Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

har ikke kunnet finde noget om det herinde, så... Skal på lidt ferie og har valgt at tage toget fra Svågertorp til Kastrup fremfor at parkere i lufthavnen. Hvordan er reglerne herovre med babyer i taxaer? Er det tilladt, og kører de med dem, hvis man selv holder dem eller vil de ha man selv tager sin autostol med? Cheers, Pede

Besvaret
har ikke kunnet finde noget om det herinde, så... Skal på lidt ferie og har valgt at tage toget fra Svågertorp til Kastrup fremfor at parkere i lufthavnen. Hvordan er reglerne herovre med babyer i taxaer? Er det tilladt, og kører de med dem, hvis man selv holder dem eller vil de ha man selv tager sin autostol med? Cheers, Pede
Ville sku aldrig køre med mine unger i en taxa uden en godkendt stol til det...
Besvaret
Nu ved jeg ikke lige hvor du bor' date=' men vi plejer at booke en vogn hos Vellinge Taxa, og de kan forudbestilles med barnestol - det er der sikkert også andre dar kan.[/quote'] SUPER ! Dejligt med et konstuktivt indlæg :-) Vi bor ganske tæt på stationen - 8 minutter på cykel og nok en 6 minutter i bil. Vidste ikke man kunne forudbestille med barnestol. Det skal da klart prøves - Takker mange gange. Så er ideen med toget over istedet for bilen nok ved at være solgt til kæresten.
Besvaret

Vi har tidligere også skulle rejse fra Kastrup, og tog en taxa ind til Malmö C. Beskeden for et år siden var, at de ikke kunne garantere autostol, men at jeg selv skulle holde fast i barnet. Er det et större barn, kan säderne nogle gange forhöjes, så det virker som en autostol.

Besvaret

Så er den fikset. Naboen kører os til lufthavnen - med lille Marcus i autostolen. En taxa venter i Kastrup når vi kommer hjem - bestilt online hos taxakurir.se der telefonisk har garanteret at bilen har en barnstol med til vores guldklump. Cheers og tak for hjælpen.

Besvaret
En taxa venter i Kastrup når vi kommer hjem - bestilt online hos taxakurir.se der telefonisk har garanteret at bilen har en barnstol med til vores guldklump.
Min oplevelse er at det er billigere at tage en dansk taxa fra lufthavnen til Sverige, men tager i en svensk, så vær sikker på at få en "god" fastprisaftale!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...