Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Jeg har brug for hjælp. Min laptop er gået i ged. når jeg forsøger at starte op kommer den med et fejl allerede under opstart, der hvor den normalt skifter fra opstartsbilledet til skrivebordet, hvor den siger: "Your system is low on virtual memory. Windows is increasing the size of your virtual memory paging file. During this process, memory requests for some applications may be denied. For more information, see help" Der står jeg så stille med sort skærm uanset om jeg klikker på "ok" eller ej. Alle gode råd modtages med kyshånd. Kan HDD evt tages ud og sættes i en stationær pc som slave og derved redde data? Altså findes der et overgangs kabel mellem 3,5" og 2,5"?

Besvaret

jap adaptere findes... jeg köbte et externt usb hdd kabinet til 2.5" hos zitech for 200kr ... du kan også evt pröve at reparere dit styresystem ved at boote fra cden?

Hej Jeg har brug for hjælp. Min laptop er gået i ged. når jeg forsøger at starte op kommer den med et fejl allerede under opstart, der hvor den normalt skifter fra opstartsbilledet til skrivebordet, hvor den siger: "Your system is low on virtual memory. Windows is increasing the size of your virtual memory paging file. During this process, memory requests for some applications may be denied. For more information, see help" Der står jeg så stille med sort skærm uanset om jeg klikker på "ok" eller ej. Alle gode råd modtages med kyshånd. Kan HDD evt tages ud og sættes i en stationær pc som slave og derved redde data? Altså findes der et overgangs kabel mellem 3,5" og 2,5"?
Besvaret

CD´en er desværre gået tabt. Men jeg kan evt prøve at få fat i en ny. Damn det var ikke lige dette jeg havde planlagt at bruge min juleferie på :-(

Besvaret

Hvilket OS er det? For XP og Vista har for det første muligheden for at boote i "Last known good configuration" som booter maskinen med en sikkerhedskopi af registreringsdatabasen. Alternativt kan du, såfremt det er slået til, bruge System Restore funktionen der kan spole maskinen tilbage til et punkt hvor du ved den virkede :)

Besvaret

Prøv F8 ved opstart (lige efter BIOS-skærm) - vælg "Fejlsikret Tilstand"...og se om du kan komme videre derfra. I så fald, så kan du da komme ind og redde dine data. Evt. tjek op på om du har fået snavs på maskinen, som starter en masse pladder op, og som gør at den går i knæ. Bl.a. kan www.spywarefri.dk/forum hjælpe, hvis der er slæbt diverse trojanere, "debuggere", vira og andet snask ind på maskinen.

Besvaret

Fejlsikret tilstand er forsøgt uden held :-( hvordan starter man i "Last known good configuration" ? Det er XP sp2 "Last known good configuration" er nu prøvet. Og desværre starter den på præcis samme måde som før :-(

Besvaret
"Last known good configuration" er nu prøvet. Og desværre starter den på præcis samme måde som før :-(
Har du opdateret/opgraderet noget umiddelbart op til problemet opstod? Har du en anden pc? Evt. kunne du downloade nogle værktøjer du kunne boote med (fra cd eller USB). Har du den oprindelige XP-cd?
Besvaret

Faktisk har jeg haft den med hjemme hos mine forældre i julen, hvor jeg ikke kunne logge på deres netværk. Så jeg har helt sikkert ikke installeret noget. Da jeg så kom hjem i nat, var den bare død da jeg forsøgte at starte op. Jeg har ikke den oprindelige cd desværre :-( Min hoved pc er også crachet og jeg har ikke brænder på denne. Men så må jeg jo i gang med at flytte en brænder over i denne maskine som jeg sidder ved nu. Hvis jeg nu fik fat i en anden XP med SP2 vil jeg så kunne bruge den? Eller skal det lige præcis være den samme version som jeg installerede til at begynde med?

Besvaret
Hvis jeg nu fik fat i en anden XP med SP2 vil jeg så kunne bruge den? Eller skal det lige præcis være den samme version som jeg installerede til at begynde med?
Med den rette cd, så kunne du lave en repair-install. Hvilken cd du skal bruge, afhænger af din key. Prøv at futte på producentens hjemmeside, og se hvad de skriver i deres support-afdeling omkring installation fra anden cd. Ofte kan du også rekvirere et nyt sæt cd'er, hvis du kontakter producenten.
Besvaret
thn, jeg har en Xp på CD liggende hvis du stadig har problemet.. du ved jo hvor jeg bor :) /Lasse
Men vil jeg umiddelbart kunne bruge den sammen med min nuværende installation? For så kommer jeg gerne lige forbi :-)
Besvaret

Tjaa det lykkedes ikke helt. Lasse gættede på at det kunne være disken som var fyldt til bristepunktet. Vi fik bootet op i en dospromt som også indikerede at disken var fuld. Den skrev 0 byte ledig i hvert fald. Men det var som om disken samtidig var låst på en måde. Det kunne ikke lade sige gøre at slette nogle filer :-( Så lidt videre kom vi, uden egentlig at komme videre.

Besvaret
...eller en halv-defekt MBR. Måske Dennis kan bruge http://www.techzonez.com/forums/archive/index.php/t-3975.html til noget.
Virkede desværre ikke
Hvis den siger 0 byte ledig og du ikke kan håndtere skidtet (låst) lugter det mere af noget HDD fejl :(
puha det lyder ikke for godt :-( min backup var netop herpå da min stationære også er crashet :-/
jap adaptere findes... jeg köbte et externt usb hdd kabinet til 2.5" hos zitech for 200kr ...
Kunne jeg evt låne den et par timer en dag?
Besvaret
Prøv at boote til recovery konsollen (hvis den er installeret' date=' ellers skal det gøres fra en XP cd) og kør en checkdisk...[/quote'] hmm.. det kan jeg ikke lige få til at køre :-( jeg har ikke nogen cd, kun en flashstik fra Lasse som jeg kan starte op på. Men der er åbenbart ikke chkdsk på :-(
Besvaret

jo tak. Det var nu ikke så meget filen jeg mangler. Mere en måde at læse den på. Begge pc´ere med brænder på er nu gået ned og den der flash ting er på en eller anden måde delt i to. Den del jeg kan læse på den syge maskine er ikke skrive bar og den anden del kan jeg ikke læse i dospromt edit: Nu lykkedes det mig alligevel at læse chkdsk fra en flashstik. Den skriver: "autochk.exe could nok be located in either the startup directory or the CDROM drive. Type the full path (including drive letter) for the location of autochk.exe" men hvad er forskellen på chkdsk og autochk?

Besvaret
Jeg har flere jeg kan anbefale til det' date=' men de er ikke gratis...[/quote'] Nu har jeg set hvad du tidligere har skrevet at dine bekendte har for timepriser. Så det bliver et tak, men nej tak

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...