zabel Skrevet January 7, 2009 Rapporter Skrevet January 7, 2009 Jeg har opdaget et underligt træk på min konto i banken den 31-12-2008. Transaktionen hedder "skatt". Hvad sker der lige for det? Er banken nu blevet skatteopkræver? - Det skal siges at det er mit første nytår i det svenske, så er dette helt normalt? Har andre oplevet dette, eller er finanskrisen så slem at menigmand ikke har penge på sin konto til at trække renter ;-)
mickiii Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Jeg kan rapporterer det samme for vores indestående i Swedbank... Her kalder de det noget med "prell". Ak ja, deres tab skal jo finansieres af nogen...
Kim H Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Ro på nu ... De svenske banker trækker automatisk 30 % skat af jeres renteindtægter - til det svenske skattevæsen. Renteindtægter (kapitalindkomst) skal IKKE beskattes i DK, når man er grænsegænger. 30 % i Sverige er bedre end skattetræk i Danmark
zabel Besvaret January 7, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 7, 2009 Aha - men hvad med fradrag? Har man nogen form for fradrag i sverige, når nu man arbejder i dk og er grænsegænger?
Kim H Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Har man nogen form for fradrag i sverige' date=' når nu man arbejder i dk og er grænsegænger?[/quote'] Det er vel individuelt ;) Som hovedregel næppe ... Men der kan være nogle mulige fradrag for "husholdsnære tjenester" og forbedringer på bolig - så skal man jo altså også lige have haft udgiften først - ikk'
hpn Besvaret January 8, 2009 Rapporter Besvaret January 8, 2009 skal man ikke over et vist belöb för der bliver trukket skat? Det er förste gang for mig i år, at jeg også har fået posteringen "skatt"
LotteB Besvaret January 8, 2009 Rapporter Besvaret January 8, 2009 skal man ikke over et vist belöb för der bliver trukket skat? Det er förste gang for mig i år, at jeg også har fået posteringen "skatt" Jo, det er kun renteindtægter på under 100 SEK, der ikke rapporteres til Skatteverket. Jeg kan rapporterer det samme for vores indestående i Swedbank... Her kalder de det noget med "prell". Det må være "preliminær skatt" du mener:rolleyes: ....og det skal banken tilbageholde, præcis som Kim H skriver.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu