Ann Skrevet January 14, 2009 Rapporter Skrevet January 14, 2009 Min mægler har kalkuleret en månedlig nettoudgift på 7.600 SVENSKE kr. pr. måned for os i vort huskøb, og Nordea's lånetilbud, jeg fik i dag kalkulerer med 8.800 DANSKE kr. i nettoudgift pr. måned. Begge regner med amortering og 20 års lån - mægleren regner endda med en højere rente end banken gør. Er en sådan diskrepans ganske sædvanlig, og skal vi bare tage det for gode varer? Jeg troede at svenske mæglere og deres opstillinger var meget troværdige.
Paul Besvaret January 14, 2009 Rapporter Besvaret January 14, 2009 Nu er det jo i sidste ende banken der bestemmer hvor meget I kan låne, hvor længe og til hvilken rente. I disse tider tror jeg ikke mæglerens kalkulationer kan være nøjagtige, da bankerne skærer hårdt ind på budgettet når det kommer til rådighedsbeløb før de bevilger lånet.
michael k Besvaret January 14, 2009 Rapporter Besvaret January 14, 2009 Min mægler har kalkuleret en månedlig nettoudgift på 7.600 SVENSKE kr. pr. måned for os i vort huskøb, og Nordea's lånetilbud, jeg fik i dag kalkulerer med 8.800 DANSKE kr. i nettoudgift pr. måned. Begge regner med amortering og 20 års lån - mægleren regner endda med en højere rente end banken gør. Er en sådan diskrepans ganske sædvanlig, og skal vi bare tage det for gode varer? Jeg troede at svenske mæglere og deres opstillinger var meget troværdige. når banken laver kalkyler plejer de også at sätte renten MEGET höjere end aktuel rente... på den måde er de sikre på at kan du klare det, så kan du klare det hvis renten skulle stige kraftigt... så bankens förste kalkyl er ofte et par tusinde höjere end den egentlige udgift ... men hvis du siger at bankens rente er sat höjere end mäglerns så må det jo enten väre din armotering eller driftkostnader banken sätter en del höjere end hvad mägleren har gjort
Junkeren Besvaret January 14, 2009 Rapporter Besvaret January 14, 2009 Det lyder som om mægleren ikke helt er med på rente-beatet. Men hvis salgsopstillingen er bare en måned gammel, er der også sket meget. Og renten bliver sikkert bedre endnu inden længe. Hvad venter du på - se at rykke herover ;)
michael k Besvaret January 14, 2009 Rapporter Besvaret January 14, 2009 Nu er det jo i sidste ende banken der bestemmer hvor meget I kan låne' date=' hvor længe og til hvilken rente. I disse tider tror jeg ikke mæglerens kalkulationer kan være nøjagtige, da bankerne skærer hårdt ind på budgettet når det kommer til rådighedsbeløb før de bevilger lånet.[/quote'] rådighedsbelöbet har vel ingen indflydelse på hvad de sätter den månedlige udgift til??
Nils Besvaret January 14, 2009 Rapporter Besvaret January 14, 2009 Jeg synes, det ligner en regnefejl.
Pendleren Besvaret January 15, 2009 Rapporter Besvaret January 15, 2009 Jeg synes' date=' det ligner en regnefejl.[/quote'] Jeg må tilslutte mig Nils' udtalelse. Der er noget her der ikke stemmer.
Lasse Besvaret January 15, 2009 Rapporter Besvaret January 15, 2009 Min mægler har kalkuleret en månedlig nettoudgift på 7.600 SVENSKE kr. pr. måned for os i vort huskøb, og Nordea's lånetilbud, jeg fik i dag kalkulerer med 8.800 DANSKE kr. i nettoudgift pr. måned. Begge regner med amortering og 20 års lån - mægleren regner endda med en højere rente end banken gør. Er en sådan diskrepans ganske sædvanlig, og skal vi bare tage det for gode varer? Jeg troede at svenske mæglere og deres opstillinger var meget troværdige. kunne evt være fordi den svenske mægler regner med den svenske rente og den danske nordea regner med den danske rente? Som bekendt er renten lavere i Sverige end i Danmark.
Ann Besvaret January 15, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 15, 2009 Fik forklaringen fra banken i dag. Mægleren har regnet med en amortering som simpelt hen ikke findes så lav i Sverige - selv ikke hvis der var tale om et 50 års lån. Jeg tror simpelt hen at han har glemt i nul i indtastningen af det årlige afdrag. Lidt af en streg i regningen - men med lidt hiv og sejl skal vi nu nok få budgettet til at hænge sammen. Vi har jo betalt udbetalingen... så vi skal nok komme derover.
MC Manden Besvaret January 15, 2009 Rapporter Besvaret January 15, 2009 Fik forklaringen fra banken i dag. Mægleren har regnet med en amortering som simpelt hen ikke findes så lav i Sverige - selv ikke hvis der var tale om et 50 års lån. . Sikke noget vrøvl... Du kan da få et lån helt uden amortering.... Om det er godt eller skidt er så en helt anden historie.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu