homer132 Besvaret October 9, 2008 Rapporter Besvaret October 9, 2008 Overvejer at udskifte min a6 2.7 tdi, som kører 13,5-14,5 km/l. Så hvis 525i/530i kører det samme, så er de interessante alternativer. Ved det er afskrivningerne der tæller, og ikk km/l, men der kan nu også købes andre sjove ting for de 6500 sek, der er i forskel pr. år i vägskatt. hvordan kan du få det til 6500 sekr i forskel. du har da model med partikkelfilter ikke? Er det ikke ca 4500 kr om året du betaler i vågskatt for den? benzinudgaven ca 1500 se kr (hvis en benzin og diesel kører ca det samme er det jo "kun" ca 3 gange dyrere at have diesel), det er da kun 3000 kr i forskel om året. Hvis du skifter for at spare 3000 kr pr år tror jeg godt nok du skal vente rimelig mange år før du får hentet bare noget af det store værditab ved salg.
Martin_M Besvaret October 9, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret October 9, 2008 hvordan kan du få det til 6500 sekr i forskel. du har da model med partikkelfilter ikke? Er det ikke ca 4500 kr om året du betaler i vågskatt for den? benzinudgaven ca 1500 se kr (hvis en benzin og diesel kører ca det samme er det jo "kun" ca 3 gange dyrere at have diesel)' date=' det er da kun 3000 kr i forskel om året. Hvis du skifter for at spare 3000 kr pr år tror jeg godt nok du skal vente rimelig mange år før du får hentet bare noget af det store værditab ved salg.[/quote'] Overvejer at skifte, da a6'eren ikke længere skal benyttes som primær pendlerbil. Mht. vejskat betaler jeg 2000 pr. kvartal - betaler du mindre, for så bliver jeg da snydt... Lad os nu se hvad værditabet er, kan måske få en indikation i weekenden.
homer132 Besvaret October 10, 2008 Rapporter Besvaret October 10, 2008 Overvejer at skifte, da a6'eren ikke længere skal benyttes som primær pendlerbil. Mht. vejskat betaler jeg 2000 pr. kvartal - betaler du mindre, for så bliver jeg da snydt... Lad os nu se hvad værditabet er, kan måske få en indikation i weekenden. det er jeg ret sikker på du ikke gør. Du bliver ikke opkrævet pr kvartal, men 3 gange om året. /// Om fordonsskatten är högst 3 600 kronor betalas skatten en gång per skatteår och om skatten överstiger 3 600 kronor betalas den tre gånger per skatteår. /// Dvs du "kun" betaler 6000 se kr pr år. Dog vil jeg tro du rent faktisk betaler 5500 se kr pr år ud fra din bil specs. Men du kan selv regne efter: 1. Ett grundbelopp på 360 kr/år 2. Koldioxidkomponenten är 15 kr/gram koldioxidutsläpp över 100 gram/kilometer vid blandad körning. För dieseldrivna personbilar ska summan av grundbeloppet och koldioxidbeloppet multipliceras med en miljö- och bränslefaktor om 3,3. För bilar som kan drivas med alternativa drivmedel är komponenten 10 kr/gram. jeg får 6088 se kr på min og da du har manuel gearkasse mener jeg at du sparer om trent 500 kr pr år Det kan godt være alle påstår at sverige er diesel hadere, men i dk skulle jeg betale 6500 dk kr hvor jeg i se betaler 4500 dk kr i (årlig afgift)
Martin_M Besvaret October 11, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret October 11, 2008 korrekt - har lige fået opkrævningen for 4 mdr. 1914 SEK
Martin_M Besvaret October 14, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret October 14, 2008 Fik set bilen, og den er jo ganske fin. Men snakkede lidt indbyttepris, og hos Förenede bil var buddet så latterligt at jeg slet ikke gad prøve bilen. Sælgeren kom med en pris uden at have kigget på min bil - han stillede lidt spørgsmål, og derefter lavede han et opslag på blocket!!!!! hvorefter han kom med en pris.
larscph Besvaret October 14, 2008 Rapporter Besvaret October 14, 2008 Sælgeren kom med en pris uden at have kigget på min bil - han stillede lidt spørgsmål' date=' og derefter lavede han et opslag på blocket!!!!! hvorefter han kom med en pris.[/quote'] Sælg den privat...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu