Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Der er sikkert en del herinde der handler lidt med akiter. Hvad siger i, er det ved at være tid til at købe lidt, eller skal man vente lidt?
Det frister at købe nu, men personligt venter jeg minimum et par uger endnu. Tror ikke man har set det sidste store fald. Se bare C20 DK som er faldet 10,2% den første time (9:58) i dag:scared::scared::scared:
Besvaret

Ja du har nok ret, der sker meget for tiden.

Det frister at købe nu' date=' men personligt venter jeg minimum et par uger endnu. Tror ikke man har set det sidste store fald. Se bare C20 DK som er faldet 10,2% den første time (9:58) i dag:scared::scared::scared:[/quote']
Besvaret

Jeg må indrømme at jeg panikkede i mandags, solgte næsten alt på kapitalförsäkringen og gik ind i XACT Bear. Mest fordi at hvis det forsætter nedaf har jeg ikke noget job om et par måneder, og så har jeg brug for en alternativ indtægt. På kort sigt set det ud som om markederne har glemt alt om langsigtet værdiansættelse og det er ren frygt som styrer. Derudover er der nok en del folk, som har været gearede, og de bliver nu tvunget til at sælge af deres bank/broker fordi deres ejet-indskud er tabt, og nu går det ud over banken. Det er i hvert fald det sidste som ser ud til at styre i Rusland. Jeg ville nok lige vente et par uger for at se om ikke der falder lidt ro på. Aktierne (bortset fra USA) er generelt billige nu målt på p/e værdier - men disse værdier er jo udregnet på baggrund af den nuværende indtjening. Hvis vi skal ind i en global recession eller måske sågar depression er de stadigvæk for dyre. Men hvis denne finansielle krise går over relativt hurtigt uden at skade den øvrige økonomi alt for meget vil der komme nogen historisk gode købsmuligheder. Men lige nu er gevaldige udsving i nærmeste fremtid det eneste, som kan loves!

Besvaret
Der er sikkert en del herinde der handler lidt med akiter. Hvad siger i, er det ved at være tid til at købe lidt, eller skal man vente lidt?
Jeg venter til næste år. Og når jeg så går inn igen, gør jeg det planmæssig over etpar måneder. Det farlige i denne situationen er at bastant tro noget som helst, bortset fra at alt kan ske. Børsen kan falde endnu 50% og den kan stige fra næste uge. Jeg har tidligere skrevet at denne finansielle krise bliver større end vi nogen gang har set. Det holder jeg fast vid - vi har endnu ikke set konkursbølgen komme fra andre branche end den finansielle, og tro mig - både ejendom, byg og transport vil rammes hårdt. Spørgsmålet er bare hvor stor træghed der er i systemet og hvor stor tålmodighed bankerne har råd at have. Dette bliver meget værre inden det bliver bedre.
Besvaret

Det var da godt nok noget at nogle "dommedags" prognoser du der kommer med. jeg tror at som privat forbruger, får medierne det til at se meget værre ud end det er. men jeg tror vi alle kan have en mening om denne finans situation. Mvh A

Jeg venter til næste år. Og når jeg så går inn igen, gør jeg det planmæssig over etpar måneder. Det farlige i denne situationen er at bastant tro noget som helst, bortset fra at alt kan ske. Børsen kan falde endnu 50% og den kan stige fra næste uge. Jeg har tidligere skrevet at denne finansielle krise bliver større end vi nogen gang har set. Det holder jeg fast vid - vi har endnu ikke set konkursbølgen komme fra andre branche end den finansielle, og tro mig - både ejendom, byg og transport vil rammes hårdt. Spørgsmålet er bare hvor stor træghed der er i systemet og hvor stor tålmodighed bankerne har råd at have. Dette bliver meget værre inden det bliver bedre.
Besvaret
mon dog det bliver så slemt, som du gør det til .. :)
Besvaret
Jeg ville nok lige vente et par uger for at se om ikke der falder lidt ro på.
Vi skal hen efter præsidentvalget i USA før støvet lægger sig. Et sikkert hit lige nu er efter min mening (producerende) olieaktier - og få dem mens de er nede at bunde. Der har været store tvangssalg på det sidste, hovedsagelig af islandsk ejede porteføljer, og det har fået kurserne til at dykke mere end 10% hver dag i denne uge. Banker er totalt uintersessante de næste to år.
Besvaret
Vi skal hen efter præsidentvalget i USA før støvet lægger sig. Et sikkert hit lige nu er efter min mening (producerende) olieaktier - og få dem mens de er nede at bunde. Der har været store tvangssalg på det sidste, hovedsagelig af islandsk ejede porteføljer, og det har fået kurserne til at dykke mere end 10% hver dag i denne uge. Banker er totalt uintersessante de næste to år.
Med fare for at fornærme nogle, men det er utroligt interessant at læse hvor mange økonomer og eksperter der er herinde og så alligevel alle er har en så forskellig opfattelse :) Nogle maner til dommedag, andre sætter datoer osv.. spændende spændende =) .. der kommer noget på tv2 på dags dato omkring krisen.. så kan vi alle "lære" noget nyt .. måske...
Besvaret
...økonomer og eksperter der er herinde...
Er ingen af delene. Det er blot min helt ydmyge mening jeg øser af. Som man siger på engelsk: Opinions are like assholes, everybody has one.
Besvaret
Er ingen af delene. Det er blot min helt ydmyge mening jeg øser af. Som man siger på engelsk: Opinions are like assholes, everybody has one.
Ja det er sandt :) det var nu eller ikke specielt møntet på dig.. men bare en generel observation =)
Besvaret

Hvis du havde købt for 10.000 kr aktier i Roskilde Bank for et år siden ville du have 64 kr i dag. Hvis du havde købt for 10.000 kr aktier i Bonusbanken for et år siden ville du have 206 kr i dag. Hvis du havde købt for 10.000 kr aktier i Nanocover for et år siden ville du have 791 kr i dag. Hvis du havde købt 2.667 Dansk Pilsner for 10.000 kr i Fakta for et år siden og drukket dem, ville du kunne få 4.666 kr for de tomme flasker og kasser idag

Besvaret
Hvis du havde købt for 10.000 kr aktier i Roskilde Bank for et år siden ville du have 64 kr i dag. Hvis du havde købt for 10.000 kr aktier i Bonusbanken for et år siden ville du have 206 kr i dag. Hvis du havde købt for 10.000 kr aktier i Nanocover for et år siden ville du have 791 kr i dag. Hvis du havde købt 2.667 Dansk Pilsner for 10.000 kr i Fakta for et år siden og drukket dem, ville du kunne få 4.666 kr for de tomme flasker og kasser idag
Havde du drukket 2.667 pils på 1 år, havde du haft større bekymringer end udviklingen i aktiemarkedet.
Besvaret
Havde du drukket 2.667 pils på 1 år' date=' havde du haft større bekymringer end udviklingen i aktiemarkedet.[/quote']Syv bajere om dagen og en ekstra skilling i lommen bagefter = win-win :laugh:
Besvaret

De amerikanske aktier - nærmere bestemt S&P 500 er nede med 7,6% her til aften. Det der så ud som et minirally i morges er nu endt med endnu en katastrofedag. Det har ikke ramt Asien og Europa endnu, men med mindre der sker mirakler vil det ramme der i morgen. Og det mest skræmmende er, at der ikke rigtigt er nogen særlige nyheder til at forårsage faldet - bare generel frygt. Hævninger fra Amerikanske investeringsforeninger (dvs. almindelige folk der vil have dere penge ingen) i september måned har netop slået rekord - aldrig er så mange penge blevet hevet ud i løbet af en enkelt måned. De rusiske aktiemarked er endnu hårdere ramt. Det vides ikke hvor mange penge de russiske oligarker med Abrahamowitch i spidsen har tabt, men Bloomberg estimerer at det drejer sig om i alt 230 milliarder dollars. "They should take us all of the Forbes list" udtaler Alexander Lebedev, som i maj var verdens 39. rigeste mand. LIBOR-renterne - de renter som bankerne låner til mellem hinanden - er stadigvæk rekordhøje. Egentlig ville jeg helst tage fejl, men jeg er bange for at der kommer meget mere gys og gru i nærmeste fremtid.

Besvaret
De amerikanske aktier - nærmere bestemt S&P 500 er nede med 7' date='6% her til aften. Det der så ud som et minirally i morges er nu endt med endnu en katastrofedag. Det har ikke ramt Asien og Europa endnu, men med mindre der sker mirakler vil det ramme der i morgen.[/quote']For at følge op og synliggøre det lidt: :(:scared:
Besvaret

Når man låner penge til hinanden skal man stole på hinanden. Og tillid er noget man bygger over lang tid.. Jeg er bange for at denne gang kommer det til at varer i mange år.. Men en del af bank sektoren bliver nationaliseret, så måske er der håb forud :)

Besvaret

Sig lige til når han går på røven, så giver jeg sku en kop øl:th2:

Det vides ikke hvor mange penge de russiske oligarker med Abrahamowitch i spidsen har tabt' date=' .[/quote']
Besvaret

Jeg må nu indrømme at jeg overvejer at smide en ordentlig pose penge efter nogle aktier i løbet af idag. Det er nu der kan laves gode penge, såfremt man "daytrader". C20 ned med 10,2% idag? Hvor har du den info fra?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...