Menace Skrevet December 1, 2008 Rapporter Skrevet December 1, 2008 Hey skal som mange andre skifte til vinterfælgene (med dæk), men ved ksu ikke lige hvor De fleste steder jeg har kigget er prisen med montering på fælg, afbalancering og montering på bilen, men jeg skal kun have taget de gamle af og de nye på, altså ikke have monteret selve dækket på fælg Nogen der kender en pris på sådan noget ? Eller kan det bedre betale sig at fise i biltema og købe en donkraft til 200 kr og bruge ½ time....
Basse Besvaret December 1, 2008 Rapporter Besvaret December 1, 2008 Hvis du har pladsen til/muligheden for selv at skifte - så ville jeg da gøre det. du har vel også en donkraft i bilen ? :-) Ellers tror jeg prisen inkl. det hele hos et værksted, er den samme uanset om du skal have dæk på fælge, eller bare skiftet hjul. Ser ud til prisen er rimlig fast, små 200 sek pr. hjul. Jeg har selv i mange år skifte fra sommer til vinterhjul og vice versa - men i år skal der nye dæk på fælgene, og den kan jeg sq ikke lige klare hehe. Ud over det, er det ikke det fedeste at ligge på vejen eller en P-plads og rode med den slags. Havde selv garage i DK til det, var deeeeejligt hehe.
Markowitch Besvaret December 1, 2008 Rapporter Besvaret December 1, 2008 Jeg har lige fået skiftet dæk hos Uno's däck, der ligger ved Trelleborgvejen. Det tog et kvarter og kostede 220 SEK. Unos Däck 040 - 898 98 Trelleborgsv. 2 21432 MALMÖ
Menace Besvaret December 2, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret December 2, 2008 markowitch, betalte du pr " ? De steder jeg har set skal de have 400 kr pr hjul fordi det er 20" Hvis jeg så skal give 1600 sek for hjulskifte, hvor jeg ikke forstår forskellen i prisen fra 16-20" (det er vel de samme 5 bolte de skal løsnes og spændes) så kan jeg sagtens gøre det selv :-)
NGO Besvaret December 2, 2008 Rapporter Besvaret December 2, 2008 Jeg gav 270 skr alt incl. sidst jeg fik skiftet, hos ringservice i Limhamn. http://www.ringservice.se/ (rent skift, 4 hjul, ingen opbevaring, afballancering eller lign)
lindholm Besvaret December 2, 2008 Rapporter Besvaret December 2, 2008 Jeg har lige fået skiftet hos Malmö Biltvätt i sidste uge, og det er fandme sidste gang. Mit ene dæk var meget slidt så jeg fik skiftet det her til morgen på Amager, og dækmanden spurgte mig om jeg var klar over at der manglede 3 bolte og at de andre ikke var spændt ordentligt.. :(
Basse Besvaret December 2, 2008 Rapporter Besvaret December 2, 2008 Fik sat vinterdæk på mine fælge her i dag hos Däckonline, friisgatan 20 i Malmö - 17" - 1200 sek inkl alt. dog ingen opbevaring. Og så var kaffen inkl. i prisen hehe. Så mon ikke det er billigere, hvis det kun er hjul der skal skiftes over - i så fald, kan du jo gøre det selv, som nævnt tidligere - donkraft og en krydsnøgle :D og så lige 40 min eller hvad det tager.
Weiser Besvaret December 2, 2008 Rapporter Besvaret December 2, 2008 Jeg har fået sat vinter hjul på hos Södertorps Bilservice AB, det kostede 300,- SEK. Det koster også 300,- SEK for at få hjulene opbevaret til næste gang de skal skiftes. Södertorpsvägen 98 21567 Malmö 040-926461 Mvh Kim
Markowitch Besvaret December 2, 2008 Rapporter Besvaret December 2, 2008 markowitch, betalte du pr " ? Hos Unos Däck, tog de mine sommerdæk på 16" fælge af og satte mine vinterdæk på, der i øvrigt er på 15" fælge. Sådan var det også i foråret da jeg skiftede fra vinter- til sommerdæk. For både vinter- og sommerdæk galt det at de sad på deres fælge og var balanceret på forhånd. Det ene sæt skulle blot tages af så vintersættet kunne komme på. Og der var 5 bolte pr. hjul ;) Det tog som sagt 15 minutter og de har i de sidste par uger haft åbent fra 9 til kl. 11 om aftenen. Nu er det stilnet lidt af, sagde ejeren, så de regner med at lukke butikken ca. kl. 18. Så det er bare at få booket en tid.
larscph Besvaret December 2, 2008 Rapporter Besvaret December 2, 2008 Jeg har lige fået skiftet hos Malmö Biltvätt i sidste uge' date=' og det er fandme sidste gang. Mit ene dæk var meget slidt så jeg fik skiftet det her til morgen på Amager, og dækmanden spurgte mig om jeg var klar over at der manglede 3 bolte og at de andre ikke var spændt ordentligt.. :([/quote'] Gys... Ja jeg spænder dem altid efter faktisk... Bare tanken om at der pludselig ryger et hjul af... Hvordan havde du båret dig af med at slide bare ét dæk i øvrigt??
michael k Besvaret December 2, 2008 Rapporter Besvaret December 2, 2008 Jeg har lige fået skiftet hos Malmö Biltvätt i sidste uge' date=' og det er fandme sidste gang. Mit ene dæk var meget slidt så jeg fik skiftet det her til morgen på Amager, og dækmanden spurgte mig om jeg var klar over at der manglede 3 bolte og at de andre ikke var spændt ordentligt.. :([/quote'] uhm hvis du körer med et 5 bolts hjul der mangler 3 bolte og de sidste 2 sidder löst , og du ikkebemärker dette ... så vil jeg mene at du ikke bör köre bil!! for det har helt sikkert kunne märkes!! MEGET
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu