Frakkel Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 det endte med at jeg købte den her. http://www.amazon.co.uk/Spyder-3-Pro-PC-Mac/dp/B000X4X37A/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=software&qid=1236783169&sr=8-1
Gio Besvaret March 11, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 11, 2009 det endte med at jeg købte den her. http://www.amazon.co.uk/Spyder-3-Pro-PC-Mac/dp/B000X4X37A/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=software&qid=1236783169&sr=8-1Lækkert - lad os endelig høre om dine oplevelser med den, når du når så langt.
BS Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 det endte med at jeg købte den her. http://www.amazon.co.uk/Spyder-3-Pro-PC-Mac/dp/B000X4X37A/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=software&qid=1236783169&sr=8-1 Havde selv kig på samme model. Har bare ikke fået købt den endnu. Med fragt osv hvor meget endte du op i?
Frakkel Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 Havde selv kig på samme model. Har bare ikke fået købt den endnu. Med fragt osv hvor meget endte du op i? Det blev £ 117,48
BS Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 Det blev £ 117' date='48[/quote'] Det er godt nok billigt! Er spændt på at høre din feedback på den.
Frakkel Besvaret March 18, 2009 Rapporter Besvaret March 18, 2009 Efter et par dage med Spyder3 pro må jeg sige at min skærm(samsung syncmaster 245t) har ændret karakter. Der er mange flere detaljer der kommer med, især i det hvide område. Farvene er blevet mere naturlige og ægte. Fordelen ved dette er at når jeg så skal til at bestille billeder kan jeg skrue op for uægtheden, dvs farvemætning og farvetone(saturation/hue). For dem der bare er en smule interesseret i deres resultat fra deres kamera vil jeg klart anbefale en kalibrering. Ja, det er 900 kroner men hvis man ikke vil ofre dette, så skulle man nok ikke starte med digital fotografering til flere tusinde kroner. Før kunne jeg ikke se den store forskel på jpg og raw men det kan jeg nu. Og tro mig hvor jeg er fortryder at jeg ikke har skudt raw hele vejen. Nu skal jeg til at redde resultatet v.hj.a. diverse filtre. Så min opfordring er at hvis man er en smule interesseret i ens resultat fra det digitale kamera man har købt, så skal ens skærm kalibreres.
BS Besvaret March 19, 2009 Rapporter Besvaret March 19, 2009 Efter et par dage med Spyder3 pro må jeg sige at min skærm(samsung syncmaster 245t) har ændret karakter. Der er mange flere detaljer der kommer med, især i det hvide område. Farvene er blevet mere naturlige og ægte. Fordelen ved dette er at når jeg så skal til at bestille billeder kan jeg skrue op for uægtheden, dvs farvemætning og farvetone(saturation/hue). For dem der bare er en smule interesseret i deres resultat fra deres kamera vil jeg klart anbefale en kalibrering. Ja, det er 900 kroner men hvis man ikke vil ofre dette, så skulle man nok ikke starte med digital fotografering til flere tusinde kroner. Før kunne jeg ikke se den store forskel på jpg og raw men det kan jeg nu. Og tro mig hvor jeg er fortryder at jeg ikke har skudt raw hele vejen. Nu skal jeg til at redde resultatet v.hj.a. diverse filtre. Så min opfordring er at hvis man er en smule interesseret i ens resultat fra det digitale kamera man har købt, så skal ens skærm kalibreres. Du må lave en udlejning af din spyder :D Så skal jeg nok spytte i kassen et par gange :D
JNG Besvaret March 19, 2009 Rapporter Besvaret March 19, 2009 er der fastlagt et tidspunkt d. 29? Kommer sent hjem fra Norge lørdag, så hvornår skal jeg still vækkeuret?
Gio Besvaret March 19, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 19, 2009 er der fastlagt et tidspunkt d. 29? Kommer sent hjem fra Norge lørdag' date=' så hvornår skal jeg still vækkeuret?[/quote']Satser stærkt på kl 13 som sidst.
Don A Besvaret March 19, 2009 Rapporter Besvaret March 19, 2009 er der fastlagt et tidspunkt d. 29? Kommer sent hjem fra Norge lørdag' date=' så hvornår skal jeg still vækkeuret?[/quote'] Kør direkte og overnat i bilen hos GIO
Gio Besvaret March 22, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 22, 2009 Så er der sendt "indkaldelse" ud til på søndag. Don A samson Holmsteen@mac.com spiff JNG Frakkel larsk larscph Thomas ...har meldt sig til - så i alt 10 snuder med interesse i fotografiens glæder & mysterier. Det bliver hyggeligt.
Frakkel Besvaret March 23, 2009 Rapporter Besvaret March 23, 2009 Tema kunne være blændeåbning. Dvs. kigge på dybdeskarpheden, så man kan lave det klassiske portrætbillede. Derudover kunne det være sjovt at kigge på de uønskede effekter, som tab af skarphed i kanten af billedet ved lav blænde og kromatisk forstyrrelse ved høj blænde.
TDC Besvaret March 25, 2009 Rapporter Besvaret March 25, 2009 Så er der lidt at diskutere over sandkagen aj aj - det ser fint ud Rebel T1i DSLR
Gio Besvaret March 25, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 25, 2009 aj aj - det ser fint ud Rebel T1i DSLRLad os bare kalde det 500D her i Europa :th2:
TDC Besvaret March 25, 2009 Rapporter Besvaret March 25, 2009 det vil sige at det korrekte navn (når man nu skal til at lede efter det bedste tilbud) hedder Canon EOS 500D ? Har egentligt altid troet at Rebel navne også var brugt i Europa, men tak for den gratis lektie:thumbup:
Gio Besvaret March 25, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 25, 2009 det vil sige at det korrekte navn (når man nu skal til at lede efter det bedste tilbud) hedder Canon EOS 500D ? Har egentligt altid troet at Rebel navne også var brugt i Europa' date=' men tak for den gratis lektie:thumbup:[/quote']Præcis - på vores breddegrader bliver det 500D. Nordamerika bibeholder Rebel-navneserien. De umiddelbare vejledende udsalgspriser: EOS 500D hus kr. 6.999 EOS 500D 18-55 IS kr. 7.999 EOS 500D 18-200 kr. 11.499. http://www.zoom-online.dk/index.php/news/show/id=1134
larscph Besvaret March 27, 2009 Rapporter Besvaret March 27, 2009 Jeg må desværre melde fra på søndag. Men god fornøjelse til jer andre! :)
Gio Besvaret March 27, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 27, 2009 Jeg må desværre melde fra på søndag. Men god fornøjelse til jer andre! :)Noteret, Lars. Kedeligt - men så ser vi dig bare næste gang. FYI - Holmsteen@mac.com (Michael) har også meldt afbud.
JNG Besvaret March 29, 2009 Rapporter Besvaret March 29, 2009 Jeg bliver desværre nødt til at melde afbud også. Og undskyld den kommer så sent, har fået en ond gang lungebetændelse, og busturen hjem fra norge har ikke hjulpet på det. Håber i alle får en hyggelig dag, og ser frem til det næste møde. Jimmy
Gio Besvaret March 29, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 29, 2009 Jeg bliver desværre nødt til at melde afbud også. Og undskyld den kommer så sent' date=' har fået en ond gang lungebetændelse, og busturen hjem fra norge har ikke hjulpet på det. Håber i alle får en hyggelig dag, og ser frem til det næste møde.[/quote']God bedring, Jimmy. Og til jer andre: husk vi er gået på sommertid i nat, så i ikke kommer stavrende kl 14, fordi i ikke lige havde fået sat jeres ure en time frem :th2:
larsk Besvaret March 29, 2009 Rapporter Besvaret March 29, 2009 Og vil i gøre mig den tjeneste IKKE at omtale Formel 1 resultatet, da jeg har optaget løbet, og først skal se det i aften? Tak!
Gio Besvaret March 29, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 29, 2009 Og vil i gøre mig den tjeneste IKKE at omtale Formel 1 resultatet' date=' da jeg har optaget løbet, og først skal se det i aften?[/quote']..........
Frakkel Besvaret March 29, 2009 Rapporter Besvaret March 29, 2009 Jeg ved godt det er sidste udkald, men jeg vil lige høre om der er nogen der kommer forbi malmö syd(lindeborg), som vil være så flinke at give et lift? mvh Jakob
larsk Besvaret March 29, 2009 Rapporter Besvaret March 29, 2009 Jeg er en anelse sent på den, og kører tidligt hjem men send en pm NU me dit nummer
spiff Besvaret March 29, 2009 Rapporter Besvaret March 29, 2009 Jeg er en anelse sent på den' date=' og kører tidligt hjem men send en pm NU me dit nummer[/quote'] Bliver lidt forsinket - Har først lige Googlet hvor Flyinge egentlig ligger henne... :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu