Perfekt_g Skrevet December 16, 2008 Rapporter Skrevet December 16, 2008 Jeg skal have ændret min brobizz aftale til en erhvervsaftale pr. 1-1-09. I dag har både jeg og min kæreste to brobizzer tilknyttet til hver vores pendler aftale - en liggende i hver bil. Det havde jeg ikke forestillet mig kunne være et problem i forbindelse med erhvervs pendler aftalen, men men men... På en erhvervsaftale kan man kun have en brobizz tilknyttet!!! HVAD FANDEN ER DET FOR NOGET PIS???? Det bedste er næsten Øresundsbrons argument - "jf. pkt 1.1 i aftalebetingelser for pendleraftalen, må brobizzen kun anvendes til en ansats rejser til og fra permanent arbejdsplads". Så hvis man har to brobizzer kan man bruge dem til andet end transport mellem hjem og arbejde - men det kan man ikke hvis man kun har en!!?? Hold kæft hvor er jeg træt af Øresundsbron, deres kundeservice, priser, trafikpolitik etc.... Jeg håber virkelig at der snart kommer noget konkurrence på det her område, for monopolismens ekstreme arrogance og mangel på kreativitet er godt nok ved at være irriterende...
jolin Besvaret December 16, 2008 Rapporter Besvaret December 16, 2008 Jeg skal have ændret min brobizz aftale til en erhvervsaftale pr. 1-1-09. I dag har både jeg og min kæreste to brobizzer tilknyttet til hver vores pendler aftale - en liggende i hver bil. Det havde jeg ikke forestillet mig kunne være et problem i forbindelse med erhvervs pendler aftalen, men men men... På en erhvervsaftale kan man kun have en brobizz tilknyttet!!! HVAD FANDEN ER DET FOR NOGET PIS???? Det bedste er næsten Øresundsbrons argument - "jf. pkt 1.1 i aftalebetingelser for pendleraftalen, må brobizzen kun anvendes til en ansats rejser til og fra permanent arbejdsplads". Så hvis man har to brobizzer kan man bruge dem til andet end transport mellem hjem og arbejde - men det kan man ikke hvis man kun har en!!?? Hold kæft hvor er jeg træt af Øresundsbron, deres kundeservice, priser, trafikpolitik etc.... Jeg håber virkelig at der snart kommer noget konkurrence på det her område, for monopolismens ekstreme arrogance og mangel på kreativitet er godt nok ved at være irriterende... Arbejdsgiverbetalt brobizz må jo kun bruges af én person og kun til og fra arbejde. Så det er da logisk nok at man kun får én brobizz, eller hur? /Jolin
Rikke Rost Besvaret December 16, 2008 Rapporter Besvaret December 16, 2008 Hvad hvis nu man ønsker at ha 2 biler med hver sin bizz??? Broen skal da ikke blande sig i hvordan du gerne vil ha tingene. Bare du betaler..... Latterlige lortenarrøve på den bro..................
Basse Besvaret December 16, 2008 Rapporter Besvaret December 16, 2008 Så må man snakke med sin arbejdsgiver om at lave 2 aftaler - syns det er logisk med een brobizz til en erhvervsaftale. Der er trods alt kun een person der kan og må bruge den. Og eftersom den er bærbar, så er problemet med 2 biler der jo ikke. Perfekt G, hvis i allerede nu har 2 aftaler, hvad er så problemet ? en af aftalerne er erhvervsmæssig, og den anden privat ? Hvis vi snakker om din egen selvstændige virksomhed, er der ingen forskel på om det er en privataftale eller erhvervsaftale - fradragsretten er den samme og reglerne er de samme.
Perfekt_g Besvaret December 17, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret December 17, 2008 Som det er nu har vi to private aftaler med to brobizzer til hver. Når jeg kun kan få en brobizz på erhvervsaftalen skal vi til at flytte brobizzerne rundt fra bil til bil, afhængigt af hvilken en vi hver især kører i. For at sige det mildt, så er det da pisse irriterende... Derudover så fatter jeg slet ikke hvad fanden Øresundsbron blander sig i det for! Så vidt jeg kan se, så er det en sag mellem min arbejdsgiver og mig - IKKE noget som broen skal blande sig i! De skal blot levere den ydelse som jeg betaler for, på den mest optimale måde for mig (kunden)... Men det har de jo (ikke kun i den her sammenhæng) totalt misforstået... :thumbdown At deres argument for hvorfor man kun kan få en brobizz til aftalen er fuldkommen idiotisk og selvmodsigenden kommer vel ikke som nogen overraskelse.... Det er jo desværre typisk for Øresundsbron.. Om jeg har en eller to brobizzer ændrer overhovedet ikke på mine muligheder for at kører privat på erhvervsaftalen, hvis det var det jeg ønskede. Det eneste det gør, er at det bliver væsentligt mere besværligt for mig som kunde at benytte broen, da jeg skal til at flytte brobizzen rundt hver gang jeg skifter bil.... Basse: 1. Fradragsretten er den samme ligegyldigt hvad du tegner for en aftale. Du har to muligheder - du kan afholde omkostningen privat og få befordringsfradrag for hver passage af broen, eller du kan lave en aftale med din arbejdsgiver om at få en bruttolønsaftale og dermed intet befordringsfradrag (for broafgiften). Om man har en pendleraftale eller ej er SKAT hamrende ligeglade med - det der er vigtigt i relation hertil er, om bruttoløntrækket er repræsentativt for den reelle udgift eller ej og om det er arbejdsgiveren som bærer den økonomiske risiko ved aftalen. 2. To aftaler!? Suverænt forslag - så har man jo 2 gange 16 ture til +130 kr. om måneden.... Det er jo kun ca. 1.700 DKK ekstra om måneden forudsat at man kører lige meget på hver aftale - men ok, det er jo selvfølgelig så billigt at kører over broen i forvejen, såh....
Basse Besvaret December 17, 2008 Rapporter Besvaret December 17, 2008 Tjaaaa...reglerne er nu engang sådan, uanset hvor doven du er og ikke orker at flytte 150gr plastik fra en bil til en anden hehe. Den var måske lidt grov, men sådan er realiteterne. Og broen har også et ansvar, for at deres kunder overholder de gældende love i DK og SE. Det er et samfunds ansvar. Personligt ser jeg ikke problemet, men jeg lader heller ikke min brobiz sidde i bilen 24/7, af hensyn til langfingrede folk. Og ja der skal 2 aftaler til, når i er 2 personer, og den ene er en erhvervsaftale.
GoldMan Besvaret December 17, 2008 Rapporter Besvaret December 17, 2008 Lad os lave en indsamling til en ny bro/vej... Stein bagger skal nok støtte projektet
elbilen Besvaret December 17, 2008 Rapporter Besvaret December 17, 2008 Arbejdsgiverbetalt brobizz må jo kun bruges af én person og kun til og fra arbejde. Så det er da logisk nok at man kun får én brobizz, eller hur? /Jolin Nope! Det er ikke særlig logisk idet pendlere m/u erhvervspendler faktisk har mere end en bil - man kan jo have 2 bizzer registreret på sin PRIVATE pendleraftale og hvis man som firma indehaver en såkaldt bruttotræksordning vedrørende ansat A og en bruttotræksordning vedrørende ansat B så vil jeg mene at begge individuelle aftaler vil høre ind under samme overordnede debitor - altså firmaet. Men den faktiske sittuation er jo uændret idet privatpendleren uden bruttotræk stadig kan have 2 biler at vælge imellem. der skal blot opgives rellevante 2 regnumre til deres kundeservice. og Ja, man burde stadig kunne bytte de 2 bizzer rundt imellem de 2 biler, de 2 bizzer skal blot være under samme aftale (A eller B) ellers går der sgu nok ged i den.
Perfekt_g Besvaret December 19, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret December 19, 2008 Tjaaaa...reglerne er nu engang sådan, uanset hvor doven du er og ikke orker at flytte 150gr plastik fra en bil til en anden hehe. Den var måske lidt grov, men sådan er realiteterne. Og broen har også et ansvar, for at deres kunder overholder de gældende love i DK og SE. Det er et samfunds ansvar. Personligt ser jeg ikke problemet, men jeg lader heller ikke min brobiz sidde i bilen 24/7, af hensyn til langfingrede folk. Og ja der skal 2 aftaler til, når i er 2 personer, og den ene er en erhvervsaftale. Vi HAR jo netop 2 aftaler i forvejen. Og dermed 4 brobizzer - en hver i de to biler. Og det er det vi gerne vil fortsætte med, men som ikke kan lade sig gøre på grund af at Øresundsbroen som sædvanlig ikke har tænkt over hvad fanden det er de laver. Vi skifter hele tiden mellem at kører i bilerne, afhængigt af hvem af os der skal køre langt den pågældende dag, da den ene kører 15 km/l og den anden 5 km/l..... Derfor er det hamrende irriterende at skulle flytte rundt på brobizzerne, når det egentlig ikke er nødvendigt - specielt når der ikke er noget logisk argument for det. Jeg kan overhovedet ikke se hvordan det kan være Øresundsbroens ansvar - hvis folk vil snyde i skat/deres arbejdsgiver, så må de jo tage konsekvenserne heraf. Øresundsbroen kan da være ligeglad så længe kunden bare betaler.
ARN Besvaret December 20, 2008 Rapporter Besvaret December 20, 2008 Det må være en ny regel - jeg har 2 bizzer til min erhvervsaftale...
elbilen Besvaret December 20, 2008 Rapporter Besvaret December 20, 2008 Det må være en ny regel Tror mere på at det er en ny medarbejder/chef
Movieman Besvaret December 20, 2008 Rapporter Besvaret December 20, 2008 brobizz erhverv Jeg havde voldsomme problemer med at få lavet en erhvervsaftale for ca. 3 måneder siden med 2 brobizz.. hvilket jeg faktisk havde fået oplyst at man kunne! Da jeg var ved at udfylde papirerne lagde jeg mærke til at der ikke var felter til 2 stk brobizz, hvorfor jeg ringede ind til kundeservice og der sagde de at jeg blot skulle skrive uden for felterne at jeg gerne ville have en ekstra brobizz. Da jeg så modtog brobizz et par dage senere var der kun 1! suk! Jeg ringede ind til dem og sagde at jeg altså havde fået at vide af dem at man godt kunne have 2 brobizz på en erhvervsaftale. Det beklagede han da at jeg havde fået at vide for det kunne man egentlig ikke, jeg spurgte så pænt om han ikke nok kunne gøre noget alligevel... og så lavede han nogen fix faxerier og et par dage senere havde jeg 2 stk brobizz på erhversaftale.... fantastisk... og alligevel helt banalt.. Men ja.. meget mærkeligt system...
Nysted Besvaret December 21, 2008 Rapporter Besvaret December 21, 2008 Jeg tilslutter mig at det er noget underligt noget det med 1 bizz på erhvervsaftaler... Har selv de her lidt irriterende situationer med to biler og 1 bizz, hvilket resultere i at man ind i mellem glemmer bizzen i den forkerte bil og kommer afsted uden...
credde Besvaret January 22, 2009 Rapporter Besvaret January 22, 2009 Nu har jeg fået min nye brobizz (suk havde 2 før), da arbejdsgiveren har ændret min flekslønsaftale fra ØresundsPendleren til ØresundsBusiness (og dermed erhverv). Den aftale koster en del mere for firmaet, hvilket jeg ikke forstår... Er der nogen som kan forklare mig, hvorfor man laver en ØresundsBusiness aftale ok ikke ØresundsPendleren til mig. Kan firmaet trække alt fra på ØresundsBusiness? Jeg bliver trukket 3.000 før skat om måneden på min brobizz for 2009 (1/2-2009 til 31/1-2010), men jeg er da ikke interesseret i at finansiere en ekstra skattebesparelse for firmaet, som jeg ikke får del i.
credde Besvaret January 22, 2009 Rapporter Besvaret January 22, 2009 Arbejdsgiverbetalt brobizz må jo kun bruges af én person og kun til og fra arbejde. Så det er da logisk nok at man kun får én brobizz, eller hur? /Jolin Du må da gerne lade en kammerat køre en tur frem og tilbage eller kører privat frem og tilbage, hvis du bare bliver faktureret for beløbet efter skat.
Rikke Rost Besvaret January 22, 2009 Rapporter Besvaret January 22, 2009 Ja Credde...Naturligvis kan de det....Det er jo en del af det at ha' en virksomhed. ;) Nu har jeg fået min nye brobizz (suk havde 2 før), da arbejdsgiveren har ændret min flekslønsaftale fra ØresundsPendleren til ØresundsBusiness (og dermed erhverv). Den aftale koster en del mere for firmaet, hvilket jeg ikke forstår... Er der nogen som kan forklare mig, hvorfor man laver en ØresundsBusiness aftale ok ikke ØresundsPendleren til mig. Kan firmaet trække alt fra på ØresundsBusiness? Jeg bliver trukket 3.000 før skat om måneden på min brobizz for 2009 (1/2-2009 til 31/1-2010), men jeg er da ikke interesseret i at finansiere en ekstra skattebesparelse for firmaet, som jeg ikke får del i.
credde Besvaret January 22, 2009 Rapporter Besvaret January 22, 2009 Ja Credde...Naturligvis kan de det....Det er jo en del af det at ha' en virksomhed. ;) Jo men de burde jo også kunne trække en ØresundsPendler fra, den står også inde under erhvervspriserne. ØresundsBusiness er jo bare dyrere...
Martin_M Besvaret January 22, 2009 Rapporter Besvaret January 22, 2009 @ Credde Med ØresundsBusiness kan du vel køre alt det du vil, også privat... Det er vel den største forskel, eller har jeg overset noget?
credde Besvaret January 22, 2009 Rapporter Besvaret January 22, 2009 @ Credde Med ØresundsBusiness kan du vel køre alt det du vil, også privat... Det er vel den største forskel, eller har jeg overset noget? Jo men har du set prisen. Der er jo en væsentlig forskel. Prisen på ØresundsBusiness kommer maximalt ned på 100 kr. ex. moms pr. tur ved flere end 25.000 ture (og jeg ved, vi kun er knyttet 4 personer på i firmaet). Den gennemsnitspris er jo en del højere end, hvad ØresundsPendleren giver. Jeg gider da ikke blive faktureret for 125 kr. inkl. moms for en privat tur, hvis det er billigere med ØresundsPendleren.
Homer Besvaret January 22, 2009 Rapporter Besvaret January 22, 2009 Kan firmaet trække alt fra på ØresundsBusiness? Jeg bliver trukket 3.000 før skat om måneden på min brobizz for 2009 (1/2-2009 til 31/1-2010)' date=' men jeg er da ikke interesseret i at finansiere en ekstra skattebesparelse for firmaet, som jeg ikke får del i.[/quote'] Firmaet kan ikke trække noget som helst fra (måske bortset fra en momsandel) hvis du har indgået en aftale om bruttolønsnedgang. Der er i princippet blot tale om en gennemfakturering, og den giver ikke fradrag for virksomheden nogen steder. Det lyder som galmatias at de gør det dyrere for dig - dårlig personalepleje.
Basse Besvaret January 22, 2009 Rapporter Besvaret January 22, 2009 Firmaet kan ikke trække noget som helst fra (måske bortset fra en momsandel) hvis du har indgået en aftale om bruttolønsnedgang. Der er i princippet blot tale om en gennemfakturering, og den giver ikke fradrag for virksomheden nogen steder. Det lyder som galmatias at de gør det dyrere for dig - dårlig personalepleje. I princippet er det et lønaccesorium, som er fradragsberettiget for virksomheden. At det reelt er en gennemfakturering for lønmodtagerens øje er en anden ting. Men i princippet er lønudgiften den samme for virksomheden, herunder fradragsretten, rent regnskabsmæssigt. Løn før aftale indgået: 30.000 kr. Total lønudgift 30.000 kr Løn efter aftale indgået: 30.000 kr minus 3000 kr= 27.000. total lønudgift 30.000 kr. Eneste der ændre sig, er grundlaget for skatteberegningen, for den ansatte :-) Måske er det ordkløveri, men selv om virksomheden reelt betaler 27.000 kr i løn nu, så har de en anden lønudgift på 3000 kr også, altså i alt 30.000. Helt lige som før.
Homer Besvaret January 22, 2009 Rapporter Besvaret January 22, 2009 Måske er det ordkløveri Netop - men der hersker åbenbart en eller anden forestilling om at virksomheder kan trække alverdens ditten og datten fra - men jeg tror næppe at meingmand har styr på begrebet "trække fra" :th2:
Basse Besvaret January 22, 2009 Rapporter Besvaret January 22, 2009 Netop - men der hersker åbenbart en eller anden forestilling om at virksomheder kan trække alverdens ditten og datten fra - men jeg tror næppe at meingmand har styr på begrebet "trække fra" :th2: Det er så sandt som det er sagt :-) At trække fra i en virksomhed, betyder bare at overskudet bliver mindre, og der er mindre skat - men udgiften er ganske virkelig, og skal betales.
credde Besvaret January 30, 2009 Rapporter Besvaret January 30, 2009 Sidste nyt er, at det var en fejl fra firmaets side, men aftalen er en Øresundspendler Erhverv, hvor man kun kan få 1 brobizz . Jeg fatter ikke, hvorfor det skal være en erhvervsaftale, når det i princippet er mig selv, der betaler den brobizz-aftale!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu