Jeppemand Skrevet October 5, 2008 Rapporter Skrevet October 5, 2008 Jeg har søgt herinde men synes ikke jeg har fundet et svar jeg kan bruge ;) Vi har solgt vores Svenske hus pr. 1.2.2009 - og overtager et hus i DK allerede i oktober i år. Jeg har hørt fra flere at man kan - hvis man laver en aftale med SKAT - fortsætte med at køre i sine biler i DK i en periode, måske frem til at vores hus er solgt. Det er klart at "centrum for vores livsinteresser" bliver i Danmark men helt præcist hvornår dette sker har vi ikke helt klarhed over. Derfor - er der nogen der har erfaring med lignende eller evt. kender noget til den periode hvor det vil være lovligt fortsat at køre i DK? En ven der arbejder ved Politiet (under udd) i DK mener at man skal køre rundt med en slags tilladelse i bilen, udstedt af SKAT. Anyone?
LotteB Besvaret October 5, 2008 Rapporter Besvaret October 5, 2008 Jeg har søgt herinde men synes ikke jeg har fundet et svar jeg kan bruge ;) Vi har solgt vores Svenske hus pr. 1.2.2009 - og overtager et hus i DK allerede i oktober i år. Jeg har hørt fra flere at man kan - hvis man laver en aftale med SKAT - fortsætte med at køre i sine biler i DK i en periode, måske frem til at vores hus er solgt. Det er klart at "centrum for vores livsinteresser" bliver i Danmark men helt præcist hvornår dette sker har vi ikke helt klarhed over. Derfor - er der nogen der har erfaring med lignende eller evt. kender noget til den periode hvor det vil være lovligt fortsat at køre i DK? En ven der arbejder ved Politiet (under udd) i DK mener at man skal køre rundt med en slags tilladelse i bilen, udstedt af SKAT. Anyone? I har max. 14 dage fra Jeres tilmelding i Folkeregistret:) Nedenstående er sakset fra SKAT E.1.1 Afgiftspligtige køretøjer Spørgsmålet om, hvornår et indført køretøj skal forsynes med danske nummerplader, afgøres af SKAT (Centralregisteret for Motorkøretøjer). Personer, der flytter til Danmark med et udenlandsk registreret køretøj skal lade dette registrere, eller aflevere dets nummerplader til SKAT inden 14 dage efter, at det er indført. Personer, der har bopæl her i landet, må som hovedregel ikke føre køretøj med udenlandske nummerplader. Der henvises til registreringsbekendtgørelsen.
cbpwr Besvaret October 6, 2008 Rapporter Besvaret October 6, 2008 du må nok lade bilen stå i sverige, du skal ihvertfald ikke køre i den i dk efter du er flyttet. Hvornår du sælger bilen er ligemeget, dog kan der vel blive problemer med forsikring osv hvis du ikke bor i sverige mere. Jeg kan ikke forstille mig man kan lave aftaler med skat ang. dette.
Gio Besvaret October 6, 2008 Rapporter Besvaret October 6, 2008 Dato for folkeregister-adresse i DK = Nul svensk indregistreret køretøj på danske veje efter 14 dage. Punktum. Hvis du har hørt om "aftaler" o.l. med SKAT, så er det ønsketænkning eller ammestue-historier. Hvad sagde de selv (hos SKAT), da du ringede til dem i dag? ;)
sup3rior Besvaret October 6, 2008 Rapporter Besvaret October 6, 2008 Inden de 14 dage skal du told-syne bilen hos SKAT på et motorcenter (nærmest beliggende er vist i Tåstrup ved Ikea). Når det er gjort får du det papir som du snakker om du skal have i bilen, og derfra er det så bare at vente på plader og girokort på registreringsafgift dukker op. Sidstnævnte bliver nok en grimmer en :(
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu