Jump to content

Krig

Guest Tq_19

Recommended Posts

Besvaret

Seriøst! Hvordan kan I vælge side eller overhovedet forsvare nogen af disse handlinger? Det handler om religion, og det kan man da for f#n ikke forsvare. Der er jo ren børnehave -pinligt siger jeg bare! Voksne mennesker i et veludviklet samfund pinligt! Frygteligt at det er kommet så vidt, men fred bliver der sgu aldrig, og sidde og diskutere hvis skyld det er... Helt ærligt! Det er efterhånden det samme som at diskutere hvad der kom først af hønen eller ægget... Ærgeligt at det går ud over børn, som ikke selv har valgt at komme til denne verden! Hvornår lærer folk at der ikke kommer noget godt ud af religion?! Jeg fatter det ikke. At mennesker stadig er så dumme! Ufatteligt!:sick::sick::sick:

• Svar 288
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Du vil da ikke for alvor have mig til at tro' date=' at du tror det kun handler om religion?[/quote']Nej, jeg vil ikke have dig til at "tro" jeg vil have dig til at "vide"!;) Religion er MÅSKE ikke det primære længere, da vi er kommet til det føromtalte børnehavestadie: du har skudt nogle af mine, så jeg har ret til at skyde nogle af dine... Helt ærligt! Ja, det er forfærdeligt, men det er det da sørme for begge parter! Det siger da sig selv at det vil tage MANGE generationer inden der vil være fred mellem de folkegrupper, børn bliver jo indoktrinerede til at hade "de andre", og hvordan kan det også være anderledes med den barndom de oplever... Men det jeg simpelthen ikke forstår er, hvordan kan I kan vælge side? DET er jeg faktisk meget nysgerrig over -og gerne hvis det ikke beror på religiøs tradition... Pest eller kolera siger jeg bare!
Besvaret
Seriøst! Hvordan kan I vælge side eller overhovedet forsvare nogen af disse handlinger? [...] Jeg fatter det ikke. At mennesker stadig er så dumme! Ufatteligt!:sick::sick::sick:
SanneJ, jeg kan sgu godt forstå din frustration. Dog har både palæstinenserne og israelerne lov til at forsvare sig i denne konflikt. Din betragtning om hvem der kom først, hønen eller ægget, er knusende rigtig. Hvad er hævn og hvad er forsvar. Det er egentlig også lige meget nu. Den nuværende krig er Israel mod Hamas. Israel er ikke i krig med palæstinenserne, da de ellers ville have angrebet det sydlige libanon og vestbredden. Man kan jo så også vende det om og sige at der i denne omgang ikke er blevet skudt så meget som en raket fra disse områder. Selvom du er frustreret, så er det urimeligt at du ikke anerkender at man har lov til at forsvare sig. Danmark gør jo det samme med flådens piratjagt.
Besvaret
... børn bliver jo indoktrinerede til at hade "de andre"' date=' og hvordan kan det også være anderledes med den barndom de oplever... [/quote'] Det er slet ikke nok for Hamas at palæstinensiske børn ikke har det godt. De skal også lære at hade jøder igennem børneprogrammer. Se f.eks. følgende perlerække af videoer om Hamas kaninen Assud og Farfour, der mest af alt er en Jihad variant af Mickey Mouse. http://www.youtube.com/results?search_query=assud&search_type= http://www.youtube.com/results?search_query=farfour&search_type=
Besvaret
Selvom du er frustreret' date=' så er det urimeligt at du ikke anerkender at man har lov til at forsvare sig. Danmark gør jo det samme med flådens piratjagt.[/quote']Det retfærdiggør da ikke noget eller gør det mere rigtigt? I min naive verden lever vi et samfund hvor man diskuterer om tingene, eller ihvertfald løser evt. konflikter (som i de fleste tilfælde ikke opstår når der ikke findes religion), så det ikke kommer så vidt at man skal forsvare sig mod nogen eller noget. I et veludviklet samfund er al forsvar så ikke hævn? Er det forsvar at dræbe uskyldige mennesker? Nej, jeg fatter ikke...og ja, jeg er naiv, der vil altid findes krig i denne verden, da vi simpelthen er for mange mennesker (men nævn en krig der ikke er opstået pga religion, nej det er nok en anden diskussion). Gu ville jeg også forsvare mig, hvis nogen angreb mig og damn hvor har man lyst til hævn, hvis nogen skader ens nærmeste, og egentlig synes jeg ikke at et menneske generelt er mere værd en end døgnflue, men hvordan kan man forsvare sig på "den rigtige måde" uden at det går ud over uskyldige? Jer der er indvidede i denne krig, kunne I ikke i stedet komme med løsningsforslag i stedet for at skyde skylden på den ene eller anden part?
Besvaret
Det er slet ikke nok for Hamas at palæstinensiske børn ikke har det godt. De skal også lære at hade jøder igennem børneprogrammer. Se f.eks. følgende perlerække af videoer om Hamas kaninen Assud og Farfour, der mest af alt er en Jihad variant af Mickey Mouse. http://www.youtube.com/results?search_query=assud&search_type= http://www.youtube.com/results?search_query=farfour&search_type=
Nej tak:), jeg ved godt det er en grusom verden og mit sarte sind kan ikke tåle at se for mange af verdens realiteter, slet ikke hvad angår børn (og (andre) dyr). Men den vestlige verden er ikke meget bedre -Tænk bare hvordan børn vokser op i et "veludviklet" samfund som USA, de bliver lige så indoktrinerede:sad: Så sent som i 2004 bar en 12-årig knægt en t-shirt i USA med teksten: "Homosexuality is a sin, Islam is a lie, abortion is murder. Some issues are just black and white". Lærerne bad ham ikke at have t-shirten på i skolen, hvorpå forældrene sagsøgte skolen! De vandt selvfølgelig:sick: sagen -ikke pga. retten til ytringsfrihed, men retten til religionsfrihed! Og argumenterede med at de havde ret til at være kristne! -Det er f#nme skidt! Så indse nu hvad religion gør ved menneskeligheden;)
Besvaret

Med risiko for at åbne din høne og æg diskussion igen vil jeg sige at du tager fejl. Religion gør intet ved menneskeligheden. Menneskeheden derimod (eller en del af den i hvert fald) misbruger bare religion til at være umenneskelige. Det har den gjort 'altid' og det vil den fortsætte med at gøre så længe der er mennesker som er onde nok til at misbruge andre, og så længe der er mennesker som er dumme nok til at lade sig misbruge. Og når jeg er ved emnet, jeg forsvarer ikke Israel og jeg vælger ikke bevist side. Men jeg forstår dem, og jeg forstår deres valg og handlinger. Og jeg kan ikke rigtig se at de har andre muligheder. Jeg synes naturligvis det er tragisk for de 1.475.000 indbyggere i Gaza der ikke er medlem af Hamas, men de har altså selv valgt at give magten til de sidste 25.000...... så hvis de (og resten af alle de mennesker i verden der lige p.t. er 'palestinensere') tænkte sig lidt om burde de rette deres vrede mod de der har udløst denne krig, i stedet for at gøre som de plejer, nemlig skyde skylden på USA og Israel. og btw. det er vist et spørgsmål om smag at kalde USA for et veludviklet samfund.

Besvaret
Det siger da sig selv at det vil tage MANGE generationer inden der vil være fred mellem de folkegrupper
Jeg ved godt at palæstinenserne ikke kan deles op i folkegrupper, men noget godt er der kommet ud af Israels beskidte og fremprovokerede krig, nemlig den at palæstinenserne lige nu betragter sig som et samlet folk. Nærmest tårevæddet af bevægelse, må man konstatere at det er lykkedes for israelerne, hvad der ikke hidtil er lykkedes for palæstinenserne, nemlig at få Hamas og Fatah til at stå solidarisk sammen! Jeg håber bare at sammenholdet kan vare ved, også efter den store retfærdighedens sejr over Israel, som kommer lige en af dagene, så snart det dumme verdenssamfund får presset kujon Israel til en tilbagetrækning.
Besvaret

At drengen i Amerika stadig går med den t-shirt, synes jeg er meget ubetydeligt i forhold til, hvad religion ellers kan udrette. Tag nu for eksempel Nizar Rayan, den overterrorist, som det israelske luftvåben tog livet af forleden dag i Gaza. I 2001 sendte han sin 22-årige søn afsted på en selvmordsaktion til bosættelsen Elei Sinai i Gaza, hvor to unge mennesker blev dræbt. Det vil sige tre. Ligesom når jeg ser de børneudsendelser på Memri og tænker på, at nogle mennesker har siddet og lavet dem, så er det som at se ind i sort hul af ondskab. Så inihelvete sjukt. En af islams store fester har som tema en af de sygeste historier i Bibelen, som altså også går igen i koranen dog med andre navne, nemlig historien om Abraham, der vil ofre sin søn Isak, da Gud beder ham om det. En historie, der bør glemmes hurtigst muligt efter man har læst den - den viser, at Abraham er et møgsvin, der er parat til at slagte sin egen søn - desuden viser den, at Gud er et møgsvin, der udnytter menneskets tillid til at drive det til en modbydelig handling. Nizar Rayan havde også det store koranførerbevis og var efter sigende en stor prædikant målt i decibel, og det har uden tvivl været en historie, han havde et nært forhold til. Jeg er ingen stor fan af religion og jeg vil ikke forsvare kristendommen (og dog: den har det særlige, at den sætter mennesket fri, herunder fri af religion - det er der noget vist over...) men islam er ikke bare mere religion - islam er noget fuldstændig anderledes end det, vi i Vesten i almindelighed forstår ved religion. Et mareridt med ekstra alting, som trækker et blodigt spor rundt på jordkloden. Israel har jo sluttet fred med alle sine naboer, som er rigtige lande med en regering osv. Noget Israel næsten burde have Nobels fredspris for (for a lifetime's achievement) en ret flot bedrift al fjendtlighed taget i betragtning. Fjenden nu er jo bare en flok (religiøst hjerneblæste) forbrydere, der kun klarer sig, fordi de har så mange gidsler til rådighed, og støtte fra alle bleeding hearts i Vesten, som ikke tør se en børneudsendelse.

Besvaret

Hvorfor er det lige du mener at israelerne er kujoner ?? Det må da være tumperne på den anden side af hækken som bliver ved med at hælde rakketter i hovedet på israel som er kujoner.....

Jeg ved godt at palæstinenserne ikke kan deles op i folkegrupper' date=' men noget godt er der kommet ud af Israels beskidte og fremprovokerede krig, nemlig den at palæstinenserne lige nu betragter sig som et samlet folk. Nærmest tårevæddet af bevægelse, må man konstatere at det er lykkedes for israelerne, hvad der ikke hidtil er lykkedes for palæstinenserne, nemlig at få Hamas og Fatah til at stå solidarisk sammen! Jeg håber bare at sammenholdet kan vare ved, også efter den store retfærdighedens sejr over Israel, som kommer lige en af dagene, så snart det dumme verdenssamfund får presset kujon Israel til en tilbagetrækning.
Besvaret
Hvorfor er det lige du mener at israelerne er kujoner ?? Det må da være tumperne på den anden side af hækken som bliver ved med at hælde rakketter i hovedet på israel som er kujoner.....
Mon ikke der er en lille snært af ironi i hans indlæg ? :th2:
Besvaret
Er det forsvar at dræbe uskyldige mennesker?
Lad os reformulere spørgsmålet til: "Er det en krigsforbrydelse af at dræbe uskyldige mennesker?". Svaret er hverken ja eller nej, men et rungende måske. Alt står og falder med hensigten bag militæroperationen. Hvis de civile døde fordi de kom i vejen for et angreb på et militært mål, så er deres beklagelige død ikke en krigsforbrydelse. Dog er man forpligtet til at reducere civile tab mest muligt. Målet skal også være af "vigtig" militær betydning, der står i forhold til evt. civile ofre. Israel gør dette, ved at sende flyvesedler ind over områder der er udpeget som mål, så civilbefolkningen kan nå at flygte. En anden oplysningsmetode er at ringe til folk og fortælle dem at deres nabolag er mål for en snarlig militæroperation. Jeg skal ikke kunne sige at Israel altid informerer civilbefolkningen. Skridt nr. to er at man bruger våben der udsætter civilbefolkningen for så lidt fare så muligt. Det er derfor at blødsødende vesterlandske militærstrateger går meget op i præcisionsvåben, der netop skåner civile. Human Rights Watch har bemærket, at Hamas' raketter er så upræcise at det er en krigsforbrydelse at bruge dem, selv ved tilstedeværelsen af militære mål i civile områder! Derudover, har Hamas været elendige til at advare den Israelske lokalbefolkning om forestående angreb. Hamas har valgt at tilsidesætte international lovgivining i deres krig mod Israel, men påberåber sig dens beskyttelse, når Israel angriber. Det misforhold er ganske tankevækkende.
Besvaret
CalebLarue' date=' din oplysning om at de to israelske soldater døde under transport som følge af deres sår, er en ny oplysning for mig. Det vil være rigtigt dejligt hvis du kan supplere med en reference.[/quote'] Selve operationen blev filmet af Hizboallah og er lagt mange forskellige steder på nettet, du kan google dig lidt frem og se hvordan selve operationen blev udført. Hezbollah er ikke røde kors, de er en modstands bevægelse som kæmper for at befrie Libanon fra den israelske besættelse, vi snakker militær operationer.. At kalde tilfangetagelse af soldater fra en besættelses styrke for "kidnapning" er et billigt trick, for at kriminalisere parten som kæmper for sit land, det er fatktisk så billigt at jeg ikke gider bruge min tid på at diskuttere det. Jeg kan til din orientering fortælle dig at Danmarks allieret USA tager mødre og andre familie medlemmer, som gidsler for folk de eftersøger i Irak, for at få dem til at melde sig selv, hvis de er eftersøgt for væbnet aktioner mod de amerikanske styrker i Irak. Hvem har fortalt dig at Israel ikke har taget "gidsler" som du kalder dem, de er bare fanger i henhold til deres bog. Israel tager så på bedste humanitær vis ingen gidsler, i denne omgang i Gaza de dræber dem bare... Siden "krigen startede" mod Gaza som egentlig er en ensidig militær operation fra Israels side, er 600 palestinensere døde og 3000 såret hvor over 100 af ofrene der er faldet er børn. Mod 4 døde Israeler pr. 100 dræbte Palestinenser! Meget humanitært og demokratisk, næsten lige så demokratisk som USA og dets allierets invasion af Irak. Rødderne til konflikten i 2006 går ikke kun tilbage til juli 2006, men 24 år tilbage i tiden, hvor Israel rykkede ind for at gøre op med PLO, men fik den langt stærkere og mere slagkraftige organistaion, Hizbollah som fjende i stedet. Hizbollah blev grundlagt efter den israelske invasion og besættelse af det sydlige Libanon i 1982, med det formål at genvinde det besatte land og befri libanesere, som blev taget som gidsler, nogen af dem børn helt ned til 16-17 års alderen blev fjernet fra deres familier under besættelsen. Hizbollah og Israel har været i åben krig i årtier af denne grund. Israel forlod endeligt det meste af det sydlige Libanon i 2000, men besætter fortsat Shebaa og holder desuden tusinder af libanesere som Gidsler. Hizbollah og den israelske hær er siden 2000 løbende stødt sammen langs grænsen. Israel har gentagne gange lavet raids i modsat retning og taget Gidsler. Hezbollah angreb Israelske besættelses styrker d 12 Juni 2006, Resultatet af den vellykket operation blev at 8 besættelses soldater døde og 2 af dem blev taget til fange og ført med ind i landet, som modsvar på det prøvet Israel en befrielses aktion som gik gruelig galt for Israelerne. Her døde yderligere 5 soldater. For at redde ansigt efter 2 omgange ydmygende bølle bank, begyndte de herefter en stor stilet bombe kampagne mod Libanon som de i øvrigt havde forberedt længe, herunder blev Lufthavnen, el forsynings værker, broer, veje samt en olie rafineri ved kysten med dertil spildt olie i havet bombet. Og så har Hezbollah mere end ret på at svare tilbage på denne overvældende aggression ved af affyre katjusha raketter som modsvar på Israels angreb på civile mål i Libanon. Den menneskelig offer for denne uhensynsløs Israelsk bombning, samt indtrængen i Libanesisk jord fra Israelske besættelses styrker, hvor de angreb hovedsageligt civile men også en del Hezbollah militære mål kostet over 1200 civile livet i Libanon. Ligesom i Gaza er der ingen sammenligning i størrelses orden, hvad angår civile tab, der er Terror Staten Israel foran med flere længder. Selvom Nasrallah sagde at de sagtens kunne ramme den kemiske fabrik i nordisrael med dertil miljø katastrofe som gengældelse på bombningen af olie raffineriet i Libanon, blev det aldrig gjort, de havde i øvrigt Rakketter der kunne ramme Tel Aviv men undlod også at bruge dem. Her er lidt referencer til dem der gider at åbne øjnene. Amnesty report accuses Israel of war crimes Israel deliberately targeted civilian infrastructure and committed war crimes during the month-long conflict in Lebanon, according to an Amnesty International report. The report said strikes on civilian buildings and structures went beyond "collateral damage" and amounted to indiscriminate and disproportionate attacks under the Geneva conventions on the laws of war http://www.guardian.co.uk/world/2006/aug/23/israelandthepalestinians.syria Kofi Annan beskylder Israel for at angribe og dræbe 4 UN observatør med vilje. http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/5215366.stm Israel/Lebanon: Israel Responsible for Qana Attack Israeli airstrikes killes at least 54 civilians sheltering in a home. http://www.hrw.org/english/docs/2006/07/30/lebano13881.htm
Besvaret

At drengen i Amerika stadig går med den t-shirt' date=' synes jeg er meget ubetydeligt i forhold til, hvad religion ellers kan udrette. Tag nu for eksempel Nizar Rayan, den overterrorist, som det israelske luftvåben tog livet af forleden dag i Gaza. I 2001 sendte han sin 22-årige søn afsted på en selvmordsaktion til bosættelsen Elei Sinai i Gaza, hvor to unge mennesker blev dræbt. Det vil sige tre..
Ubetydeligt? Ja, det er jo spørgsmålet... Selve sagen dræbte ikke nogen nej, men hvem siger at knægten en eller anden dag ikke dræber en neger eller en araber? Det kommer jo nok bare ikke i nyhederne for det er jo "everyday america" Hvordan skal han lære hvad der er rigtigt og forkert, når samfundet står bag ham. Jeg ved ikke om din hr. muslim er for person, han kan være en ganske alm. borger som ikke ved bedre, ikke har nogen videre uddannelse osv. Ikke at det undskylder hans gerninger, men i det amerikanske tilfælde er der altså et udviklet retsamfund med højt uddannede mennesker der står bag og helt seriøst mener at kunne retfærdiggøre kristne handlinger (ja uskyldigt i dette tilfælde) på den måde. DET synes jeg sgu er uhyggeligt! Du kan ikke forsvare den ene religion overfor den anden, medierne styr jo desuden i høj grad hvad vi ser, og uanset hvilken vestlig religion der er tale om, er der altså ikke den store forskel i potentiel ødelæggelsesevne når det kommer til stykket. (du finder skam også ganske mange tilhængere af den abrahamske gud indenfor den kristne tro) Hvordan kan du som et højt intelligent væsen dog anse kristendommen som tilhænger af frie mennesker og fri religion, hvor søren finder du dog exempler på dette? (tror dog også du kan finde almene muslimer, som mener dette om deres tro). Det er tydeligt du er opvokset i en kristen tradition. Der skuffer du mig godt nok!
Besvaret
Jeg er ingen stor fan af religion og jeg vil ikke forsvare kristendommen (og dog: den har det særlige' date=' at den sætter mennesket fri, herunder fri af religion - det er der noget vist over...) men islam er ikke bare mere religion - islam er noget fuldstændig anderledes end det, vi i Vesten i almindelighed forstår ved religion. Et mareridt med ekstra alting, som trækker et blodigt spor rundt på jordkloden..[/quote'] helvedes godt sagt niels... der blir slagtet så mange mennesker i islams og allahs navn hver eneste dag at kristendommens korstog blegner og ligner en firmafrokost i forhold til... og hvergang folk skal forsvare sig mod den påstand bruger de "jamen der er da også blevet slået mange ihjel i kristendommens navn" ja men de kristne(de fleste af dem) er blevet lidt civiliserede og render ikke rundt og halshugger börn fordi de har talt med en vesterländing eller lign.. tag også historien om de politifolk og folk generelt der lod jeg ved ikke hvor mange muslimske piger brände op i en skole "de var jo ikke tildäkkede så vi kunne ikke lukke dem ud" hvad fanden er det der foregår i hovedet på de dyr .. og ja jeg siger dyr for mennesker har mere respekt for liv end det!! hovedproblemet er at det er ALT for nemt at hjernevaske muslimer med koranen i hånden .. en imam kan få dem til ALT det er klart hvem ville ikke spränge onde vetserländinge eller jöder ihjel for at sikre sig en plads i himlen med 72 jomfruer og 70 af dine familiemedlemmer... ööh nåh jo MENNESKER ville ikke!!! selvom de 72 jomfruer lyder fristende(altså udover at väre for godt til at väre sandt) så er menneskeliv dog lidt mere värd end fisse!! isär en jomfrus det er sgu ikke noget at råbe hurra for .. de ekstremistiske muslimer er bare en pestilens i verden og som alle andre pestilenser såsom bumsen på näsen eller hämoriden i röven skal lortet bare fjernes problemer er at störstedelen af dem faktisk er sådan .. der findes ikke mange muslimer som ikke vil slås eller slå ihjel for småting såsom tilsvininger af deres gud og profet.. dem der mener anderledes kan jo pröve at lave sin egen statistik og gå en tur på nörrebro eller i gaza med en tshirt med muhammed med bombehatten og så pröve at fortäle dem at deres profet er en ussel pädofil.. som han jo var han lå og knaldede piger helt ned i 6-8 års alderen ... pröv det og kom så og sig at min påstand er forkert!! som sagt har der väret krig i mellemösten over 5000 år de kan ikke andet !! det er hverken usa eller israels skyld ingen af de lande er så gamle!! og hvad gör de så når de flygter fra krigen? tager den med til os andre ... FLOT!!
Besvaret
helvedes godt sagt niels... der blir slagtet så mange mennesker i islams og allahs navn hver eneste dag at kristendommens korstog blegner og ligner en firmafrokost i forhold til... og hvergang folk skal forsvare sig mod den påstand bruger de "jamen der er da også blevet slået mange ihjel i kristendommens navn" ja men de kristne(de fleste af dem) er blevet lidt civiliserede og render ikke rundt og halshugger börn fordi de har talt med en vesterländing eller lign.. tag også historien om de politifolk og folk generelt der lod jeg ved ikke hvor mange muslimske piger brände op i en skole "de var jo ikke tildäkkede så vi kunne ikke lukke dem ud" hvad fanden er det der foregår i hovedet på de dyr .. og ja jeg siger dyr for mennesker har mere respekt for liv end det!! hovedproblemet er at det er ALT for nemt at hjernevaske muslimer med koranen i hånden .. en imam kan få dem til ALT det er klart hvem ville ikke spränge onde vetserländinge eller jöder ihjel for at sikre sig en plads i himlen med 72 jomfruer og 70 af dine familiemedlemmer... ööh nåh jo MENNESKER ville ikke!!! selvom de 72 jomfruer lyder fristende(altså udover at väre for godt til at väre sandt) så er menneskeliv dog lidt mere värd end fisse!! isär en jomfrus det er sgu ikke noget at råbe hurra for .. de ekstremistiske muslimer er bare en pestilens i verden og som alle andre pestilenser såsom bumsen på näsen eller hämoriden i röven skal lortet bare fjernes problemer er at störstedelen af dem faktisk er sådan .. der findes ikke mange muslimer som ikke vil slås eller slå ihjel for småting såsom tilsvininger af deres gud og profet.. dem der mener anderledes kan jo pröve at lave sin egen statistik og gå en tur på nörrebro eller i gaza med en tshirt med muhammed med bombehatten og så pröve at fortäle dem at deres profet er en ussel pädofil.. som han jo var han lå og knaldede piger helt ned i 6-8 års alderen ... pröv det og kom så og sig at min påstand er forkert!! som sagt har der väret krig i mellemösten over 5000 år de kan ikke andet !! det er hverken usa eller israels skyld ingen af de lande er så gamle!! og hvad gör de så når de flygter fra krigen? tager den med til os andre ... FLOT!!
Hvad prøver du præcis at opnå med din idioti her ? Altså Udover selvfølgelig at bevise over for resten af Øresunds debatten at du er en mand der desværre ikke besidder mere end 2 hjerne celler mellem ørerne? Hvis du har en pointe du vil frem med, så prøv at føre en debat på fornuftig og respektabel vis, tror ikke at der er nogen der gider at komme ned på din niveau. Desuden sagde Bush at det var et korstog da han erklæret krig mod 2 nationer, den ene af de krige var selvfølgeligt bygget på pure opspind og LØGN, med beskyldninger om masse ødelæggelses våben og hvad der tilhører af opspind fabrikeret i det "sorte hus". Så er det godt at arkitekterne bag krigen er enten Jøder eller højre ekstremistiske kristne så som Anthony Ziney, Donald Rumsfeld, og selveste chimpansen Bush Jr. If you fool me once dooooh you cant fool me again. Blev du så og resten af befolkningen i de forskellige impliceret lande hjernevasket til at gå med ind i krigen i Irak, for derefter at finde ud af at det hele var en stor løgn, for igen at stemme på selv samme regeringer demokratisk så de kan forstsætte deres løgne og fører de impliceret lande's befolkninger bag lyset ? Kan du fortælle mig hvorfor George Bush osv. blev stemt ind igen? Det må betyde at befolkningen i det land er ekstremistisk og støtter mennesker der lyver for at dræbe! Hvis man skal følge din logik.
Besvaret
Hvad prøver du præcis at opnå med din idioti her ? Altså Udover selvfølgelig at bevise over for resten af Øresunds debatten at du er en mand der desværre ikke besidder mere end 2 hjerne celler mellem ørerne? Hvis du har en pointe du vil frem med, så prøv at føre en debat på fornuftig og respektabel vis, tror ikke at der er nogen der gider at komme ned på din niveau. Desuden sagde Bush at det var et korstog da han erklæret krig mod 2 nationer, den ene af de krige var selvfølgeligt bygget på pure opspind og LØGN, med beskyldninger om masse ødelæggelses våben og hvad der tilhører af opspind fabrikeret i det "sorte hus". Så er det godt at arkitekterne bag krigen er enten Jøder eller højre ekstremistiske kristne så som Anthony Ziney, Donald Rumsfeld, og selveste chimpansen if you fool me once dooooh you cant fool me again. Bush Jr.
ligesom så mange andre i tråden sagde jeg min mening.. at du ik er enig gör det jo ikke til idioti!! og ned på hvilket niveau? at sige sin mening om ekstremistiske muslimer? det er der vidst flere der allerede har gjort i denne tråd!! og hvordan er det lige at du VED at der ikke var WMD´s i irak? har du väret der? var du der för invasionen eller efter? eller bygger du det på at de at de bare ikke fandt dem? .. mangel på beviser er ikke det samme som uskyld!! at tro DET er idioti.. alene det faktum at saddam har brugt den slags våben för mod egne landsmänd viser jo bare at han har haft dem... invasionen af irak var ingen overraskelse for verden og nok heller ikke for saddam.. hvis jeg vidste politiet kom om et par dage så ville jeg nok fjerne og eller destruere alle ulovligheder jeg har i hjemmet!! jeg har stået i irak og kigget på nedgravede tomme beholdere som har indeholdt sarin .. så jeg er ikke et öjeblik i tvivl om at han har haft den slags ... men klart du VED det jo !! tv2 news har selv fortalt dig det !! hurra for idiotiet og udover det har jeg ikke mange hjerneceller mellem örerne nej .. men det er der sjovt nok ingen der har örerne sidder for lavt..
Besvaret
Selve operationen blev filmet af Hizboallah og er lagt mange forskellige steder på nettet, du kan google dig lidt frem og se hvordan selve operationen blev udført.
Wow! Fantastisk du har fundet filmen, kan du ikke poste et direkte link. Det bliver herligt at se hvordan Hizbollah prøver at gøre alt hvad de kan for at rede de to sårede soldater.
Hezbollah er ikke røde kors, de er en modstands bevægelse som kæmper for at befrie Libanon fra den israelske besættelse, vi snakker militær operationer.. At kalde tilfangetagelse af soldater fra en besættelses styrke for "kidnapning" er et billigt trick
Ja, jeg skulle have kaldt det den retfærdigste af alle retfærdige tilfangetagelser af to Israelske besættelses soldater. De var så tæt på det fuldstændig ubesatte libanon at Hezbollah lige måtte hoppe over grænsen for at hente dem først. Dog skal Israel jo udslættes, så deres grænse er meningsløs. Det var dumt af mig at kalde det kidnapning - kun dumme vesterlændinge bruger det ord når Hezbollah bruger fanger til at stille betingelser.
Jeg kan til din orientering fortælle dig at Danmarks allieret USA tager mødre og andre familie medlemmer, som gidsler for folk de eftersøger i Irak, for at få dem til at melde sig selv, hvis de er eftersøgt for væbnet aktioner mod de amerikanske styrker i Irak.
Føj, det er fandme klamt af amerikanerne. De må have lært det fra dumme Israel, som måske igen har lært det af Hezbollah, eller måske Hamas? Eller også er det Hamas og Hezbollah, der har lært det af Israel? Hvem ved. Svinsk er det i hvertfald.
Siden "krigen startede" mod Gaza som egentlig er en ensidig militær operation fra Israels side.
Ja, det er rigtigt tavligt at Israel at bruge de store våben, når Hamas ikke har kunne skyde andet end små dumme raketter ind i Israel. Men du fornærmer Hamas totalt ved at kalde denne svinske krig for ensidig Israels, som om de er bedre til at slås end store Hamas!
600 palestinensere døde og 3000 såret hvor over 100 af ofrene der er faldet er børn. Mod 4 døde Israeler pr. 100 dræbte Palestinenser!
Det er virkelig mange palæstinensere der har mistet livet i forhold til dumme Israelere! Dette er jo nærmest pinligt for Hamas, når de har prøvet og stadig prøver at ramme alt muligt civilt inde i Israel med deres retfærdighedsraketter!
...næsten lige så demokratisk som USA og dets allierets invasion af Irak.
Ja, jeg kan bedre li den palæstinensiske variant af demokrati, hvor man først stemmer og derefter ser Hamas og Fatah slås mod hinanden med krudt og kugler om den "demokratiske" kontrol. Der er sgu et eller andet, som vesten har misforstået omkring demokrati.
Rødderne til konflikten i 2006 går ikke kun tilbage ....
Gab, din lektion i historie trætter mig. Hvordan kan du stå og tale historie når palæstinenserne står i lort til halsen! I øvrigt er det ikke fortiden der er vigtigst, men dagen i morgen!
Og så har Hezbollah mere end ret på at svare tilbage på denne overvældende aggression ved af affyre katjusha raketter som modsvar på Israels angreb på civile mål i Libanon.
Hezbollah har lov til hvad de har lyst til! Det er kun de dumme vesterlændinge og Human Rigths Watch der kalder katjusha raketten for en krigsforbrydelse. Så mega upræcist et våben at det knap nok kan slå et søm i en lort uden at ødlægge begge dele! Hezbollah ligger ikke under for vestlige værdier og behøver ikke at følge deres dumme Geneve konvention.
Ligesom i Gaza er der ingen sammenligning i størrelses orden, hvad angår civile tab, der er Terror Staten Israel foran med flere længder.
Ja, dumme Israel ved ikke, hvad både Hamas og Hezbolla ved, at den side der har de største civile ofre, har vundet den moralske krig. Israel gør jo alt det forkerte, ved at prøve at beskytte sine borgere. Tåber, sådan noget lytter vesten ikke til.
Selvom Nasrallah sagde at de sagtens kunne ramme den kemiske fabrik i nordisrael med dertil miljø katastrofe som gengældelse på bombningen af olie raffineriet i Libanon, blev det aldrig gjort, de havde i øvrigt Rakketter der kunne ramme Tel Aviv men undlod også at bruge dem.
Nasrallah siger så meget. Han kunne jo ikke ramme noget som helst strategisk militært vigtigt inde i Israel, kun dumme civile. Hvor er han iøvrigt nu, hvor alle palæstinenserne har brug for ham! Han er bare en kujon, der ikke tør at skyde krigsforbryderraketter ind i Israel. Det er sikkert også Israels skyld det hele!
Her er lidt referencer til dem der gider at åbne øjnene. http://www.hrw.org/en/news/2006/07/29/israellebanon-israel-responsible-qana-attack
Tak for referencer. Jeg var ikke klar over at beboerne i Qana blev advaret af Israelerne inden de begyndte bombningen! Sådan noget plejer Hamas og Hezbollah aldrig at gøre!
Besvaret
Jeg kan til din orientering fortælle dig at Danmarks allieret USA tager mødre og andre familie medlemmer' date=' som gidsler for folk de eftersøger i Irak, for at få dem til at melde sig selv, hvis de er eftersøgt for væbnet aktioner mod de amerikanske styrker i Irak.[/quote'] nej de tilbageholder familier til eftersögte i op til 24 timer .. precis som dansk politi også gör i mange tilfälde .. tager dansk politi så også gidlser? det tror jeg menneskerettighedsdomstolen gerne ville höre din forklaring om eller måske ekstrabladet... det er utroligt som folk whiner over at folk bliver håndteret lidt hårhändet i en krig.. ffs det er krig.. og den anden side tager absolut ingen hensyn vi kämper mod folk som gemmer sig bag deres egne kvinder og börn, folk der ingen regler fölger overhovedet vi skal idet mindste fölge lidt forskellige konventioner og love .. og så piver folk over at en al-quedatosse bliver sat i en "stressende stilling" på guantanamo .. eller at der ryger et par uskyldige i et bombeangreb.. den anden side dräber flere hundrede uskyldige for hver koalitionssoldat de får ram på.. der dör uskyldige i krig sådan er det det kan ikke undgås.. at krig så bör undgås generelt er noget andet .. det er desvärre umuligt i en verden hvor der findes religiöse fanatikere .. men sjovt nok piver de selvsamme mennesker själdent over at se koalitionssoldater blive halshugget og deres lig blive släbt nögne gennem halvdelen af irak, ofte blir de ikke engang halshugget först!! fair nok at man blir sur engang imellem og vil slagte nogen men hvorfor skal ALT foregå i allahs navn? mon det er fordi de ikke kan retfärdiggöre deres handlinger overfor dem selv og deres medmuslimer på andre måder?
Besvaret

Historie Ang krigen....så vil jeg bare lige sige... i 8 år har hamas skudt raketter indover Israel....så klart de svarer tilbage mod de skide terrorister.... Somom Danmark...Sverige eller Norge kunne leve med der faldt raketter ned i København...Stockholm eller Oslo...intet land ville tillade det !!!...så klart Israel Svarer tilbage.....og desværre rammer de et par civile...men hamas de svin gemmer sig blandt de civile....og hvor er det lige hamas's raketter lander....blandt den Israelske civilbefolkning !!! LÆNGE LEVE ISRAEL !!!! Shalom

Besvaret
bushmoderxk5.jpg Tag den Bush SanneJ, det er da muligt, at drengen med t-shirten en dag slår en eller anden ihjel, men næppe med henvisning til noget religiøst, og jeg er sikker på, at han ikke med henvisning til sin religion vil forsøge at slå en jøde ihjel, eller vil sende sin egen søn afsted med et bombebælte sådan som Nizar Rayan, som var en af spidserne i Hamas og altså en ledende skikkelse i samfundet, som dermed utvivlsomt gavnede karrieren. :cry: Det er trist, at du bare vil smide alting ned i en stor bøtte, der hedder religion, for der er grader i helvede - varmest der, hvor Muhammed er, har jeg hørt. Og det ER sgu ikke ligeså slemt at gå med en dum t-shirt, som at hjernevaske børn til at ønske sig martyrdøden og kalde jøder for aber og svin, der skal slås ihjel, for ikke at tale om at sende sine børn afsted på udflugt med sprængstoffer bundet om maven. Just imagine. (...there's no heaven, above us only sky) Hvis alle muslimer en morgen vågnede op og var blevet zenbhuddister - eller mindre kan også gøre det: kristne - mon så ikke verden var blevet et bedre sted at være - især for (eks)muslimerne selv? Angående kristendommens frigørende potentiale: Religiøs undertrykkelse som i islam fungerer via samme mekanik, som enhver sekt/ideologisk bevægelse rockerbande whatever anvender sig af til mere eller mindre skumle formål: Man tager en flok tabere, og så siger man til dem: "Nu er I en del af noget fantastisk, og I bliver selv fantastiske og får magt over andre af at være en del af det. Uden er I intet. Men det kræver, at I er lydige over for alle reglerne ellers så vanker der, og i mister alt." Sådan nogle mennesker kan manipuleres til hvadsomhelst. Men kristendommen fik kortsluttet den mekanik ved at Gud kom ned på jorden, sådan at den enkelte kunne tage direkte kontakt med det guddommelige og dermed sætte undertrykkelsesmekanismerne og manipulationen ud af kraft. "Du skal ikke give mig ordrer, for jeg kender chefen." Det tog mange hundrede år og mange gode kræfter at komme frem til, at den frihed ligger åben for alle mennesker. Det er så ikke alle, der vil have den.
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar

• Tilføj...