dannemare Besvaret September 19, 2008 Rapporter Besvaret September 19, 2008 först af alt så er det nok ikke en god ide at påpege dovenskab Dovenskab eller ej. Det kan sgu være en smule belastende at læse en længere smøre (såsom dit indlæg fra 21:47 i dag), hvor der ikke er sat et eneste komma. Så kan jeg personligt langt nemmere leve med et par stavefejl hist og her (såsom 'osse', som du selv staver det ;)). i form af manglende kommaer når man ikke engang kan stave hvilket er langt vigtigere i grammatikkens verden end kommaer!! :) Says who?
michael k Besvaret September 19, 2008 Rapporter Besvaret September 19, 2008 jeg pointerede bare din egen pointe ...
michael k Besvaret September 19, 2008 Rapporter Besvaret September 19, 2008 Dovenskab eller ej. Det kan sgu være en smule belastende at læse en længere smøre (såsom dit indlæg fra 21:47 i dag), hvor der ikke er sat et eneste komma. Så kan jeg personligt langt nemmere leve med et par stavefejl hist og her (såsom 'osse', som du selv staver det ;)). Says who? 1 . det er lettere at få mening ud af en sätning uden kommaer end en sätning fyldt med stavefejl.. at benägte det er direkte fjollet .. 2. find en nudansk ordbog og slå osse/også op .. kom ind i kampen dumt at rette ting som er skrevet korrekt
dannemare Besvaret September 19, 2008 Rapporter Besvaret September 19, 2008 1 . det er lettere at få mening ud af en sätning uden kommaer end en sätning fyldt med stavefejl.. at benägte det er direkte fjollet .. Det kommer så sandelig an på hvor graverende stavefejl, der er tale om. 2. find en nudansk ordbog og slå osse/også op .. kom ind i kampen dumt at rette ting som er skrevet korrekt Dansk Sprognævn, som nu engang fastsætter den danske retskrivning, godtager ikke 'osse'.
Vicksen Besvaret September 19, 2008 Rapporter Besvaret September 19, 2008 Back to topic guys.... Dette handler ikke om, hvorvidt vi er stave djævelen eller ej. Ved nær læsning er han her ikke ;) Dette er Mohlin's tråd, skal vi ikke respektere dette. Beklager at jeg selv lod mig rive med af "stemningen".
michael k Besvaret September 19, 2008 Rapporter Besvaret September 19, 2008 Det kommer så sandelig an på hvor graverende stavefejl, der er tale om. Dansk Sprognævn, som nu engang fastsætter den danske retskrivning, godtager ikke 'osse'. klart graden af stavefejl har en del at sige men kan man ikke läse et langt indläg bare fordi der mangler tegnsätning så er det ikke nödvendigvis forfatteren den er gal med ... selv har jeg ingen probleme ri at läse sätninger der mangler kommaer osv. nudansk ordbog gör!! ligesom at majonäse godtages idag !!
michael k Besvaret September 19, 2008 Rapporter Besvaret September 19, 2008 Back to topic guys.... Dette handler ikke om, hvorvidt vi er stave djævelen eller ej. Ved nær læsning er han her ikke ;) Dette er Mohlin's tråd, skal vi ikke respektere dette. Beklager at jeg selv lod mig rive med af "stemningen". du har ret lad os komme tilbage til at hade kattene .. bare se i pet cemetary hvor lede de bäster egentligt er ! :) nej nok om det jeg har sagt min mening og folk har sagt deres mening om mig og det har jeg så svaret på det må väre det vel..
dannemare Besvaret September 19, 2008 Rapporter Besvaret September 19, 2008 nudansk ordbog gör!! Who gives a f***?! Smid lortet ud! Retskrivningslovens § 1: Dansk retskrivning fastlægges af Dansk Sprognævn og offentliggøres i Dansk Sprognævns retskrivningsordbog. ligesom at majonäse godtages idag !! Ja, og det næste bliver vel, at du fortæller mig, at "i dag" ifølge Nudansk Ordbog kan skrives som ét ord (ganske som du selv gør det i ovenstående). Desværre er det nok bare et spørgsmål om tid, før DSN godtager "idag".
Buddha Besvaret September 19, 2008 Rapporter Besvaret September 19, 2008 Og det startede med en død kat og endte med en diskussion om dansk sprognævn og dets fortræffeligheder..... Yeeeeeeeeees.....Længe leve sunddebatten!!! Det er det sjove ved at være her.....Man starter ét sted og aner ikke hvor man ender....:D
michael k Besvaret September 19, 2008 Rapporter Besvaret September 19, 2008 hehe ja det er ret smukt .. det er hvad man får ud af kedsomhed... alle os uden liv samlet en fredag aften på et forum... tab i verdensklasse udover det indbyder topic på denne tråd jo lidt til OT snak
ulmus Besvaret September 23, 2008 Rapporter Besvaret September 23, 2008 hvordan kan det väre at så snart man siger sådanne ting så får forskruede hjerner som din det straks til at man praler?? Fordi, hvis det var mig, der havde en masse dyreliv på samvittigheden, så skulle jeg sq nok holde kæft med det og ikke ligefrem "prale" med det. Og slet ikke i et indlæg fra en kvinde, der lige har mistet sin kat. Iøvrigt kender du mig overhovedet ikke, så hvordan kan du vide noget om min hjerne. Jeg har i det mindste en.
Buddha Besvaret September 23, 2008 Rapporter Besvaret September 23, 2008 Det har de fleste, men det er ikke alle der bruger den....:D Fordi, hvis det var mig, der havde en masse dyreliv på samvittigheden, så skulle jeg sq nok holde kæft med det og ikke ligefrem "prale" med det. Og slet ikke i et indlæg fra en kvinde, der lige har mistet sin kat. Iøvrigt kender du mig overhovedet ikke, så hvordan kan du vide noget om min hjerne. Jeg har i det mindste en.
michael k Besvaret September 24, 2008 Rapporter Besvaret September 24, 2008 Fordi, hvis det var mig, der havde en masse dyreliv på samvittigheden, så skulle jeg sq nok holde kæft med det og ikke ligefrem "prale" med det. Og slet ikke i et indlæg fra en kvinde, der lige har mistet sin kat. Iøvrigt kender du mig overhovedet ikke, så hvordan kan du vide noget om min hjerne. Jeg har i det mindste en. muligt du har det men den må da ha store driftforstyrrelser når du igen konkluderer at jeg praler ... den må väre forskruet når den kan få noget der absolut ikke er pral og absolut ikke er pralemateriale til at blive pral... hvis nu du läste mit indläg, istedet for bare at kaste dig over mig som så mange andre herinde.. ville du fatte at det ikke var pral det var en hjemmestrikket statistik over hvor mange katte kontra andre dyr der bliver kört over på de svenske veje navnligt af mig selv ... men näh nej i dit forskruede sind er det åbenbart noget man praler med..! men selvom det overhovedet ikke var pral vil jeg da ikke ligge skjul på at en dum kat der löber ud foran min bil og dör af det ikke ligefrem er noget "jeg har på samvittigheden" kunne ikke väre meget mere ligeglad .. eneste jeg tänker er hmm nu skal jeg ha nyt glas i tågelygten igen .. egentligt burde katteejerne vel betale .. hvis min hund löber ud i trafiken og der opstår skader derved så skal jeg eller min hundeforsikring betale .. hvorfor er det ikke sådan med katte?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu