Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Canon EOS 7D og nye glas http://www.neutralday.com/pictures-and-specifications-of-the-canon-eos-7d/ 18 megapixels Dual DiG!C 4 imaging processors, 14-bit A/D signal conversion 8 FPS (94 Large/Fine JPEGS or 15 RAW) 19 points cross type AF sensors. Eight-directional double cross central AF point ISO 100-6400, extends to 12800 100% coverage, 1.0x optical viewfinder with intelligent display, with electronic horizon line. 3.0″ LCD, 920,000 dot resolution, 160 degree viewing angle New iFCL meter system using high contrast and color detection (63-zone) Newly-designed streamlined body, metallic shutter sound, shutter lifespan approx. 150,000 times HD movie, HDMI out, external mic input EOS Integrated Dust Removal system Live view with Face-priority AF Auto Lighting Optimizer Auto correction of lens peripheral illumination (vignetting) New switch for Live View/Video mode New 24mm wide-angle built-in flash supporting EOS E-TTL II

• Svar 583
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
Besvaret

sikkert ikke helt korrekt forum da det drejer sig om videokamera, men I fotofolk må kende til begrebet. har fået støvkorn INDE i min zoom linse på mit mit video kamera. Det skulle være noget fotofolket også kommer ud for. Ved I om det kan ombyttes på garanti eller skal canon fikse det? eller er der ikke noget at gøre?

Besvaret
sikkert ikke helt korrekt forum da det drejer sig om videokamera, men I fotofolk må kende til begrebet. har fået støvkorn INDE i min zoom linse på mit mit video kamera. Det skulle være noget fotofolket også kommer ud for. Ved I om det kan ombyttes på garanti eller skal canon fikse det? eller er der ikke noget at gøre?
tror ikke det behøver ombyttes. men du kan sikkert få det renset hos canon.- ved dog ikke om de gør det på garenti
Besvaret
Et gængst problem - især med zooms der ex/re-tract'er, og derved pumper en smule luft ind og ud af huset hele tiden. Hvis du ikke kan se støvkornet på dine optagelser, så bare lad det være. Hvis det generer, så afsted med det til Visual Service (Malmö eller Valby). De kan fikserere nullermanden formedelst et gebyr. Tror dog ikke det er helt billigt, eftersom linsen skal adskilles og efterfølgende justeres. Men det er værd at tage en snak med dem derude. Flinke mennesker :thumbup:
  • 2 weeks later...
Besvaret

Nå har efterhånden fået leget mig varm på video amatør området, så tænker jeg hellere må komme igang med at lege med lidt FOTO også. Nogen gode forslag til et rigtig godt digi spejlreflex kamera? Vil være rart med live view. Det r helt ligyldigt med video funktion. Behøves ikke have ultra zoom (gør seføli ik noget). Det skal være godt nok til at jeg ikke bliver træt af det når jeg kommer forbi begynder stadiet. Tænker at 10.000 kr må være ca grænsen (men 1k fra eller til vælter ikke læsset) nogle som har et bud på det bedste kamera?

Besvaret
Nå har efterhånden fået leget mig varm på video amatør området, så tænker jeg hellere må komme igang med at lege med lidt FOTO også. Nogen gode forslag til et rigtig godt digi spejlreflex kamera? Vil være rart med live view. Det r helt ligyldigt med video funktion. Behøves ikke have ultra zoom (gør seføli ik noget). Det skal være godt nok til at jeg ikke bliver træt af det når jeg kommer forbi begynder stadiet. Tænker at 10.000 kr må være ca grænsen (men 1k fra eller til vælter ikke læsset) nogle som har et bud på det bedste kamera?
Mit bud vil være olympus E-620 med et 12-60 mm(24-120mm i 35 mm format) Olympus E-620 hus 4295 kroner Olympus 12-60mm F/2.8-4.0 EZ SWD 6350 kroner priser taget fra kamerahuset.dk Man kan sikkert finde den kombo billigere. http://www.dpreview.com/reviews/olympuse620/ Men de fleste herinde er mest til canon og nikon. Den vej vil jeg kun gå hvis du vil have fullframe, og så bliver det væsentligt dyrere også på den lange bane, da objektiverne er dyrere end sammenlignelige objektiver til olympus plus at din kamerataske bliver meget større.
Besvaret
så er vi på Sturup for sidste gang i år d. 1 okt. kl. 17.00-20.00' date=' hvis i skal ha prøvet noget af jeres lækre udstyr :)[/quote'] Fandme ja, jeg skal bruge nogle billeder af "trunten" :D
  • 2 weeks later...
Besvaret
Mit bud vil være olympus E-620 med et 12-60 mm(24-120mm i 35 mm format) Olympus E-620 hus 4295 kroner Olympus 12-60mm F/2.8-4.0 EZ SWD 6350 kroner
Vil lige lave en opdatering til hvis jeg skulle købe kamera i dag. Jeg vil selvfølgelig stadig købe Olympus, men i stedet for E-620 vil jeg købe Olympus Pen E-P1 + 14-42/3,5-5,6 til omkring de 5000 dkk derudover vil jeg så købe en flash og panasonics Lumix G 20mm F1.7 ASPH objektiv(dette kommer på markedet i oktober til omkring de 4000 vil jeg tro). Dette kamera er så lille at man faktisk gider at tage det med steder hen, hvor man normalt ikke tager de noget større spejlreflekskameraer med. Læs anmeldelse af kameraet her http://www.dpreview.com/reviews/olympusep1/ og om panasonics objektiv her http://www.dpreview.com/lensreviews/panasonic_20_1p7_o20/
  • 2 weeks later...
Besvaret

I denne uge var jeg i NetOnNet her i Malmö for at købe en extern harddisk, da jeg faldt over dette König fotostudie, som jeg bare måtte ha'. Nu melder spørgsmålet sig dog, om jeg skal overveje at købe en makrolinse eller kan nøjes med den almindelige jeg har nu? Hvad giver de bedste billeder, dvs. mest detaljerede?

• 4 weeks later...
Besvaret

Nyt objektiv til mig Ah - jeg syntes det kunne være rart at man kunne tage billeder indendørs uden for meget blitz-halløj så jeg fik øje på det ikke specielt dyre næsten-nye objektiv fra Nikon - AF-S 35 mm 1:1.8 - det er i DX format og passer derfor bedst til de "små" modeller med APS størrelse sensor. Det kostede små 1.400 dkk.... Har lige fået det så det er ikke det store jeg har fået testet det men et par billeder her http://larscph.smugmug.com/gallery/10285503_o8bvL De er taget her ved halv-fem tiden hvor det begynder at blive mørkt udenfor og med lidt alm ikke særlig skarpt lys indenfor. Ingen blitz. Det fokuserer hurtigt og præcist, specielt hvis man låser fokuspunktet fast på sensoren i midten. Mindste fokusafstand er 30 cm så man kan komme lidt tæt på.... OK lækker kvalitet, metalgevind og "pæn" plastic. Og sjovt at blive "tvunget" til at komponere billeder uden zoom.... Virker som et hit til prisen! Specielt hvis man vil luske rundt indendørs og tage billeder uden blitz. Generelt får det pænt ord med på vejen i anmeldelserne, bl.a. hos dpreview: http://www.dpreview.com/lensreviews/nikon_35_1p8g_n15/

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...