briped Besvaret May 12, 2012 Rapporter Besvaret May 12, 2012 Arrangeres der stadig foto-ture/photo walks her i Malmö og omegn, hvor lalleglade amatører (som mig) med sit første dSLR kan vandre med og stille dumme spørgsmål og tage dårlige billeder, og forhåbentlig lære en masse, og bare være social? :)
larscph Besvaret May 12, 2012 Rapporter Besvaret May 12, 2012 Tror ikk det var været noget i det her regi længe - men det kunne være hyggeligt nok! Hvis der er nogen af jer som er til modelfoto - så kan jeg forresten lige anbefale http://photomeetup.dk/ - jeg var derude sidste år og det var super cool :)
larscph Besvaret June 14, 2012 Rapporter Besvaret June 14, 2012 Hvis nogen af jer laver fotobøger - så har Blurb (www.blurb.com) kampagne for tiden - indtil 21. juni. There’s still time to save up to 30% on your next order. 20% off any order or spend £100 and get 30% savings! Enter the promo code TASTY Jeg tænkte at det kunne være interessant for nogen.
newport Besvaret June 14, 2012 Rapporter Besvaret June 14, 2012 Arrangeres der stadig foto-ture/photo walks her i Malmö og omegn' date=' hvor lalleglade amatører (som mig) med sit første dSLR kan vandre med og stille dumme spørgsmål og tage dårlige billeder, og forhåbentlig lære en masse, og bare være social? :)[/quote'] Jeg kan tage på en tur med dig i CPH
Gio Besvaret June 25, 2012 Forfatter Rapporter Besvaret June 25, 2012 Faldt lige over den her. Lige til udprint og ned i fototasken. Så bør det ikke gå HELT galt, hvis du har lidt travlt ;)
larscph Besvaret June 25, 2012 Rapporter Besvaret June 25, 2012 Ah - smart lille oversigt :) Og så et lille Sankt Hans bål fra i lørdags...
Paul Besvaret August 28, 2012 Rapporter Besvaret August 28, 2012 Lad os antage man bor i Turning Torsos penthouse, og det er virkelig klart vejr. Hvor langt kan man så se med en Leica APO-Telyt-R 1:5.6/1600mm ?
larscph Besvaret August 28, 2012 Rapporter Besvaret August 28, 2012 Vel lige så langt øjet rækker eller til horisonten krummer... :)
Paul Besvaret August 28, 2012 Rapporter Besvaret August 28, 2012 Vel lige så langt øjet rækker eller til horisonten krummer... :) Det kan man jo også uden objektivet... :) Men, hvor detaljeret? Kan man se personer vade rundt på Amager eller f.eks. på toppen af bygninger? Kan man ligefrem vindueskigge på den anden side af Øresund eller på Stevns?
Gio Besvaret August 28, 2012 Forfatter Rapporter Besvaret August 28, 2012 Så skal vejret være ekstremt klart! Og luftfugtigheden være pokkers lav - ellers går sigtbarheden i skuddermudder så langt ude.
Paul Besvaret August 28, 2012 Rapporter Besvaret August 28, 2012 Så skal vejret være ekstremt klart! Og luftfugtigheden være pokkers lav - ellers går sigtbarheden i skuddermudder så langt ude. Hvad bruger man ellers en sådan krabat til, stjernekiggeri?
Gio Besvaret August 28, 2012 Forfatter Rapporter Besvaret August 28, 2012 Hvad bruger man ellers en sådan krabat til' date=' stjernekiggeri?[/quote']Nu er det jo Oliesheik Ali Ben Alt-For-Mange-Penge der har bestilt og betalt den. Så tror ikke du skal regne med der har været dybere tanker bag, andet end "fordi jeg kan".
larscph Besvaret August 29, 2012 Rapporter Besvaret August 29, 2012 Jeg har til gengæld lige købt et brugt Nikon D700 hus - nok noget billigere end sådan en tele-sjover... Og så med et 50 mm f/1.4 glas til - det er ikke helt skidt :) Det kan dog ikke bruges til vindueskiggeri hos genboerne! :-p Til gengæld er det godt nok skarpt!
BS Besvaret August 29, 2012 Rapporter Besvaret August 29, 2012 Jeg har til gengæld lige købt et brugt Nikon D700 hus - nok noget billigere end sådan en tele-sjover... Og så med et 50 mm f/1.4 glas til - det er ikke helt skidt :) tja vil da mene det er skidt der ikke står Canon på ;-) Det kan dog ikke bruges til vindueskiggeri hos genboerne! :-p Til gengæld er det godt nok skarpt! Det kommer da an på hvor tæt i bor :P
larscph Besvaret August 29, 2012 Rapporter Besvaret August 29, 2012 tja vil da mene det er skidt der ikke står Canon på ;-) Ahhh... Don't get me started now... :) Men jeg ved virkelig ikke hvad jeg skulle bruge et Canon kamera til... ;) Det kommer da an på hvor tæt i bor :P Du har ret... Eller hvor tæt på naboens vinduer man går??!
BS Besvaret August 29, 2012 Rapporter Besvaret August 29, 2012 Ahhh... Don't get me started now... :) Men jeg ved virkelig ikke hvad jeg skulle bruge et Canon kamera til... ;) Hvad med bedre billeder? Det er vel et udemærket argument? :p
larscph Besvaret August 29, 2012 Rapporter Besvaret August 29, 2012 Hvad med bedre billeder? Det er vel et udemærket argument? :p Jo hvis det var sandt, ja...
larscph Besvaret September 23, 2012 Rapporter Besvaret September 23, 2012 Hvis nu man skulle have sig et pocket kamera - så er der her nok OK ;) http://www.dpreview.com/previews/sony-cybershot-dsc-rx1 Det er nu egentlig ret imponerende at få plads til en 35 mm sensor i sådan en lille pakke!
Rikke Rost Besvaret September 23, 2012 Rapporter Besvaret September 23, 2012 Ja...men jeg er ret sikker på at Canon og Nikon ikke kan la' det gå upåagtet hen særligt længe..... :D
larscph Besvaret November 23, 2012 Rapporter Besvaret November 23, 2012 OBS hvis nogen af jer funderer på at købe det - så har Adobe i dag tilbud på LightRoom 4.. DKK 667,52 i download udgaven - man sparer 267,30. Det er noget med at angive koden "BFDAY2012" i promotion code boksen - så trækker de rabatten.
larscph Besvaret January 8, 2013 Rapporter Besvaret January 8, 2013 Er der andre som har overvejet om det mon for pokker ikke var muligt at have samme LightRoom katalog på flere computere? Man kan jo ikke få lov at lægge databasen på et netværksdrev - men derimod, og egentlig ret oplagt, er løsningen ligefor hvis man har Dropbox - læg kataloget der! http://www.hdrphotographyblog.com/tutorials/sync-lightroom-catalog-with-dropbox/ Og voila så kan man bruge samme katalog fra flere computere (én ad gangen selvklart). Det syntes jeg jo var ganske snedigt! :)
Paul Besvaret January 23, 2013 Rapporter Besvaret January 23, 2013 Er der nogen som ved, hvordan man umiddelbart kan se om et Tamron objektiv er EF eller EF-S kompatibelt med Canon?
newport Besvaret January 23, 2013 Rapporter Besvaret January 23, 2013 nærlæser du denne http://www.bhphotovideo.com/indepth/photography/hands-reviews/tamron-lenses-full-frame-aps-c-and-mirror-less-camera-systems vil jeg tror du finder svaret
Paul Besvaret January 23, 2013 Rapporter Besvaret January 23, 2013 nærlæser du denne http://www.bhphotovideo.com/indepth/photography/hands-reviews/tamron-lenses-full-frame-aps-c-and-mirror-less-camera-systems vil jeg tror du finder svaret Tak for svaret. Jeg læste også http://www.tamron.eu/en/nc/lenses/technology/didi-iidi-iii.html, og kan udlede at Di må være EF og Di II er EF-S.
Paul Besvaret February 6, 2013 Rapporter Besvaret February 6, 2013 Canon Eos 6D Jeg er først lige blevet klar over, at man kan blive ejer af et nyt Canon full frame kamera til lige omkring 13.000 danske kroner. Måske det er på tide at tage skridtet videre fra 400D?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu