BS Skrevet September 13, 2008 Rapporter Skrevet September 13, 2008 Skal ud og have købt mig et video kamera. Budgettet er ikke uendeligt men regner med at for mellem 3 og 4k kan man få noget fornuftigt. Men hvad går man efter når man køber videocam? Full HD er jeg ret ligeglad med. Optisk zoom skal der vel bare være helveds meget af. Men hvad ellers?
Menace Besvaret September 14, 2008 Rapporter Besvaret September 14, 2008 jeg ved ikke lige hvor meget det her hjælper da det ikke giver dig et endeligtsvar, men.... Vi har selv kigget lidt efter et nogenlunde kamera som man kan hive frem i diverse anledninger kravet var at det ikke skulle koste meget, men heller ikke være dårligt altså en god pris/ydelse et spørgsmål du nok skal tage stiling til er: hvilket medie vil du optage på ? herefter er det nemmere at "koge" feltet ind hvis du f.eks går ind på http://edbpriser.dk/Products/Showsubcategory.asp?ID=8 og skriver maxpris samt medie vi valgte efter overvejelse at gå efter et med harddisk, da vi ikke gider stå og skifte skive, bånd eller kort konstant det "fede" ved harddisk kamera er at du har 30+ gb OG kan komme kort i udover for det meste.... vi fandt frem til disse 2 vi kigger på stadig: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=447357 http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=434552
Gio Besvaret September 14, 2008 Rapporter Besvaret September 14, 2008 BS: Du kan lige så godt nappe et cam med HD-option, hvis det ikke koster alverden ekstra. Du vil blive glad for det i længden. Mine egne præferencer ville gå i retning af Sony's modeller. Men - du kan nappe en søndagslæser her: http://www.pcphotomag.com/buyerrsquos-guides/video-cameras/hi-def-camcorders.html http://reviews.cnet.com/camcorders/ Og så er det ellers bare på edbpriser og søge de bedste priser op på de relevante modeller.
BS Besvaret September 14, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret September 14, 2008 HD...tja hvis det alligevel er det i det camjeg køber så fint nok. Men tror virkelig ikke at jeg kommer til at savne full HD. Bliver rystelserne mere tydelige i HD? :D Har hørt man skal vælge "Kort" som medie men hvis man kan få HDD med kort som supplement er det jo genialt! Kigger lidt på jeres links.
Pede Besvaret September 14, 2008 Rapporter Besvaret September 14, 2008 HD...tja hvis det alligevel er det i det camjeg køber så fint nok. Men tror virkelig ikke at jeg kommer til at savne full HD. Bliver rystelserne mere tydelige i HD? :D Har hørt man skal vælge "Kort" som medie men hvis man kan få HDD med kort som supplement er det jo genialt! Kigger lidt på jeres links. Behøver ikke nødvendigvis være full HD men et HD kamera er klart at foretrække. Billedkvaliteten er suveræn. Full HD har kun sin berettigelse hvis du har et +50" full HD fladskærm til at vise det på. Derunder er HD alt rigeligt. et kamera med HDD lyder ummidelbart genialt men husk på at du skal ikke tabe kameraet alt for mange gange før du risikerer at harddisken ryger og så har du pludselig ikke noget kamera. Har selv købt Panasonics HDC-SD5 som læser på kort. Du behøver ikke skifte kort "hele tiden". Der bruges ca. 1 Gb per 10 min - har selv et 4 Gb + 8 Gb kort. Det er 2 timers optagelser. Det får du overhovedet ikke brugt på en enkelt dag. Der er ihvertfald ingen der i så fald gider se dine timelange optagelser bagefter haha. Så et HD kamera med kort-medie er min anbefaling. Canons kameraer får som regel topkarakter men vil selv helt kalrt anbefale Panasonic udfra egne erfaringer.
Pede Besvaret September 14, 2008 Rapporter Besvaret September 14, 2008 ...og et lille ps. Det kan meget vel være du lige nu ikke føler behov for et HD kamera men husk på at kameraet gerne skulle holde og kunne bruges nogle år endnu. Vil være møgærgeligt at stå om et år/halvandet og ærgre sig over man ikke lige bruge en tusse mere og fik den suveræne billedkvalitet. Det er en fornøjelse at se hjemmevideo filmet med et ordentligt HD kamera i forhold til gammeldags-hjemmevideo. FØJ!
BS Besvaret September 14, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret September 14, 2008 Det er en fornøjelse at se hjemmevideo filmet med et ordentligt HD kamera i forhold til gammeldags-hjemmevideo. FØJ! Det kan jeg godt følge dig i. Men sammenlignet HD mod et nyt kamera der optager på HDD eller kort. Er forskellen så så stor som du gør den til?
Pede Besvaret September 14, 2008 Rapporter Besvaret September 14, 2008 Det kan jeg godt følge dig i. Men sammenlignet HD mod et nyt kamera der optager på HDD eller kort. Er forskellen så så stor som du gør den til? Formoder du mener om forskellen på et ikke-HD kamera (altså et standard) og et HD kamera der optager på HDD/kort virkelig er så stor? Hvis det er det du spørger om vil jeg svare ubetinget JA!!! (med 3 !) Kan godt være at der er "gamle"-kameraer der optager i go kvalitet men det er ikke de kameraer man får til 2500 DKK. Hvis du har lyst til at se hvordan et HD kamera optager er du velkommen til at kigge forbi en dag og se lidt af det vi har optaget - så kan du selv danne dig et indtryk. I så fald skriv en PM.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu