Jump to content

Recommended Posts

• Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

"Stein Bagger og Anette Uttenthal kører for tiden på skift i en Porsche 911, en BMW M6 samt en Audi A3. IT Factory gik konkurs i 2003 med Stein Bagger i chefstolen. Virksomheden hedder i dag ITF A/S og har blandt sine investorer erhvervsmanden Asger Jensby samt komikeren Finn Nørbygaard."

Besvaret
"Stein Bagger og Anette Uttenthal kører for tiden på skift i en Porsche 911' date=' en BMW M6 samt en Audi A3. [i']IT Factory gik konkurs i 2003 med Stein Bagger i chefstolen. Virksomheden hedder i dag ITF A/S og har blandt sine investorer erhvervsmanden Asger Jensby samt komikeren Finn Nørbygaard."
IT factory er lige gået konkurs, så det må vel være i 2008 og ikke 2003. Hvad er ellers sammenhængen`?
Besvaret

Sig mig engang, er der slet ingen som læser artiklen? Citat:"Artiklen er første gang offentliggjort i Berlingske Tidende d. 20-01-2006". Sagen er den, at det åbenbart ikke er første gang han er gået konkurs med IT Factory. Tænk engang at bankerne gladeligt hopper på med så mange millioner. De har garanteret ikke vidst hvem der var de reelle deltagere i cirkuset.

Besvaret
Sig mig engang, er der slet ingen som læser artiklen? Citat:"Artiklen er første gang offentliggjort i Berlingske Tidende d. 20-01-2006". Sagen er den, at det åbenbart ikke er første gang han er gået konkurs med IT Factory. Tænk engang at bankerne gladeligt hopper på med så mange millioner. De har garanteret ikke vidst hvem der var de reelle deltagere i cirkuset.
Det tror jeg nu nok de har, men sagen er ikke så simpel som sådan..
Besvaret
Hvorfor???? De havde jo ikke gjort noget forkert på det tidspunkt.... Der kom aldrig noget ud af den undersøgelse.
Lige præcis, så vidt jeg husker så blev ingen dømt heller for det..
Besvaret
Fordi en mand er gået konkurs med sit firma' date=' er han jo ikke en skidt karl......(generel betragtning og ikke forbundet til dette konkrete emne), men han skal da ha' chancen for at stable noget på benene.[/quote'] Det skal han da, Danmark er jo "chancernes" land. Desværre er det den samme mentalitet, som gør at de samme topfolk, med deres enorme gager, går fra bestyrelse til bestyrelse og hvis det går galt ... jamen så prøver man bare et andet sted. :(
Besvaret
Sammenhængen må da vel være at det har været noget fusket ved ham før :) Først går han konkurs med sit firma (2003)' date=' så fusker han med biler (2006), så bliver han anmeldt (2007), og nu er han væk med 500 mill (og det forventes at beløbet stiger).
Tjah det er der jo ingen der ved endnu.. han er ikke dømt for svindel endnu .. han er heller ikke efterlyst af politiet, kun på baggrund af han er meldt savnet, så lad os nu se hvad der sker - der er mange elementer i denne her sag som er mærkelige.. Det er vildt hvad der er sket og især vildt hvis Stein Bagger skulle være den eneste som har kendskab til det og samtidig endnu vildere at hans bestyrrelsen åbenbart ikke har gravet nok i tal og resultater .. Derudover som Martin Von Haller Grønbæk har skrevet i sin blog, så er det sjovt at se hvor mange journalister, revisorer m.m som har travlt med at vaske hænder nu hvor det tyder på omfattende svindel og karruselvirksonmhed ..
Besvaret
Gåden Bagger. Citat:"I Danmark har Baggers karriere frem til hans tiltrædelse i IT Factory været mindre glorværdig. Ifølge erhvervsdatabasesn BIQ har han siden 1994 efterladt en stribe konkursramte, opløste og likviderede selskaber, herunder et firma, der forhandlede kosttilskud."
Besvaret
Gåden Bagger. Citat:"I Danmark har Baggers karriere frem til hans tiltrædelse i IT Factory været mindre glorværdig. Ifølge erhvervsdatabasesn BIQ har han siden 1994 efterladt en stribe konkursramte, opløste og likviderede selskaber, herunder et firma, der forhandlede kosttilskud."
Ja jeg tror man skal vente med at rette kanonerne før man kender sagens omfang og dernæst bagmandspolitiets sigtelse.. Til gengæld så må JMI sidde med en mærkelig smag i munden over de slet ikke har haft styr på ITF og alene har levet højt på ord og løfter og garantier som ikke har eksisteret i virkeligheden .. og så kan Ernst & Young og derefter KPMG tygge lidt på hvordan de kan give priser og hæder til en virksomhed som slet ikke har leveret noget som helst.. Derudover så må man sige det er en imponerende model ITF eller Bagger alene har stået for.. en avanceret karrusel der involvere leasing og falske virksomheder..
Besvaret
Ja jeg tror man skal vente med at rette kanonerne før man kender sagens omfang og dernæst bagmandspolitiets sigtelse..
Jeg retter ikke kanoner, men er blot overrasket over en mand der har fejlet så mange gange kan opnå tillid hos dansk erhvervsliv.
Besvaret

Jeg har vist forstået de her fiktive aftaler der har kørt rundt og som er finansieret af diverse leasingselskaber...tror jeg...meeeen en ting jeg ikke fatter er følgende: IT factory indgår en hardware/software aftale med en kunde der godt nok "betaler" men ellers ikke findes. Så vidt jeg kan forstå så er det aftaler om hardware og software i stil med det IBM udbyder. De står f.eks for IT driften af Danske Bank og Carlsberg...men der må da for fanden være nogen i IT factory der studser over disse kunder aldrig har servicekrav, incident om fejl og mangler....en HD der er gået... Jeg arbejder selv i en IT virksomhed og vi kan fandme ikke gemme vores kunder af vejen. De vil jo have os til at levere alt muligt hele tiden:)

Besvaret
Jeg retter ikke kanoner' date=' men er blot overrasket over en mand der har fejlet så mange gange kan opnå tillid hos dansk erhvervsliv.[/quote'] Tjoh men nu har Bagger jo ikke stået alene.. hvis du kigger på hvem som ejer IT Factory og er med i bestyrrelsen, så er det ikke hr. hvem som helst inden for it branchen og derfor har Stein Bagger jo ikke skulle leve på sit eget ry. derudover så synes jeg at en mand skal dømmes for noget før han får et dårligt rygte .. at man går konkurs betyder nødvendigvis ikke man er dårlig til at lave forretning, det kan også skyldes ting som er ude af ens hænder.. som f.eks at en leverandør ikke betaler sin regning osv osv ..
Besvaret
Jeg har vist forstået de her fiktive aftaler der har kørt rundt og som er finansieret af diverse leasingselskaber...tror jeg...meeeen en ting jeg ikke fatter er følgende: IT factory indgår en hardware/software aftale med en kunde der godt nok "betaler" men ellers ikke findes. Så vidt jeg kan forstå så er det aftaler om hardware og software i stil med det IBM udbyder. De står f.eks for IT driften af Danske Bank og Carlsberg...men der må da for fanden være nogen i IT factory der studser over disse kunder aldrig har servicekrav, incident om fejl og mangler....en HD der er gået... Jeg arbejder selv i en IT virksomhed og vi kan fandme ikke gemme vores kunder af vejen. De vil jo have os til at levere alt muligt hele tiden:)
Hmm mjah jeg kender ikke nok til den del, men jeg mener ikke de stod for hosting - det kan være jeg har misset det .. men jeg må indrømme det er godt tænkt at køre leasingdelen ind over.
Besvaret

Trine, kunderne er jo også fiktive... 1. Lave en aftale med ikke-eksisterende firma 2. Sælge aftalen til et leasingfirma med løfte om at afdrage over 36 måneder. 3. Leasingfirmaet overfører penge til ikke-eksisterende firma 4. afdrager til leasingfirmaet Gemme alle aftaler i et hemligt kontor.... Ingen finder ud af det, fremgår ikke af nogle regnskaber 2. tager overskydenepenge og stikker af. 2. laver dette mange gange.... 2. har "tjent" kassen ! :D Forvirrende ? Se det næste afsnit af skum....

Besvaret
.. at man går konkurs betyder nødvendigvis ikke man er dårlig til at lave forretning ..
Prøv at læs nogle af de artikler der ligger på nettet om Bagger, så vil du forstå at han karakteriseres som værende noget af en psykopat ~ og de har det med at få ting til at fremstå anderledes end de reelt er.
Besvaret
Prøv at læs nogle af de artikler der ligger på nettet om Bagger' date=' så vil du forstå at han karakteriseres som værende noget af en psykopat ~ og de har det med at få ting til at fremstå anderledes end de reelt er.[/quote'] Ja men kendte du til de artikler før denne sag med IT Factory? Der er dukket rigtig meget op her efter konkursen og det betyder ikke at samme information var tilgængelig dengang.. men jo det er altid nem at være bagklog.
Besvaret
Trine, kunderne er jo også fiktive... 1. Lave en aftale med ikke-eksisterende firma 2. Sælge aftalen til et leasingfirma med løfte om at afdrage over 36 måneder. 3. Leasingfirmaet overfører penge til 4. afdrager til leasingfirmaet 2. tager overskydenepenge og stikker af. 2. laver dette mange gange.... 2. har "tjent" kassen ! :D Forvirrende ? Se det næste afsnit af skum....
Ja ja gu er kunderne fiktive, men IT factory har jo indgået en aftale med dem alligevel. Som vel skal vedligeholdes? af hvem? jeg ville da undre mig hvis vi havde en kunde der lagde 30 mio om året i fee men som ALDRIG ringede og havde problemer....

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...