Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

HEJSA.. kan man udfra en hotmail e mail adresse finde ud af hvor personen bor gennem fx ip??eller hvad personen hedder gennem personens e mail adresse?? håber at får nogle gode svar:):)

Besvaret
HEJSA.. kan man udfra en hotmail e mail adresse finde ud af hvor personen bor gennem fx ip??eller hvad personen hedder gennem personens e mail adresse?? håber at får nogle gode svar:):)
Nej og nej...det kan man ikke "bare".
Besvaret
der er nogen der skriver til mig på msn og vil gerne vide hvorfor de er så modige foran skærmen...ved heller ikke hvordan de har fået fat på min msn
Du har jo selv godkendt dem til at komme på din msn. Men prøv ignore knappen.
Besvaret
Nej' date=' men hvis de har postet herinde, så kan man finde dem. Det har Steen tidligere gjort for mig :)[/quote'] ok spändende .. eftersom steen går så meget op i regler når det gälder andre hvis han er i en position hvor han kan kan finde den slags oplysninger uanset om personen selv har skrevet dem ved oprettelse af profil(hvad jeg husker står der ingen steder ved oprettelse af profil at man giver samtykke til videregivelse af den slags personoplysninger, ihvertfald ikke til andre privatpersoner) , eller på en anden måde er det pisse ulovligt at vidergive den slags .. det kräver politiindblanding og dommerkendelse...
Besvaret
Emre, det bedst at bare blokere personen :D Du kan finde ip adressen på mange måder... men hvad nytter det? Bloker personen... det nemmest.
Besvaret
ok spändende .. eftersom steen går så meget op i regler når det gälder andre hvis han er i en position hvor han kan kan finde den slags oplysninger uanset om personen selv har skrevet dem ved oprettelse af profil(hvad jeg husker står der ingen steder ved oprettelse af profil at man giver samtykke til videregivelse af den slags personoplysninger, ihvertfald ikke til andre privatpersoner) , eller på en anden måde er det pisse ulovligt at vidergive den slags .. det kräver politiindblanding og dommerkendelse...
Rolig nu, det kunne være at personen som MC Manden fik msn på selv havde offentliggjort den her. Der er faktisk en del indlæg hvor dette im_msn.gif lille ikon står oppe ved forfatterens stamdata
Besvaret
Rolig nu' date=' det kunne være at personen som MC Manden fik msn på selv havde offentliggjort den her. Der er faktisk en del indlæg hvor dette [img']http://www.sunddebat.com/debat/images/sunddebat/misc/im_msn.gif lille ikon står oppe ved forfatterens stamdata
Jep, det var det der var tilfældet. Altså, vedkomne havde postet sin MSN email herinde og så var det ikke svært at finde vedkomne. Grunden til dette var, at inden man skulle registere sig herinde, så var der en person der udgav sig for at være mig og jeg fik lige pludselig alle på nakken. Det var ikke så fedt, så da jeg fandt ud af hvem han var kontaktede jeg ham og bad ham stoppe. Det gjorde han så.
Besvaret
Rolig nu' date=' det kunne være at personen som MC Manden fik msn på selv havde offentliggjort den her. Der er faktisk en del indlæg hvor dette [img']http://www.sunddebat.com/debat/images/sunddebat/misc/im_msn.gif lille ikon står oppe ved forfatterens stamdata
det var jo ikke det mc manden skrev... han skrev "hvis de har postet herinde kan man finde dem det har steen gjort for mig för" ... deraf min konklusion .. men det er da godt at se at der dog ikke var SÅ meget dobbeltmoral herinde
Besvaret

Glem det, Emre. Det lader sig ikke gøre, medmindre personen selv har kædet sin mail sammen med navn/adresse et andet sted på nettet, og Google kan støve det op. Alternativt at du politianmelder det hele, og skaffer en dommerkendelse som du præsenterer for Microsoft/Hotmail. Alt andet er ulovligt.

Besvaret
Nej' date=' men hvis de har postet herinde, så kan man finde dem. Det har Steen tidligere gjort for mig :)[/quote'] Hvis den pågældende blev spurgt af Steen, og gav sit samtykke, eller hvis videregivelsen af informationen var nødvendig for, at den dataansvarlige eller tredjemanden, til hvem oplysningerne blev videregivet, kunne forfølge en berettiget interesse og hensynet til den registrerede ikke oversteg denne interesse, så er der ifølge dansk lov intet galt i det gjorte. (§6, stk 1 og 7 i Lov om behandling af personoplysninger) :D
Besvaret
Hvis den pågældende blev spurgt af Steen' date=' og gav sit samtykke, eller hvis videregivelsen af informationen var nødvendig for, at den dataansvarlige eller tredjemanden, til hvem oplysningerne blev videregivet, kunne forfølge en berettiget interesse og hensynet til den registrerede ikke oversteg denne interesse, så er der ifølge dansk lov intet galt i det gjorte. (§6, stk 1 og 7 i Lov om behandling af personoplysninger) :D
der er aldrig en interesse der overstiger den registreredes rettigheder og tilsidesätter det faktum at dr skal en dommerkendelse til at få udleveret den slags ...
Besvaret
Hvis den pågældende blev spurgt af Steen' date=' og gav sit samtykke, eller hvis videregivelsen af informationen var nødvendig for, at den dataansvarlige eller tredjemanden, til hvem oplysningerne blev videregivet, kunne forfølge en berettiget interesse og hensynet til den registrerede ikke oversteg denne interesse, så er der ifølge dansk lov intet galt i det gjorte. (§6, stk 1 og 7 i Lov om behandling af personoplysninger) :D
der er aldrig en interesse der overstiger den registreredes rettigheder og tilsidesätter det faktum at dr skal en dommerkendelse til at få udleveret den slags ...
Gældende lovgivning for Sunddebatten vil altid følge det land serveren står i (medmindre en EULA præsenteres for brugeren ved registrering - og det er der p.t. ikke noget af). Og den har ikke stået i Danmark længe ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...