Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa. Så har jeg fundet en kandidat til min "nye" bil. Det er en brugt Saab (aka Jønsson-raket, tak JakobH for det geniale ord) fra 93, og i forbindelse med det melder der sig nogle spørgsmål. 1) Er der et sted her i Sverige (gerne nær malmö ;)), hvor man med dags varsel kan få hejst bilen til vejrs, så det er muligt at se bunden? Forslag med mekaniker modtages også. 1a) Kan man køre til bilprovningen med det samme? Jeg så at Umeå, Åmål og Brengt-noget havde drive-in :) Hvor lang tid tager det få en tid? 2) Kontrol af gæld i bilen. Bilen bliver solgt til en pris, som gør mig en smule mistænksom, men fysisk lader der ikke til at være noget galt med bilen, og resten af markedet har en del Saab'er til salg i prisklassen 7000-10000 SEK. Der kommer sikkert flere spørgsmål, men jeg kan ikke lige komme på dem nu :)

Besvaret
2) Kontrol af gæld i bilen. Bilen bliver solgt til en pris, som gør mig en smule mistænksom, men fysisk lader der ikke til at være noget galt med bilen, og resten af markedet har en del Saab'er til salg i prisklassen 7000-10000 SEK.
Det fremgår af registreringsattesten - hvis bilen altså er på svenske plader.. Rubrik Y - Kreditköp / Leasing.
Besvaret
Ville det også stå her?: https://www21.vv.se/fordonsfraga/ (spørgsmål om andet køretøj)
Ja det skulle jeg mene - hvis jeg prøver på min egen bil står der i første sektion der hedder "Fordonsidentifikation" - sidste linje: "Upplysningar: Kredit". Som henviser til at jeg har lån med pant i bilen. Der står om feltet "Upplysningar. I detta fält kan följande information ges: Fordonet stulet (Efterlyst), Kreditköp, Leasing, Underårig ägare, Hyrbil, Hyrleas (Hyrbil och leasing). "
Besvaret

Men ellers send mig en PM med reg. nummeret på den og din email adresse - så skal jeg få faxet info om ejere og den øvrige supplerende info man kan få på fax - så videresender jeg det til dig.

Besvaret
Der er ingen gæld i den - til gengæld en del fejl der skal fikses inden den til skal til omsyn i december!
Nu er jeg ikke så stiv i svenske biltermer. Som Michael bemærker så er der en del lys, men hvad er en: Glapp?!? (Er det noget i styretøjet?) Upprullningsdon bilbälte? Spindelled? Jeg antager at bada betyder begge? Hmm burde dette indlæg være uden sprog :D
Besvaret
Nu er jeg ikke så stiv i svenske biltermer. Som Michael bemærker så er der en del lys, men hvad er en: Glapp?!? (Er det noget i styretøjet?) Upprullningsdon bilbälte? Spindelled? Jeg antager at bada betyder begge? Hmm burde dette indlæg være uden sprog :D
Glapp= Slör altså der er slör i spindeled og styrled.. 2 ikke gode ting som skal skiftes.. og så alt det andet .. lyder som om den har et ordentligt el-problem samt bremserör osv der skal byttes... jeg ville finde en anden
Besvaret

Tjener! Der er en stor skuffelse på min tallerken! Ja den rapport havde jeg så ikke forventet. Til de interesseret kan jeg så sige at reg nr. er PON 029 og er tilsalg på blocket for 8000 SEK (blev presset til 6500). Hvis man er mekanikker og har tid så er der en rocker fe' turbomotor man kan hygge sig lidt med :D Jeg har desværre råd, tid, værktøj eller kompetancerne til at gøre det til en go' bil på kort tid :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...