Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

BMW har forbedret deres benzinmotorer, så de yder på lige fod med andre diselmotorer, så jeg er lidt interesseret i hvad de ligger på i vägskatt. Nogen der har adgang til at slå det op på vv? Er interesseret i 3 modeller 523i (reg.: oad335) 525i (reg.: gnd540) 530i (reg.: lhj462) Sidst, kan det passe at de alle går ca. 13 km/l i snit? Nogen der har erfaring? På forhånd mange tak for hjælpen. :love2:

Besvaret
BMW har forbedret deres benzinmotorer, så de yder på lige fod med andre diselmotorer, så jeg er lidt interesseret i hvad de ligger på i vägskatt. Nogen der har adgang til at slå det op på vv? Er interesseret i 3 modeller 523i (reg.: oad335) 525i (reg.: gnd540) 530i (reg.: lhj462) Sidst, kan det passe at de alle går ca. 13 km/l i snit? Nogen der har erfaring? På forhånd mange tak for hjælpen. :love2:
De koster alle sammen 1530 i årsskat :O)
Besvaret

Bmw har til tider nogen gange, overdrevet tal i deres brochurer. Der var en artikel med det i ekstrabladet hvor importøren fortalte at det var "turboladeren" som var i stykker? What the? DU har ikke engang prøvet bilen

Besvaret
Ja, så ser det lidt anderledes ud. Alle ligger på 10 km/l... Skal ud og prøve en i weekenden, så det er jo ganske interessant...
Ja nemlig. Den bør dog nok være lidt bedre, men det afhænger nok i meget høj grad af din højre fod og en del af hvor du kører hen. Jeg har en 330iAut fra 2005 og den kører jeg omkring 10 km/L i inklusive turen tværs igennem København i myldretiden. Det er turen igennem København der trækker ned, ellers ligger den mellem 11,5 og 12 km/L ved alm lande/motorvej. Men det er vel ikke om den kører 10 eller 12 km på literen i praksis der er afgørende når du overvejer sådan en bil - i det store regnestykke er det jo peanuts.
Besvaret

Alternativet hvis det skal være i premiumklassen kunne også være en 4-cyl BMW. De nye 520d er efter sigende ret gode forbrugsmæssigt. Men det er selvsagt ikke det samme som en dejlig 6 benet sag!

Besvaret
Ja nemlig. Den bør dog nok være lidt bedre, men det afhænger nok i meget høj grad af din højre fod og en del af hvor du kører hen. Jeg har en 330iAut fra 2005 og den kører jeg omkring 10 km/L i inklusive turen tværs igennem København i myldretiden. Det er turen igennem København der trækker ned, ellers ligger den mellem 11,5 og 12 km/L ved alm lande/motorvej. Men det er vel ikke om den kører 10 eller 12 km på literen i praksis der er afgørende når du overvejer sådan en bil - i det store regnestykke er det jo peanuts.
BMW's nye 3l benzinmotor (272hk) er rimelig økonomisk, en bekendt holder over 13km/l i snit i sin 330i. Selv holder jeg lidt over 10km/l i min 335iA og jeg kører også igennem Kbh. to gange om dagen. Men enig, det er afskrivningen som koster kassen på den slags biler, ikke brændstoffet.
Besvaret

Det er de gamle modeller du nævner - min E90 330i har også "kun" 258 hk. De nye motorer er kraftigere og mere økonomiske. Check BMW.SE BMW 325i - 218 hk BMW 330i - 272 hk BMW 335i - 306 hk

Besvaret
Det er de gamle modeller du nævner - min E90 330i har også "kun" 258 hk. De nye motorer er kraftigere og mere økonomiske. Check BMW.SE BMW 325i - 218 hk BMW 330i - 272 hk BMW 335i - 306 hk
ok det jeg saksede var fra en eller anden anden side ..
Besvaret

Overvejer at udskifte min a6 2.7 tdi, som kører 13,5-14,5 km/l. Så hvis 525i/530i kører det samme, så er de interessante alternativer. Ved det er afskrivningerne der tæller, og ikk km/l, men der kan nu også købes andre sjove ting for de 6500 sek, der er i forskel pr. år i vägskatt.

Besvaret
Der er vel alternativer mellem lupo og s600??
Nix Martin.. Det SKAL være enten det ene eller det andet... :D Men seriøst... I klassen hvor 5-serien hører til tror jeg ikke du finder noget mere økonomisk hvad brændstofforbrug angår. Om du så vil spare ekstra og hopper i en 520d eller vil have lyden og motoren og napper en 530i er jo så dit helt eget valg.
Besvaret
Nix Martin.. Det SKAL være enten det ene eller det andet... :D Men seriøst... I klassen hvor 5-serien hører til tror jeg ikke du finder noget mere økonomisk hvad brændstofforbrug angår. Om du så vil spare ekstra og hopper i en 520d eller vil have lyden og motoren og napper en 530i er jo så dit helt eget valg.
Det behøver heller ikke være ultra økonomisk. 13 km/l er helt fint specielt i en 530i - det er ikke den primære pendlerbil.
Besvaret
Det behøver heller ikke være ultra økonomisk. 13 km/l er helt fint specielt i en 530i - det er ikke den primære pendlerbil.
OK.. Men SÅ skal du da bare springe på en 530i... Det er en super fed bil.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...