Gio Skrevet January 17, 2009 Rapporter Skrevet January 17, 2009 Jeg faldt lige over denne viderebygning på MPC. Ganske interessant for nogle af os ;): This project is based on the original "Media Player Classic" and was created after Gabest, the original author, stopped working on it. Several new features have been integrated in this player, such as : An option to remove Tearing Translation in several languages (currently Czech, English, French, German, Hungarian, Italian, Korean, Polish, Russian, Slovak, Spanish, Turkish and Ukrainian) Additional video decoders and in particular H.264 and VC-1 with DXVA support (see specific section for details) Better support for Windows Vista, including a release for 64 bits platform Support for EVR renderer Bugs and vulnerability fixes Modern graphics card offer the possibility to decode partially or completely a video stream using DirectX Video Acceleration (DXVA), in order to reduce CPU usage dramatically. MPC-HC includes an embedded video decoder that uses this technology, to decode H.264 and VC-1 with hardly any CPU time required. Unfortunately the MPC-HC decoder only supports the "bitstream mode" at this stage, which means that only the most recent graphic cards are supported : nVidia series 8(9)xxx for H.264 only ATI Radeon HD series for H.264 and VC-1 decoding
dabp Besvaret January 17, 2009 Rapporter Besvaret January 17, 2009 Det er også min foretrukne afspiller og har været det i mange år... Det bruger væsentligt færre ressourcer ved afspilning af HD film og den klarer det til UG... :) Kan varmt anbefales...
Gio Besvaret January 17, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 17, 2009 Det er også min foretrukne afspiller og har været det i mange år... Det bruger væsentligt færre ressourcer ved afspilning af HD film og den klarer det til UG... :) Kan varmt anbefales...Jeg har også brugt MPC længe - men denne viderebygning var ny for mig.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu