afroditte30 Skrevet October 23, 2008 Rapporter Skrevet October 23, 2008 hej jeg sider i en situration hvor jeg er meget langt fra lykkelig ,jeg flyttet til sverig d.1/8 2008 der var min søn 9 mdr. i danmark var jeg dagplejer i det komunale og var medlem af en fagforening a-kasse i 5 år , jeg fik en 301 bilag med fra foa som skulle sikre mig dagpenge da jeg kom til sverig,men nej, da de ser barsel som arbejdsløs kan jeg ikke få dagpenge. så ringede jeg til kommunen og fik af vide min mand tjener 1500 mere end hvad vi ville få som arbejdsløs begge to så det er ham der skal forsøge os,altså ingen penge derfra heller. min søn skal være 1 år for han må komme i vuggestuen i sverig og efter han nu er blevet 1 år så skal vi vente yderlig i 3-4 mdr før der er plads han er nemlig nr 11. ingen job (selvom jeg har et når sønnen bliver passet ) ingen penge hvordan skal jeg overleve uden at blive smidt på gaden. p.s jeg har været på arbejdsformidlingen dagen efter jeg blev arbejdsløs som reglen er for at få dagpenge . håber der er nogen der ved hvad jeg skal . hilsen anja
GoldMan Besvaret October 24, 2008 Rapporter Besvaret October 24, 2008 Du står i en virkelig uheldig situation:sad: - Det eneste jeg kan råde dig til er og tage en snak med Forsikringskassan eller evt. læse mere om det på deres hjemmeside (google det)
jazzy Besvaret October 24, 2008 Rapporter Besvaret October 24, 2008 Øv for en situation i er kommet i, penge er roden til alt ondt Havde du overvejet privat dagpleje indtil du får en plads i dagis? Der er pige herinde der reklamerer med at hun passer børn.
michael k Besvaret October 24, 2008 Rapporter Besvaret October 24, 2008 hej jeg sider i en situration hvor jeg er meget langt fra lykkelig ,jeg flyttet til sverig d.1/8 2008 der var min søn 9 mdr. i danmark var jeg dagplejer i det komunale og var medlem af en fagforening a-kasse i 5 år , jeg fik en 301 bilag med fra foa som skulle sikre mig dagpenge da jeg kom til sverig,men nej, da de ser barsel som arbejdsløs kan jeg ikke få dagpenge. så ringede jeg til kommunen og fik af vide min mand tjener 1500 mere end hvad vi ville få som arbejdsløs begge to så det er ham der skal forsøge os,altså ingen penge derfra heller. min søn skal være 1 år for han må komme i vuggestuen i sverig og efter han nu er blevet 1 år så skal vi vente yderlig i 3-4 mdr før der er plads han er nemlig nr 11. ingen job (selvom jeg har et når sønnen bliver passet ) ingen penge hvordan skal jeg overleve uden at blive smidt på gaden. p.s jeg har været på arbejdsformidlingen dagen efter jeg blev arbejdsløs som reglen er for at få dagpenge . håber der er nogen der ved hvad jeg skal . hilsen anja man kunne også göre som så mange andre i den situation .. nemlig at den ene part jobber dag og den anden aften/nat.. det er jo ikke så svärt ... klart så ser man ikke så meget til hinanden men hey som du selv siger er det jo kun 3-4 måneder til sönnen kommer i dagis.. du må undskylde men medmindre din mand arbejder 24 timer i dögnet(hvilket så burde gi penge nok til overlevelse hvis han gjorde) , så kan jeg virkeligt ikke se problemet
michael k Besvaret October 24, 2008 Rapporter Besvaret October 24, 2008 Øv for en situation i er kommet i, penge er roden til alt ondt Havde du overvejet privat dagpleje indtil du får en plads i dagis? Der er pige herinde der reklamerer med at hun passer børn. desvärre ingen der reklamerer med at göre det gratis :)
jazzy Besvaret October 24, 2008 Rapporter Besvaret October 24, 2008 desvärre ingen der reklamerer med at göre det gratis :) Nej, det er rigtigt, men hvis hun får sønnike i privat pleje, så kan hun jo jobbe, få løn og betale for privat pleje :th2:
michael k Besvaret October 24, 2008 Rapporter Besvaret October 24, 2008 Nej' date=' det er rigtigt, men hvis hun får sønnike i privat pleje, så kan hun jo jobbe, få løn og betale for privat pleje :th2:[/quote'] desvärre er de fleste bagudlönnet og de fleste dagplejepladser forudbetalt
Thomas Besvaret October 24, 2008 Rapporter Besvaret October 24, 2008 desvärre er de fleste bagudlönnet og de fleste dagplejepladser forudbetalt Hva fanden har det med sagen at gøre, manden tjener jo penge?
michael k Besvaret October 24, 2008 Rapporter Besvaret October 24, 2008 Hva fanden har det med sagen at gøre' date=' manden tjener jo penge?[/quote'] ja men eftersom de ikke har penge til at "overleve", som jo lissom er det hun giver udtryk for i denne tråd, er der nok heller ikke penge til en dagpleje .. så det har ret meget med sagen at göre .. hvis de dårligt har penge til at overleve og dagplejen som regel er forudbetalt hvordan faen skal de så betale for den??? det er da logik for burhöns eneste gode lösning er at de arbejder på skift!!
jazzy Besvaret October 24, 2008 Rapporter Besvaret October 24, 2008 ja men eftersom de ikke har penge til at "overleve", som jo lissom er det hun giver udtryk for i denne tråd, er der nok heller ikke penge til en dagpleje .. så det har ret meget med sagen at göre .. hvis de dårligt har penge til at overleve og dagplejen som regel er forudbetalt hvordan faen skal de så betale for den??? det er da logik for burhöns eneste gode lösning er at de arbejder på skift!! Det er altså ikke i alle firmaer man bare kan jobbe om aftenen, så det er jo ikke sikkert det kan lade sig gøre. Så er alternativet at de kan skrabe de penge sammen til dagplejen, hun jobber, får løn, og om en måned er "alting godt". Eller de kunne holde junior hjemme i tre-fire måneder endnu, leve usselt i den periode (i forhold til ene måned her), først der får de plads i dagis, hun jobber, og måneden efter får hun løn...så til foråret er "alting godt".
michael k Besvaret October 24, 2008 Rapporter Besvaret October 24, 2008 Det er altså ikke i alle firmaer man bare kan jobbe om aftenen' date=' så det er jo ikke sikkert det kan lade sig gøre..[/quote'] så må man jo finde et firma/job hvor man kan !! er man for kräsen til det så har man ingen ret til at pive over hvor hårdt det er at overleve.. for så har man helt selv valgt at leve usselt fordi man er kräsen mht job.. hvilket er helt ok men så kan man heller ikke pive eller brokke over det
Menace Besvaret October 24, 2008 Rapporter Besvaret October 24, 2008 løsning er at du bliver dagplejer, passer dit eget barn samt får penge for de andre ;-)
jazzy Besvaret October 24, 2008 Rapporter Besvaret October 24, 2008 så må man jo finde et firma/job hvor man kan !! er man for kräsen til det så har man ingen ret til at pive over hvor hårdt det er at overleve.. for så har man helt selv valgt at leve usselt fordi man er kräsen mht job.. hvilket er helt ok men så kan man heller ikke pive eller brokke over det Men nu var det jo sådan at manden havde job, det samme havde hun når junior får dagis...ville det så ikke være lidt dumt at skifte job for et par måneder Hvilket jo også kan vise sig at blive endnu mere besværligt (og tage længere tid) end hvis hun gjorde som jeg skrev...eller Menace :th2:
rasmusrene Besvaret October 24, 2008 Rapporter Besvaret October 24, 2008 Hvis begge har job og hun "bare" er på barsel, så prøv at gå i banken og lån lidt penge til det hele ser lidt bedre ud..
michael k Besvaret October 24, 2008 Rapporter Besvaret October 24, 2008 Men nu var det jo sådan at manden havde job' date=' det samme havde hun når junior får dagis... :th2:[/quote'] det hjälper hende jo ikke nu og det er jo åbenbart nu hun har problemet .. og menaces lösning er jo så stort set det samme som min .. at finde et job som så passer ind .. om det er er om natten når manden kan passe barnet eller et hvor hun kan passe barnet samtidig er jo et fedt..
skallstorp Besvaret October 24, 2008 Rapporter Besvaret October 24, 2008 www.fk.se Du må kunne få minimums belöbet fra forsikringskassen. Hvad har du fået fra 1 Aug ? Jg forstår ikke helt, havde du regnet med, at få a-kasse herovre med det samme ? Jeg vil sige det samme som andre sort dagpleje eller dagpleje i DK til barnet får plads herovre. Selvom jeg syntes at det er synd at släbe så meget rundt på barnet. Men dette er vel en nödsituation. Håber at det löser sig.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu