annaogmichael Skrevet October 22, 2008 Rapporter Skrevet October 22, 2008 Jeg har et problem som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. Jeg har installeret Adobe CS3 Production Premium på min stationære PC, og det hele virkede fint, indtil jeg kom til det vigtigste af programmerne, nemlig Premiere. Da det var i gang med at starte op, slukkede PC bare. Dette sker desværre hver gang jeg starter programmet op. Photoshop, Illustrator, After Effects og de andre programmer virker upåklageligt. Jeg prøvede at afinstallere programmet, og derefter installere Premiere Pro CS2, men det hjalp ikke en skid. Har også prøvet at formatere PC'en og opgradere ram'en fra 1G til 4G. men jeg kan stadig ikke bruge mit forbannede Premiere. Jeg prøvede også at installere Adobe CS3 Production Premium på min bærbare PC, og der virker det fint, så vi må gå ud fra at det er min stationær den er gal med. Jeg kan så starte fra en ende af, og skifte del for del, men så kan jeg jo ende med at have skiftet samtlige dele, og så kunne jeg lige så godt købe en ny PC. Er der nogen der har et godt råd til hvordan jeg løser dette problem. Jeg har fået at vide at mit bundkort kunne være et godt bud, men der har jeg et lille problem. Jeg har en Medion (Aldi) PC, og i den er bundkortet spegel vendt (hedder BTX bundkort) i forhold til hvad der er normalt (ATX bundkort). Nogen der ved hvor man kan købe et sådan ????????
dabp Besvaret October 22, 2008 Rapporter Besvaret October 22, 2008 Dit lydkort(sikkert integreret i bundkort) skulle vel aldrig være noget realtek af en art?
Guest jxhab Besvaret October 22, 2008 Rapporter Besvaret October 22, 2008 Jeg har et problem som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. Jeg har installeret Adobe CS3 Production Premium på min stationære PC, og det hele virkede fint, indtil jeg kom til det vigtigste af programmerne, nemlig Premiere. Da det var i gang med at starte op, slukkede PC bare. Dette sker desværre hver gang jeg starter programmet op. Photoshop, Illustrator, After Effects og de andre programmer virker upåklageligt. Jeg prøvede at afinstallere programmet, og derefter installere Premiere Pro CS2, men det hjalp ikke en skid. Har også prøvet at formatere PC'en og opgradere ram'en fra 1G til 4G. men jeg kan stadig ikke bruge mit forbannede Premiere. Jeg prøvede også at installere Adobe CS3 Production Premium på min bærbare PC, og der virker det fint, så vi må gå ud fra at det er min stationær den er gal med. Jeg kan så starte fra en ende af, og skifte del for del, men så kan jeg jo ende med at have skiftet samtlige dele, og så kunne jeg lige så godt købe en ny PC. Er der nogen der har et godt råd til hvordan jeg løser dette problem. Jeg har fået at vide at mit bundkort kunne være et godt bud, men der har jeg et lille problem. Jeg har en Medion (Aldi) PC, og i den er bundkortet spegel vendt (hedder BTX bundkort) i forhold til hvad der er normalt (ATX bundkort). Nogen der ved hvor man kan købe et sådan ???????? Prøv eventuelt Adobe support, der kan være issues med forskelligt hardware, så de kan ret hurtigt hjælpe dig med det issue - jeg synes det lyder mærkeligt hvis det er bundkortet når resten af PC'en virker som den skal..
annaogmichael Besvaret October 22, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret October 22, 2008 Problemet "løst" Fik et tip om at fjerne Service Pack 3. Det løste sku problemet :th2: Nogen der har et bud på hvat det skyldes ???? problemet er så bare at jeg ikke har service pack 3 :( Jeg formaterer lige en gang til, og prøver så at installere SP3 efter at jeg har installeret Adobe CS3 Production Premium, og ser om det virker derefter. ellers må jeg bare leve uden SP3
Guest jxhab Besvaret October 22, 2008 Rapporter Besvaret October 22, 2008 Fik et tip om at fjerne Service Pack 3. Det løste sku problemet :th2: Nogen der har et bud på hvat det skyldes ???? problemet er så bare at jeg ikke har service pack 3 :( Jeg formaterer lige en gang til, og prøver så at installere SP3 efter at jeg har installeret Adobe CS3 Production Premium, og ser om det virker derefter. ellers må jeg bare leve uden SP3 Ja det er heller ikke noget større tab tror jeg .. ellers check med Adobe support om der er nogle issues med SP3
dabp Besvaret October 22, 2008 Rapporter Besvaret October 22, 2008 annaogmichael> Mit spørgsmål var ikke godt nok....? Eller? Hvis du kan svare ja til realtek lydkort, så kan jeg fortælle dig hvad du skal gøre for at fikse dit problem...
annaogmichael Besvaret October 22, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret October 22, 2008 annaogmichael> Mit spørgsmål var ikke godt nok....? Eller? Hvis du kan svare ja til realtek lydkort' date=' så kan jeg fortælle dig hvad du skal gøre for at fikse dit problem...[/quote'] Jeg kan ik umiddelbart se hvad lydkort jeg har, men jeg mener at huske at det er indbygget i grafikkortet, og så synes jeg også at realtek lyder bekendt hvordan finder jeg ud af hvilket lydkort jeg har?????
annaogmichael Besvaret October 22, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret October 22, 2008 annaogmichael> Mit spørgsmål var ikke godt nok....? Eller? Hvis du kan svare ja til realtek lydkort' date=' så kan jeg fortælle dig hvad du skal gøre for at fikse dit problem...[/quote'] Du havde ret. mit lydkort er realtek.
dabp Besvaret October 22, 2008 Rapporter Besvaret October 22, 2008 Du havde ret. mit lydkort er realtek. Godt, nu har du ikke sagt hvilket OS vi snakker om, så jeg gætter umiddelbart på XP ud fra din beskrivelse, så du skal lige checke at driveren er version 5.10.0.5229 eller nyere. Det gøres via: 1. Vælg Start > Settings > Control Panel > System. 2. Fra System Properties vinduet, vælg Hardware fanen og klik på Device Manager knappen for at åbne Device Manager vinduet. 3. Klik "+" ved siden af: "Sound, Video and game controllers" for at udvide. 4. Højreklik på Realtek High Definition Audio og vælg properties. Check driver fanebladet og at versionen er 5.10.0.5229 eller nyere. Jeg beklager den engelske version, jeg bruger selv engelsk, men mon ikke du kan finde de korresponderende danske menuer? :) Hvis du har en tidligere driver, så finder du nyeste på: http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsCheck.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false Så er det bare installér og forhåbentligt skulle du være på rette spor igen ;)
annaogmichael Besvaret October 22, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret October 22, 2008 Så er vi oppe at køre igen Du er en engel så virker lortet igen :th2: Så er spørgsmålet bare om du drikker vin eller øl :) Godt, nu har du ikke sagt hvilket OS vi snakker om, så jeg gætter umiddelbart på XP ud fra din beskrivelse, så du skal lige checke at driveren er version 5.10.0.5229 eller nyere. Det gøres via: 1. Vælg Start > Settings > Control Panel > System. 2. Fra System Properties vinduet, vælg Hardware fanen og klik på Device Manager knappen for at åbne Device Manager vinduet. 3. Klik "+" ved siden af: "Sound, Video and game controllers" for at udvide. 4. Højreklik på Realtek High Definition Audio og vælg properties. Check driver fanebladet og at versionen er 5.10.0.5229 eller nyere. Jeg beklager den engelske version, jeg bruger selv engelsk, men mon ikke du kan finde de korresponderende danske menuer? Hvis du har en tidligere driver, så finder du nyeste på: http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsCheck.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false Så er det bare installér og forhåbentligt skulle du være på rette spor igen
Gio Besvaret October 22, 2008 Rapporter Besvaret October 22, 2008 Godt spottet!! :th2: For fremtiden: on-board lyd = disable i bios! ;)
dabp Besvaret October 23, 2008 Rapporter Besvaret October 23, 2008 Du er en engel så virker lortet igen :th2: Så er spørgsmålet bare om du drikker vin eller øl Er jeg glad for at høre... Jeg er fint tilfreds med takken, så den snupper jeg bare :) Hvis du oplever flere problemer, så lav en enkel google søgning med dit problem oversat til engelske hovedpunkter. I dette tilfælge ville det være: "Adobe premier crashes computer" man kan mange gange finde en løsning på selv komplekse problemer blot på få minutters arbejde :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu