Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
http://sydsvenskan.se/malmo/article399913/Valdsamt-upplopp-pa-Rosengard.html "Polisen larmades tidigare under torsdagskvällen om att ett hundratal ungdomar kastat saker på förbipasserande bilar från gångbron över Amiralsgatan. Runt Shellmacken har flera anlagda bränder rapporterats in under kvällen. " Altså nu må de snart holde op med det der. Så må der altså helt andre metoder i brug mod den slags... :fight:
Besvaret
Altså nu må de snart holde op med det der. Så må der altså helt andre metoder i brug mod den slags... :fight:
Der er områder af Malmö (og Kbh.), jeg simpelthen bare aldrig færdes i - Rosengård er eet af dem...
Besvaret

Hvis der er områder at Malmö og København man bevidst undgår skal man da prise sig lykkelig for at bo se roligt og fredeligt et sted som netop disse steder. Nu til dags skal der ikke meget til at skræmme folk...

Besvaret

Mærkeligt at de autonome vælger at kæmpe for sådan et gigasvin og hans disiple. Prøv lige at dyrk imamens udtalelser. I øvrigt er det i dansk optik morsomt at han finder al-Qaradawi vattet og blødsøden. al-Qaradawi var manden bag "vredens dag mod Danmark" dvs. Ambassadenedbrændingerne og i øvrigt manden som Khader og Ny Alliance eller hvad de nu hedder kæmper for at få klassificeret som uønsket i Europa. http://sydsvenskan.se/sverige/article141180/Extremister-lockar-vilsna-tonaringar.html

Besvaret
Sådan var det jo også på Nørrebro.
Jeps, og når personer som Mogens (sorry, Mogens) stempler både Nørrebro og Rosengård som steder man aldrig sætter sine ben, på grund af beboerne, så er det jo egentlig ikke helt fair imod området. Men, fred være med det.... Bare de små snotunger (autonome) snart gad at fatte at ingen orker dem.
Besvaret

Man kan da ikke andet end at få et hvis forhold til nogle områder efter utallig medieomtale, eller jeg kan ikke :)! Men så er det jo heldigt man selv vælger hvor man vil færdes og nemt kan undgå disse områder (siger manden der har kontor 100 m fra Nørrebro) :D

Besvaret
Man kan da ikke andet end at få et hvis forhold til nogle områder efter utallig medieomtale' date=' eller jeg kan ikke :)! Men så er det jo heldigt man selv vælger hvor man vil færdes og nemt kan undgå disse områder (siger manden der har kontor 100 m fra Nørrebro) :D[/quote'] Man kan jo så spørge hvem der har det dårligste omdømme i øjeblikket, Nørrebro eller KPMG? :laugh: Derudover skal man jo aldrig tro 100% på det der står i aviserne - og endnu mindre det de siger i fjernsynet.. Jeg vil til hver en tid gerne bo på Nørrebro, det er da et af de lækreste multikulturelle områder i København. Der bor jo et hav af indvandrere, om de så kommer fra Pakistan, Somalia eller Jylland..
Besvaret
Man kan jo så spørge hvem der har det dårligste omdømme i øjeblikket, Nørrebro eller KPMG? :laugh: Derudover skal man jo aldrig tro 100% på det der står i aviserne - og endnu mindre det de siger i fjernsynet.. Jeg vil til hver en tid gerne bo på Nørrebro, det er da et af de lækreste multikulturelle områder i København. Der bor jo et hav af indvandrere, om de så kommer fra Pakistan, Somalia eller Jylland..
KPMG har et rigtig godt omdømme både i Danmark og internationalt, men ja, du har ret i at vi har fået en del negativ omtale i forbindelse med IT Factory sagen her på det seneste..:) Nu står der ikke KPMG på ryggen af mig til januar, så jeg har ikke mere at sige om den sag :th2:
Besvaret
KPMG har et rigtig godt omdømme både i Danmark og internationalt, men ja, du har ret i at vi har fået en del negativ omtale i forbindelse med IT Factory sagen her på det seneste..:) Nu står der ikke KPMG på ryggen af mig til januar, så jeg har ikke mere at sige om den sag :th2:
Præcis .. jeg tror også det var lidt det Mikkel hentydede til mellem linierne.. altså at medierne også er med til at styre hvad vi skal "hade" lige nu :-) ... Nørrebro er jo heldigvis meget andet end bare Mjølnerparken og sådan er der jo så meget :-)
Besvaret
Præcis .. jeg tror også det var lidt det Mikkel hentydede til mellem linierne.. altså at medierne også er med til at styre hvad vi skal "hade" lige nu :-) ...
Ja, det har du nok ret i :D
Besvaret
Man kan jo så spørge hvem der har det dårligste omdømme i øjeblikket, Nørrebro eller KPMG? :laugh: Derudover skal man jo aldrig tro 100% på det der står i aviserne - og endnu mindre det de siger i fjernsynet.. Jeg vil til hver en tid gerne bo på Nørrebro, det er da et af de lækreste multikulturelle områder i København. Der bor jo et hav af indvandrere, om de så kommer fra Pakistan, Somalia eller Jylland..
Ja de dersens jyllændere med deres rabiate holdninger og gyllelugt... De tror sq stadig de kører på A13 selvom de er i indre by :th2:
Besvaret
Netop.. Medierne er som regel forfærdelige og man skal lade være med at danne sig holdninger til ting alene på baggrund af hvad en journalist skriver.
TV2 aka FOX News er da også kun med til at fremstille tingene som værre end de er. Jeg fatter ikke nogle gider bruge tid på FOX ...øh, TV2 ... Det er Ekstra Bladet i tv-format
Besvaret
TV2 aka FOX News er da også kun med til at fremstille tingene som værre end de er. Jeg fatter ikke nogle gider bruge tid på FOX ...øh, TV2 ... Det er Ekstra Bladet i tv-format
Overdrivelse fremmer forståelsen :p Nu er NEWS underlagt de samme journalistiske kodeks som resten af TV 2. Forskellen er bare, at på NEWS kan der rykkes med meget kort varsel - og så må historierne udvikle sig over dagen. Af samme årsag, så kan de første versioner let bliver overfladiske, og indeholde gisninger og gæt-værk. Stein Bagger-møllen var et godt eksempel. Men NEWS formidler begivenheden hurtigere end andre i Danmark, og er derfor blevet danskernes foretrukne nyheds-formidler på tv. Og så må man have forståelse for, at en historie udvikler sig, og derfor er de tidlige versioner værd at tage med et gran salt. Og som alle andre medier, så kvajer NEWS sig bestemt også nu og da. Præcis som vi andre gør. Med andre ord, så skal man lige tænke lidt længere end til sin egen baghave, inden man begynder at puste til. :rolleyes:
Besvaret
Man kan da ikke andet end at få et hvis forhold til nogle områder efter utallig medieomtale' date=' eller jeg kan ikke :)! Men så er det jo heldigt man selv vælger hvor man vil færdes og nemt kan undgå disse områder (siger manden der har kontor 100 m fra Nørrebro) :D[/quote'] så du bygger dine meninger udfra hvad medierne siger? så er det jo klart du ikke vil färdes visse steder .. at fravälge hele bydele pga få idioter er jo fjollet
Besvaret

Jeg snakker ikke om TV2 News, den kanal er helt hemlig for mig... Jeg mener TV2 !. Det er da den danske udgave af FOX News

Overdrivelse fremmer forståelsen :p Nu er NEWS underlagt de samme journalistiske kodeks som resten af TV 2. Forskellen er bare, at på NEWS kan der rykkes med meget kort varsel - og så må historierne udvikle sig over dagen. Af samme årsag, så kan de første versioner let bliver overfladiske, og indeholde gisninger og gæt-værk. Stein Bagger-møllen var et godt eksempel. Men NEWS formidler begivenheden hurtigere end andre i Danmark, og er derfor blevet danskernes foretrukne nyheds-formidler på tv. Og så må man have forståelse for, at en historie udvikler sig, og derfor er de tidlige versioner værd at tage med et gran salt. Og som alle andre medier, så kvajer NEWS sig bestemt også nu og da. Præcis som vi andre gør. Med andre ord, så skal man lige tænke lidt længere end til sin egen baghave, inden man begynder at puste til. :rolleyes:
Besvaret

Helt enig, har godt nok set mange såkaldte jounalistiske indlæg på den station der er helt hen i vejret, totalt ukritisk vidergivelse af information, og med masser af faktuele fejl:rolleye: Men ok sådan er de fleste medier faktisk :thumbdown

Jeg snakker ikke om TV2 News' date=' den kanal er helt hemlig for mig... Jeg mener TV2 !. Det er da den danske udgave af FOX News[/quote']
Besvaret
Jeps, og når personer som Mogens (sorry, Mogens) stempler både Nørrebro og Rosengård som steder man aldrig sætter sine ben, på grund af beboerne, så er det jo egentlig ikke helt fair imod området.
Jeg skrev ikke, at det var på grund af beboerne, men på grund af de ting der sker der :rolleye:
Besvaret
Says who??
Say's Gallup. NEWS kom halv-kvalt i gang for lidt over to år siden, men har siden etableret sig som et nyheds-organ af rang. Hovedkanalen har vigende seer-tal og share, hvorimod NEWS bliver ved med at stige. Det faktum at du altid kan slå over på NEWS og få de seneste nyheder, gar efterhånden slået sig fast i seernes bevidsthed. Og husk så på, at en nyhedskanal sjældent har en stor share, eftersom folk bruger en sådan som "injection" på 10-20 minutter, hvorefter de er opdaterede. Derimod er penetrationen fantastisk efter danske standarder.
Besvaret
Say's Gallup. NEWS kom halv-kvalt i gang for lidt over to år siden, men har siden etableret sig som et nyheds-organ af rang. Hovedkanalen har vigende seer-tal og share, hvorimod NEWS bliver ved med at stige.
Ja, TV2 NEWS er i hvert fald hundrede gange bedre end DR UPDATE, som virker fuldstændig statisk i sammenligning. Det er de samme 4 "nyheds"-indslag, som ruller hen over skærmen på DR UPDATE en hel dag ad gangen. :thumbdown

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...