Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Nogen der ved hvor godt det er med bilstereo i en cabriolet ? Jeg kunne forstille mig at det ikke lød så godt som i en hard top. Men ved jo hvad der gør ved lyden når bare vinduet er åbent.

Besvaret

Min hustru har en MB SLK med metalfoldetag, og med taget lukket er lyden fin (som i en almindelig bil, bare uden højtalere bag, for der er jo ingen bagsæde :D ) Med taget nede er lyden da okay, og med vindskjold bag nakkestøtterne, er der ikke meget sus i bilen, men man skal spille højt for at høre f.eks. radio. Men hvem gider også det, når man kan høre hele verdenen :love2:

Besvaret

Interessant - tænker selv på at investerer i en cab.......en MB SL, eller en MB SLK. Vil have metal foldtag, så BMW er yt - og har ikke råd til 2009 z4 hehe. Og renault, pegeot er ikke interessant.......små kedelige motorer :D

Besvaret
Det kan du da få i både 1 og i 3 serien :)
Ja, men vil også gerne have en sportsvogn :-) Var det ren cab, så ville jeg nok vælge en audi a4 cab, den er rigtig flot. Plus jeg savner min mercedes, der er et eller andet over de MB'ere sq hehe
Besvaret
Ja' date=' men vil også gerne have en sportsvogn :-) Var det ren cab, så ville jeg nok vælge en audi a4 cab, den er rigtig flot. Plus jeg savner min mercedes, der er et eller andet over de MB'ere sq hehe[/quote'] Du aner tydeligvis ikke hvad du taler om(!:laugh:) Prøv en tur i en BMW 335 cab, så skal du se Audier falde på stribe! :th2:
Besvaret

Hvad skal man dog med (et brugbart) bagsæde i en cabriolet? Så køb dog en familiebil i stedet :fight::laugh: Kan dog acceptere, hvis det er sådan én her: bentley-continental-gtc.jpg Borset fra det, Steen, hvad er det for en cabriolet, du har kig på?

Besvaret
Du aner tydeligvis ikke hvad du taler om(!:laugh:) Prøv en tur i en BMW 335 cab, så skal du se Audier falde på stribe! :th2:
Bortset fra når den møder Z8 (Fisker-design):th2:
Besvaret

Mjaaaa......kan nu stadig bedre lide designet på en audi - men motoren i en bmw, er nu bedre i lyd hehe....hmmm Nej skal bare have mig en sl 500, så er jeg en glad mand :-) - (i det jeg tvivler på min store krop kan sidde i en SLK, men det skal lige prøves)

Besvaret
tak for det' date=' men det har jeg jo skrevet længere nede :)[/quote'] Der var du hurtig ... Havde allerede slettet mit indlæg da jeg læste det :)
Besvaret
Hvad skal man dog med (et brugbart) bagsæde i en cabriolet? Så køb dog en familiebil i stedet :fight::laugh: Kan dog acceptere, hvis det er sådan én her: bentley-continental-gtc.jpg Borset fra det, Steen, hvad er det for en cabriolet, du har kig på?
Jeg lurer lidt på en Chrysler Sebring. Sådan en er så dejlig umoderne at den skulle kunne fås til en sveden pris. Har også tænkt lidt på den gamle Volvo C70 eller Audi A4, som endelig ser ud til at være kommet ned i mit leje.
Besvaret

Tja - jeg har da en smule erfaringer at give videre :laugh: Første åbne bil var en MG Midget årgang 1970 - her var radio noget som man havde størst udbytte af, når bilen stod stille - og helst med slukket motor. Næste erfaring var en MG B årgang 1969 - med nogenlunde samme oplevelse som i den noget mindre Midget - nok en anelse bedre, men det skyldes måske radioen og/eller højttalerne. Her i Sverige har jeg først prøvet BMW Z4. I åben tilstand skulle der skrues godt op for anlægget for at høre noget som helst - alternativt skulle hastigheden pænt under 100 km/t for at få noget udbytte - med kalechen oppe blev resultatet naturligvis anderledes; dog ikke helt på højde med en almindelig personbil. En Opel Tigra Twin Top (altså en Opel TTT :D) gav nye oplevelser - her var vindstøjen i åben tilstand betydeligt mindre end i BMW'en - og med taget foldet op var det næsten som i en almindelig personbil - der kom dog en smule støj fra opbevaringspladsen lige bag sæderne. De seneste erfaringer er fra en VW Eos, som så sent som dags dato har været aktiv på de skånske landeveje - dog ikke i åben tilstand ;) Med taget foldet væk og vindskot monteret kan man nyde radioen op til hastigheder på den forkerte side af det lovlige - man skal nok give volumenkontrollen lidt ekstra, men det er muligt. Med taget opppe er der ingen forskel på denne bil og en tilsvarende almindelig personbil.

Besvaret
Jeg lurer lidt på en Chrysler Sebring. Sådan en er så dejlig umoderne at den skulle kunne fås til en sveden pris. Har også tænkt lidt på den gamle Volvo C70 eller Audi A4' date=' som endelig ser ud til at være kommet ned i mit leje.[/quote'] Amerikanske biler har da så vidt jeg er orienteret altid været kendt for at have udmærkede stereo anlæg. Men det er jo lidt svært at teste i øjeblikket. Hvis du kigger på Volvo C70 så vil jeg gå efter én med Dynaudio lydsystemet og tilsvarende i en A4 så vælg en med Bose Soundsystem. Edit, fandt lige et link til kort test af Volvo C70 lyd: http://www.soundandvisionmag.com/features/1720/2006-volvo-c70-dynaudio-sound-system.html

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...