Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Nogen som ved hvor jeg kan se hvor meget den rørlige er i % hos Nordea' date=' de har fjernet den fra deres hjemmeside, så vidt jeg kan hitte ud af, hmm:rolleye:[/quote'] De udbyder den ikke længere til kunder. Os der har den får lov til at beholde den, men betaler (i øjeblikket) i overpris fordi de åbenbart gerne vil have os over på 3md-renten. Jeg betaler i øjeblikket 3,75% på den rørlige rente. Mikkel
Besvaret
betaler (i øjeblikket) i overpris fordi de åbenbart gerne vil have os over på 3md-renten. Jeg betaler i øjeblikket 3,75% på den rørlige rente.
Jeg er i samme båd - og synes det er noget fis, at de straffer igennem på dén måde - når der nu netop er mulighed for at spare penge på et rørligt. Hvis de bare gad tilsvarende holde fingrene fra den rørlige rente når den ellers skulle gå op! Men næ nej...:sick:
Besvaret
Jeg er i samme båd - og synes det er noget fis' date=' at de straffer igennem på dén måde - når der nu netop er mulighed for at spare penge på et rørligt. Hvis de bare gad tilsvarende holde fingrene fra den rørlige rente når den ellers skulle gå [i']op! Men næ nej...:sick:
Jeg fik brokket mig længe nok til at få et nedslag på 20 basispoint mod at skifte til den 3 mdr rente. Hvis den falder yderligere følger min rabat ned det næste år.....
Besvaret
Jeg fik brokket mig længe nok til at få et nedslag på 20 basispoint mod at skifte til den 3 mdr rente. Hvis den falder yderligere følger min rabat ned det næste år.....
Troede ikke du var til faste renter!?
Besvaret
3 mdr er stadig rørlig:)
Hvad er så forskellen? At man binder sig, og de kan flå dig levende, når/hvis du skal ud af lånet igen - mod at få en smule lavere månedlig rente? Ja - der står skatte*bank*rente-spade i panden på mig...så skær det gerne ud i pap :p
Besvaret
Hvad er så forskellen? At man binder sig, og de kan flå dig levende, når/hvis du skal ud af lånet igen - mod at få en smule lavere månedlig rente? Ja - der står skatte*bank*rente-spade i panden på mig...så skær det gerne ud i pap :p
3 MÅNEDER....der er ikke renteerstatning på 3 mdr lån.... jeg fik en rente 65 basispoint lavere mod den refikses hver 3 måned..så ved fald bonner banken mig lidt ekstra men ved stigninger det samme men til min fordel. Det de flår dig med afhænger jo af restløbetiden på din binding og forskellen til statskurven.
Besvaret
3 MÅNEDER....der er ikke renteerstatning på 3 mdr lån.... jeg fik en rente 65 basispoint lavere mod den refikses hver 3 måned..så ved fald bonner banken mig lidt ekstra men ved stigninger det samme men til min fordel. Det de flår dig med afhænger jo af restløbetiden på din binding og forskellen til statskurven.
Volapyk....men fred nu være med dét. :rolleyes:
Besvaret

Har lige skiftet fra rörlig til 3,75 til 3 mdr. 2,75, fordi de ikke satte den rörlige ned... Ingen tvivl om, at de vil have os til at ændre og det er så lykkedes :-(

Besvaret

Gode råd søges.... Hejsa Vi er lige ved at købe hus i Sverige.... Helsingborg - nogen der kender en god bank i området ??? Gode råd til finansiering modtages også gerne - vi satser på at få en 100% finansiering.... har masser af luft i økonomien, så mon ikke det kan lade sig gøre. Mvh Henrik

Besvaret
Hejsa Vi er lige ved at købe hus i Sverige.... Helsingborg - nogen der kender en god bank i området ??? Gode råd til finansiering modtages også gerne - vi satser på at få en 100% finansiering.... har masser af luft i økonomien, så mon ikke det kan lade sig gøre. Mvh Henrik
Hej Henrik, Held og lykke med huskøbet! Hvis I skal arbejde i Danmark, så tænk på, at få en bank der er på begge sider af sundet, til overførsel af løn. Svenske banker arbejder ud fra den nuværende økonomiske situation - så det er med at shoppe lidt rundt og se hvad de vil være med til. Husk diverse papirer (huspris, budget, kopi af lønsedler og ansættelsespapirer). Hvilken rente er jo en smags- og mavesag. Vi har rørlig rente, det var skønt i starten, gjorde lidt ondt da den steg til det dobbelte, men er nu igen i et acceptabelt leje og sandsynligvis på vej længere ned. Det ved vi efter den 11.2. Overvej også om I vil betale afdrag - en del banker forlanger det i dag, men det er jo afhængig af, hvordan de ser på netop jeres økonomi. Venlig hilsen Jette
Besvaret

Rente Hej Jette Takker for svaret - hvad sker der lige den 11/2.... Mener du det er en fordel at have samme bank - vi har Danske Bank.. og de har ejer jo nogle banker i Sverige... også i Helsingborg. mvh Henrik

Besvaret
Hej Jette Takker for svaret - hvad sker der lige den 11/2.... Mener du det er en fordel at have samme bank - vi har Danske Bank.. og de har ejer jo nogle banker i Sverige... også i Helsingborg. mvh Henrik
Hej igen, 11.2.09 holder Riksbanken (www.riksbanken.se) møde om renten og hvilket niveau den skal ligge på. Der er meget snak om, at renten igen går ned, men vi får se :rolleyes: Fordelen ved at have samme bank er, at du kan få en anbefaling med fra din danske forbindelse og endnu mere, få gratis overførsel 1 gang pr måned når der går løn ind. Om det så skal være Danske Bank er jo afhængig af, hvor glade I er for dem. Vi valgte SEB ca. 6 mdr. inden vi købte her. Vi har stadig "brokonto" hos dem men øvrige konti har SEB så siden solgt fra til Roskilde Bank, som solgte os til Arbejdernes Landsbank :rolleye: Vi er dog glade for svenske SEB. Penge er en vare som alt andet - så har I tid og lyst, så er det en god idé at shoppe rundt - synes jeg.
Besvaret

Valuta Hvilken valuta har i jeres lån i....... Har læst lidt om det - nogle tager i euro for at binde indkomsten fra DK til lån.... Hvad gør i...... er det et stort "sats" at låne i SEK..... Det er selvfølgelig svært at spå... især om fremtiden :) - men gode råd modtages..... Kan man evt. dele lånet om i både SEK og EURO...... Mvh Henrik

Besvaret
Hvilken valuta har i jeres lån i....... Har læst lidt om det - nogle tager i euro for at binde indkomsten fra DK til lån.... Hvad gør i...... er det et stort "sats" at låne i SEK..... Det er selvfølgelig svært at spå... især om fremtiden :) - men gode råd modtages..... Kan man evt. dele lånet om i både SEK og EURO...... Mvh Henrik
Vi har vores lån i SEK - det har indtil nu fungeret fint. Dette gælder de andre jeg kender her også. Om det er værd at låne i Euro kan jeg ikke svare på, der må du nok til en bank eller andre kloge hoveder herinde. Hvordan du kan dele et sådan lån kan jeg så heller ikke svare på :flov: Vi har fået rigtig meget hus/have/liv på denne side af sundet og det har vi stadigvæk, selv om der er uro økonomisk verden over. Set med mine øjne er det vigtigt med en økonomisk buffer, så hvis du eller din kæreste bliver arbejdsløse er der ro på i en tid. Jeg har lige prøvet at være uden job i nogle måneder. Jeg har endnu ikke fået svar om jeg kan få dagpenge her (det skal man når man bliver arbejdsløs - se evt andre tråde) og nu begynder jeg at arbejde igen på mandag.
Besvaret
Hej igen, 11.2.09 holder Riksbanken (www.riksbanken.se) møde om renten og hvilket niveau den skal ligge på. Der er meget snak om, at renten igen går ned, men vi får se :rolleyes: Fordelen ved at have samme bank er, at du kan få en anbefaling med fra din danske forbindelse og endnu mere, få gratis overførsel 1 gang pr måned når der går løn ind. Om det så skal være Danske Bank er jo afhængig af, hvor glade I er for dem. Vi valgte SEB ca. 6 mdr. inden vi købte her. Vi har stadig "brokonto" hos dem men øvrige konti har SEB så siden solgt fra til Roskilde Bank, som solgte os til Arbejdernes Landsbank :rolleye: Vi er dog glade for svenske SEB. Penge er en vare som alt andet - så har I tid og lyst, så er det en god idé at shoppe rundt - synes jeg.
Har rörlig hos Nordea og jeg venter med et evt. skifte til 3 mdr rörlig til mødet den 11.02.09 er overstået. Det anbefalede min bankråder mig klart at gøre!! Personligt tror jeg ikke på den 100% rörlige kommer under 3 mdr. som i "gamle" dage.....
  • 1 month later...
Besvaret

Hvor finder man ud af hvad den rörlige rente er hos Nordea? Jeg kan simpelthen ikke finde det... Hvad er ulempen ved at skifte til 3 måneders rente, altså udover det rent rentemæssige naturligvis? Jeg har valgt rörlig dels fordi det giver mig fuld flexibilitet og jeg kan groft sagt afbetale på gælden så meget jeg vil og når jeg vil. Vil jeg miste det ved en 3 måneders rente aftale?

Besvaret
Hvor finder man ud af hvad den rörlige rente er hos Nordea? Jeg kan simpelthen ikke finde det... Hvad er ulempen ved at skifte til 3 måneders rente, altså udover det rent rentemæssige naturligvis? Jeg har valgt rörlig dels fordi det giver mig fuld flexibilitet og jeg kan groft sagt afbetale på gælden så meget jeg vil og når jeg vil. Vil jeg miste det ved en 3 måneders rente aftale?
i din netbank kan du se hvilke lån du har og der er en "vilkår"'s knap du kan trykke på
Besvaret
i din netbank kan du se hvilke lån du har og der er en "vilkår"'s knap du kan trykke på
Åhh ja... det burde jeg jo nok selv have opdaget :o Tak for svaret

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...