sup3rior Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 hahaha det jeg kan godt lide... så længe Windows er ikke Online kan den holde længe... hahhahaha Ovenstående kommentar viser lidt om hvad du kender til de sikkerhedstrusler der eksisterer, samt hvordan Windows generelt virker...
webodin Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Ovenstående kommentar viser lidt om hvad du kender til de sikkerhedstrusler der eksisterer' date=' samt hvordan Windows generelt virker...[/quote'] tror mig jeg ved det....
sup3rior Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Forklar mig så hvordan vil du angribe en maskine som ikke sidder direkte på en inet-linje, men bag noget firewall halløj... Og som du ikke kan snige malware ombord i fordi brugeren ikke laver noget som kan foranledige at den slags bliver hentet...?
webodin Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Ovenstående kommentar viser lidt om hvad du kender til de sikkerhedstrusler der eksisterer' date=' samt hvordan Windows generelt virker...[/quote'] .... og vi talte om clean install af windows....
webodin Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Forklar mig så hvordan vil du angribe en maskine som ikke sidder direkte på en inet-linje' date=' men bag noget firewall halløj... Og som du ikke kan snige malware ombord i fordi brugeren ikke laver noget som kan foranledige at den slags bliver hentet...?[/quote'] har en FreeBSD kørende direkte på Inet uden om FW and all that shitty antivirus...and all that...
sup3rior Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Jeg forstår ikke at Linux folket bruger som argument at man skal vælge deres produkt fordi det er så sikkert... den dag alle så har valgt det er det ikke sikkert mere, fordi der så kommer opmærksomhed fra de grupperinger som skriver malware til operativ-systemerne... Lidt samme terminologi som at pisse i bukserne - det varmer nu, men i længden er det sku ikke holdbart...
webodin Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Forklar mig så hvordan vil du angribe en maskine som ikke sidder direkte på en inet-linje' date=' men bag noget firewall halløj... Og som du ikke kan snige malware ombord i fordi brugeren ikke laver noget som kan foranledige at den slags bliver hentet...?[/quote'] .. og desuden ingen grund at forklarer til en mulig M$ tilhænger...
sup3rior Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 .. og desuden ingen grund at forklarer til en mulig M$ tilhænger... Hvorfor ikke det - nu har du jo muligheden for at demonstrere at din viden er min overlegen...?
webodin Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Jeg forstår ikke at Linux folket bruger som argument at man skal vælge deres produkt fordi det er så sikkert... den dag alle så har valgt det er det ikke sikkert mere' date=' fordi der så kommer opmærksomhed fra de grupperinger som skriver malware til operativ-systemerne... Lidt samme terminologi som at pisse i bukserne - det varmer nu, men i længden er det sku ikke holdbart...[/quote'] som udgangspunkt har Linux ikke direkte admin adgang efter installationen af OS'en, og det gøre man i Windows verden giver admin rettigheder til brugeren når man køber en ny comp...
sup3rior Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 som udgangspunkt har Linux ikke direkte admin adgang efter installationen af OS'en, og det gøre man i Windows verden giver admin rettigheder til brugeren når man køber en ny comp... Det har man heller ikke i Windows jf. min tidligere reference til UAC - som efterhånden har eksisteret i nogle år...
webodin Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Det har man heller ikke i Windows jf. min tidligere reference til UAC - som efterhånden har eksisteret i nogle år... hvad kan du bruge UAC til hvis du som almindelig bruger skal trykke "OK" for at komme videre hvilken beskyttelse er det ???...
sup3rior Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 hvad kan du bruge UAC til hvis du som almindelig bruger skal trykke "OK" for at komme videre hvilken beskyttelse er det ???... Og du kan ikke lave et kald i Linux som beder om root password...? Er vi så ikke lige vidt...
webodin Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Og du kan ikke lave et kald i Linux som beder om root password...? Er vi så ikke lige vidt... der er ligsom forskel at trykke "OK" ell indtaste en kode...(hvis alm bruger ikke kender denne)
sup3rior Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 der er ligsom forskel at trykke "OK" ell indtaste en kode...(hvis alm bruger ikke kender denne) Jamen - hvis den almindelige bruger selv har installeret sin Ubuntu kender han også koden... Og kan brugeren ikke forstå en popup fra UAC ved han jo heller ikke han ikke må indtaste sin root credentials...? Og kender brugeren ikke sine root credentials har vedkommende jo heller ikke selv installeret maskinen - i samme moment kan jeg jo så sige i Vista eller 7 kan den som installerer maskinen jo bare give brugeren en standard user account og undlade at give admin credentials... Når UAC så popper op har brugeren ikke noget at skrive, ergo kommer den ikke videre...
webodin Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Jamen - hvis den almindelige bruger selv har installeret sin Ubuntu kender han også koden... Og kan brugeren ikke forstå en popup fra UAC ved han jo heller ikke han ikke må indtaste sin root credentials...? Og kender brugeren ikke sine root credentials har vedkommende jo heller ikke selv installeret maskinen - i samme moment kan jeg jo så sige i Vista eller 7 kan den som installerer maskinen jo bare give brugeren en standard user account og undlade at give admin credentials... Når UAC så popper op har brugeren ikke noget at skrive, ergo kommer den ikke videre... nu talte vi om sikkerhedsoftware... og ikke UAC ell root access... og alm bruger installere ikke windows, men aflevere den til rep.
sup3rior Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 nu talte vi om sikkerhedsoftware... og ikke UAC ell root access... og alm bruger installere ikke windows, ved kommende aflevere den til rep. Og ville en almindelig bruger ikke gøre det samme med en Linux...? Humlen i det her er at intet system er stærkere end det svagested led - som stort set altid sidder omkring 40 cm fra skærmen... Om det er en UAC popup der accepteres, eller om brugeren snydes til at indtaste sine root credentials er da fuldstændig samme sag... Kan malwaren infiltrere systemet giver det samme slut-resultat - nemlig at det kommer ind på maskinen...
webodin Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Og ville en almindelig bruger ikke gøre det samme med en Linux...? Humlen i det her er at intet system er stærkere end det svagested led - som stort set altid sidder omkring 40 cm fra skærmen... Om det er en UAC popup der accepteres, eller om brugeren snydes til at indtaste sine root credentials er da fuldstændig samme sag... Kan malwaren infiltrere systemet giver det samme slut-resultat - nemlig at det kommer ind på maskinen... lad os bare tage en alm bruger, alm. bruger kender som reel ikke admin passwd. som udgangspunkt ville uautoriseret installation af malware ikke kunne ske under linux...
sup3rior Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 lad os bare tage en alm bruger, alm. bruger kender som reel ikke admin passwd. som udgangspunkt ville uautoriseret installation af malware ikke kunne ske under linux... Nu laver du jo også forholdene så de er favorable for Linux... En bruger som ikke har haft sådan nogen som os til at installere sin maskine, kender da sin adgangskode...
webodin Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Nu laver du jo også forholdene så de er favorable for Linux... En bruger som ikke har haft sådan nogen som os til at installere sin maskine' date=' kender da sin adgangskode...[/quote'] så det betyder at et enkelt klik med mussen gøre maskinen mere sikkert ?
sup3rior Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 så det betyder at et enkelt klik med mussen gøre maskinen mere sikkert ? Okay - så vender vi den rundt... Forklar mig hvorfor det er mere sikkert hvis der kommer en password prompt end en UAC prompt...? Tror du selv på en almindelig bruger tænker mere over det... Og ikke bare gør som maskinen beder om for at komme videre med det de var igang med...
webodin Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Okay - så vender vi den rundt... Forklar mig hvorfor det er mere sikkert hvis der kommer en password prompt end en UAC prompt...? Tror du selv på en almindelig bruger tænker mere over det... Og ikke bare gør som maskinen beder om for at komme videre med det de var igang med... jeg vil mene at hvis man skal indtaste kode ville man være mere påpasselig end hvis man bruger en mus hen over OK knappen
sup3rior Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 jeg vil mene at hvis man skal indtaste kode ville man være mere påpasselig end hvis man bruger en mus hen over OK knappen Så har du nok mere tiltro til den brede skare af brugere, end hvad jeg oplever hos diverse IT afdelinger rundt om i landet... Hvad brugere ikke præsterer at lave i deres uvidenhed kan der skrives mange bøger om
webodin Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Så har du nok mere tiltro til den brede skare af brugere' date=' end hvad jeg oplever hos diverse IT afdelinger rundt om i landet... Hvad brugere ikke præsterer at lave i deres uvidenhed kan der skrives mange bøger om [/quote'] det r derfor brugeren ikke har admin rettigheder ell kode.. til UAC behøver man ikke kode...
sup3rior Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 det r derfor brugeren ikke har admin rettigheder ell kode.. til UAC behøver man ikke kode... Jo, hvis du er logget på som almindelig bruger skal du taste kode i UAC... Kun hvis du er logget på som admin kan du nøjes med et klik, hvis ikke denne feature er disablet og den prompter dig for kode... Men det var heller ikke det jeg skrev... Steder hvor brugerne skal skrive kode for at foretage noget får de lavet lort i den big-time... Problemet sidder 40 cm. fra skærmen og ikke i operativ-systemet... Medmindre du låser det komplet i hegnet, men så er det ubrugeligt for den almindelige bruger, da de ikke ville kunne foretage noget som helst...
briped Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 .... og vi talte om clean install af windows.... En clean install af Windows er ofte mere sikker end en clean install af linux :) Linux kører en multiliard services og ingen firewall som standard. Windows kører i det mindste en firewall samt UAC som standard ;)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu