Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

hey har kikket lidt rundt ok kan ik rigtigt finde noget svar nogle steder så prøver her... sagen er den at jeg snart flytter sil malmø, og skal høre om jeg det kan betale sig at omrigistre sin bil til sverige eller er det bedst at få solgt den i dk.. hva er der flest penge i at gøre... bil info... golf 4 98 1,8 90.000km :D

Besvaret

SÆLG DEN I DK!!!!!! Skal den eksporteres til Sverige, beregner SKAT hvad registreringsafgiften udgør af bilens værdi. Det beløb tager SKAT så lige 15% af i lommen, blot fordi de kan. Og når du så en dag vil sælge den (og det vil du, når du finder ud af, hvad biler koster i Sverige), så er risikoen for at ingen vil købe den stor, fordi det netop er en import-bil. Ellers får du sandsynligvis mindre for den, end hvis den var "Svensksåld" (et svensk begreb, som du snart lærer betydningen af...) Du får stadig en god pris i DK for en god Golf - SÆLG! Du kan sikkert få en væsentlig nyere Golf i Sverige, for det samme du får for din gamle Golf i DK!

Besvaret

Jeg er helt enig i jacobe's kommentar. Det vil ikke kunne lade sig svare sig at importere den til Sverige. Som jacobe nævner, så snupper skat 15% af din registreringsafgift. Dernæst tror jeg også, at en Golf er nemmere at sælge i DK end i Sverige. Den har ikke gået så mange km (i Danmark)... men i Sverige er det svært at sælge biler der har gået omkring 100.000 km og over.

Besvaret

kan kun støtte op om de andre. sælg i DK, du får kun en masse besvær med at tage den til SE og mister en masse penge, med mindre den bil du har nu at du ønske at beholder den.. Hvilket jeg ikke tror nu du flytter til sverige. :) og velkommer til gamle danmark.. Her er et par links til svenske sider hvor du kqan finde dig en ny bil,, www.blocket.se www.bytbil.com www.bilweb.se

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...