 6, 2008 Problemet er, at der er enormt mange forskellige modeller. Er et 9800GTX tilstrækkeligt?/godt? Er der et bedre alternativ?
Gio Besvaret August 6, 2008 Rapporter Besvaret August 6, 2008 Er et 9800GTX tilstrækkeligt?/godt? Er der et bedre alternativ?GTX260 - selvom det ligger nogle hundredebasser over budgettet. 9800GTX er ikke noget dumt kort - bare sørg for et kort med masser af ram, da MS' flysims suger en hel del - hvis textures skal se bare nogenlunde ud.
Juff Besvaret August 7, 2008 Rapporter Besvaret August 7, 2008 Nu kommer det jo også an på hvilke spil han ellers spiller, eller hvad den flysimulator kræver. Der er jo ikke så meget grund til at gå ud og købe et kraftigere/dyrere kort end der er behov for. OBS! Ikke nogen kritik af dit kortvalg Gio, just a thought :) Måske dette her vil passe hans behov bedre ydelsesmæssigt og støjmæssigt med passiv køler. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=448029&searchArea=&Soegeord= http://www.silentpcreview.com/article821-page1.html Men igen, det er smag og behov..................:th2:
MC Manden Besvaret August 7, 2008 Rapporter Besvaret August 7, 2008 GTX260 - selvom det ligger nogle hundredebasser over budgettet. 9800GTX er ikke noget dumt kort - bare sørg for et kort med masser af ram, da MS' flysims suger en hel del - hvis textures skal se bare nogenlunde ud. Hvis det er Microsoft Flightsim, så er det ikke voldsomt krævende, såh... Jeg kan faktisk køre det med mit standard-not-that-good grafikkort og det ser ok ud.
Gio Besvaret August 7, 2008 Rapporter Besvaret August 7, 2008 Sidst jeg forsøgte mig med MS Flightsim, der var det et af de mest krævende spil man kunne støve op. Men det glæder mig at de er blevet klogere - hvis det da ikke er spillet (læs: nyeste version) der bare er blevet gammelt :D
dkrath Besvaret August 7, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 7, 2008 Det er det nyeste skud på stammen fra MS - altså deres nyeste Flysim. Jeg tror han sagde det fylder 4 DVD skiver :D... vildt! Jeg har anbefalet ham 9800GTX og hvis han havde lidt ekstra, så GTX260... jeg tror det er tilstrækkeligt til ham. Han spiller ikke andet end det... manden er over 50 :D
Lynge Besvaret August 7, 2008 Rapporter Besvaret August 7, 2008 Men sku meget godt gået at han overhovedet spiller comp.:th2: Han spiller ikke andet end det... manden er over 50 :D
Juff Besvaret August 7, 2008 Rapporter Besvaret August 7, 2008 Der er vidst ingen grund til at der går overkill i gfx kortet ..... Men det er selvfølgelig også minimum.... Microsoft® Windows® XP SP2 / Vista PC with 1 GHz equivalent or higher processor 256 MB of system RAM for Windows XP SP2 / 512 MB Vista 14 GB available hard disk space DVD-ROM drive 32 MB DirectX 9 compatible video card required Sound card, speakers or headphones required for audio Microsoft Mouse or compatible pointing device 56.6 Kbps or better modem for online play
dkrath Besvaret August 7, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 7, 2008 Men sku meget godt gået at han overhovedet spiller comp.:th2: Jaaa, hehe! Han er fascineret af fly og når man ikke er pilot må man vælge det 2. bedste, som så er Microsoft Flight Simulator :)! Og han er faktisk rigtig god til spillet :)
dkrath Besvaret August 7, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 7, 2008 Der er vidst ingen grund til at der går overkill i gfx kortet ..... Men det er selvfølgelig også minimum.... Microsoft® Windows® XP SP2 / Vista PC with 1 GHz equivalent or higher processor 256 MB of system RAM for Windows XP SP2 / 512 MB Vista 14 GB available hard disk space DVD-ROM drive 32 MB DirectX 9 compatible video card required Sound card, speakers or headphones required for audio Microsoft Mouse or compatible pointing device 56.6 Kbps or better modem for online play Sådan kan man ikke opgøre det. Så er det også overkill at køre en 800 hestes Supra, når man alligevel kun må køre 110 på vejen. Vi kan ikke alle sammen køre Skoda Fabia jo. Grunden til han ønsker nyt grafikkort er, at den ikke performer godt nok med hans nuværende, som ellers også har over de 32 mb ram du hentyder til.
Gio Besvaret August 7, 2008 Rapporter Besvaret August 7, 2008 Perfekt timing Tom's Hardware har netop opdateret deres grafikkort-liste, og kommer her med bud på de bedste kort i forskellige prisklasser (i dollars).
Gio Besvaret August 7, 2008 Rapporter Besvaret August 7, 2008 Der er vidst ingen grund til at der går overkill i gfx kortet ..... Men det er selvfølgelig også minimum.... Microsoft® Windows® XP SP2 / Vista PC with 1 GHz equivalent or higher processor 256 MB of system RAM for Windows XP SP2 / 512 MB Vista 14 GB available hard disk space DVD-ROM drive 32 MB DirectX 9 compatible video card required Sound card, speakers or headphones required for audio Microsoft Mouse or compatible pointing device 56.6 Kbps or better modem for online playJeg får vist lidt ret alligevel http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Flight_Simulator_X#System_requirements Udover grafikkortet, så er det værd at bide mærke i følgende: "A fast CPU is essential for good performance. While Service Pack 1 improved performance on multicore processors, FSX performance is largely dependent on raw CPU speed."
dkrath Besvaret August 7, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 7, 2008 Kanont med links GIO! Mange tak for det. Mange tak for hjælpen med det hele. Det er fedt der altid er nogen at spørge herinde :th2:
Juff Besvaret August 7, 2008 Rapporter Besvaret August 7, 2008 Sådan kan man ikke opgøre det. Så er det også overkill at køre en 800 hestes Supra, når man alligevel kun må køre 110 på vejen. Vi kan ikke alle sammen køre Skoda Fabia jo. Grunden til han ønsker nyt grafikkort er, at den ikke performer godt nok med hans nuværende, som ellers også har over de 32 mb ram du hentyder til. aaah dkrath...Den holder ikke De 800 heste kan du udnytte hvis du får lyst, du kan ikke udnytte et kæmpe grafikkort hvis du fx. bare bruger officepakken :th2:.....' Jeg bekendt er der heller ikke hastighedsgrænser inde i kabinetet.... Selvfølgelig skal han da have et ordentligt gfx kort og hans budget rækker jo fint, jeg hentyder bare til at man skal passe på med at købe noget man ikke har brug for/ kan udnytte :)................ Alt for mange har travlt med at købe de nyeste og vildeste gfx kort til 3-4000 kilo, selvom de måske bare spiller lidt unreal eller COD... Derfor jeg er af den holdning at man for mest value for money imellem 1000 og 1500 kroner....og du spurgte jo til råds...
dkrath Besvaret August 7, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 7, 2008 aaah dkrath...Den holder ikke De 800 heste kan du udnytte hvis du får lyst, du kan ikke udnytte et kæmpe grafikkort hvis du fx. bare bruger officepakken :th2:.....' Jeg bekendt er der heller ikke hastighedsgrænser inde i kabinetet.... Selvfølgelig skal han da have et ordentligt gfx kort og hans budget rækker jo fint, jeg hentyder bare til at man skal passe på med at købe noget man ikke har brug for/ kan udnytte :)................ Alt for mange har travlt med at købe de nyeste og vildeste gfx kort til 3-4000 kilo, selvom de måske bare spiller lidt unreal eller COD... Derfor jeg er af den holdning at man for mest value for money imellem 1000 og 1500 kroner....og du spurgte jo til råds... Lige præcis - og hans budget hedder 1.300 - 1.500 kr., så det er jo perfekt. Og nej, man kan ikke udnytte det i officepakken, men nu skal det bruges til FSX :)
Juff Besvaret August 7, 2008 Rapporter Besvaret August 7, 2008 Jeg får vist lidt ret alligevel http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Flight_Simulator_X#System_requirements Udover grafikkortet, så er det værd at bide mærke i følgende: "A fast CPU is essential for good performance. While Service Pack 1 improved performance on multicore processors, FSX performance is largely dependent on raw CPU speed." Jeg er sikker på det 9600GT kan gøre det :D............ Btw, hvorfor har så mange producenter så travlt med at smide en 500gb hd i en mellemklasses pc og 3-4 gb ram, og så et low performance gfx kort... Det fatter jeg stadig ikke...... Kanske en mindre hd og lidt mindre ram kan gøre det, til fordel for et bedre gfx kort
dkrath Besvaret August 7, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 7, 2008 Jeg er sikker på det 9600GT kan gøre det :D............ Btw, hvorfor har så mange producenter så travlt med at smide en 500gb hd i en mellemklasses pc og 3-4 gb ram, og så et low performance gfx kort... Det fatter jeg stadig ikke...... Kanske en mindre hd og lidt mindre ram kan gøre det, til fordel for et bedre gfx kort Sådan har det altid været... jeg forstår det heller ikke! Det er altid grafikkortet der savnes.
Lollikken Besvaret August 7, 2008 Rapporter Besvaret August 7, 2008 8800gt Nvidia 8800GT Billigt og godt. Kan let sættes noget passiv køling på så det ik' siger et kvæk (har jeg :D)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu