Rikke Rost Besvaret February 16, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 16, 2009 Den larmede ikke....:Den raslede helt vildt.....
dabp Besvaret February 16, 2009 Rapporter Besvaret February 16, 2009 Den larmede ikke....:Den raslede helt vildt..... Hvad stod den til?
Miriam Besvaret February 17, 2009 Rapporter Besvaret February 17, 2009 Det er rigtigt at vi fik skiftet Vanos på vores gamle M5 nede hos Hartge, og det var bestemt ikke billigt. Men jeg får lige Michael til at svinge herind i aften, så kan vi se om han har noget klogt at sige :)
dkrath Besvaret February 17, 2009 Rapporter Besvaret February 17, 2009 Det er rigtigt at vi fik skiftet Vanos på vores gamle M5 nede hos Hartge' date=' og det var bestemt ikke billigt. Men jeg får lige Michael til at svinge herind i aften, så kan vi se om han har noget klogt at sige :)[/quote'] Mon ikke.. han ved en ting eller to om BMW :) :th2:
Rikke Rost Besvaret February 17, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 17, 2009 Vi er nok ovre i en 4 stykker eller noget......:D Behagelig fyr....:)
credde Besvaret February 17, 2009 Rapporter Besvaret February 17, 2009 189......... Var det den her? http://www.blocket.se/vi/20268019.htm?ca=23_11_s Er det normalt, at VANOS er slidt/i stykker efter 76.000 km?
drez27 Besvaret February 17, 2009 Rapporter Besvaret February 17, 2009 Var det den her? http://www.blocket.se/vi/20268019.htm?ca=23_11_s Er det normalt, at VANOS er slidt/i stykker efter 76.000 km? den skulle jeg over og se på..... men det skal jeg så åbentbart ikke alligevel.... Damm it...
Michael Stilling Besvaret February 17, 2009 Rapporter Besvaret February 17, 2009 Der er lige et par vigtige ting, det at Vanos snakker, snorker eller rasler er absolut ikke tegn på at de er defekte eller på vej til at blive det. Det er bare sådan de lyder og specielt på M motorer ind til 03-04 stykker så fik de fixet det så det ikke blev så slemt som på de motorer før men de snakker stadig og nogen kan endda rasle / snorke temmelig meget uden at de er defekte. Men det kan jo være temmelig irriterende at høre på og det var hovedårsagen til at vi skiftede dem på den E39 M5 vi havde, vi har skiftet en enkelt vanos tidliger å en E36 også, begge snakkede lystigt, dog ekstremt slemt på M5eren. De fleste der stifter bekendskab med en M bil for første gang, får sig et kæmpe chock når de åbner motoren og lytter til motoren, over hvor meget mekanisk og andet støj der er og det er helt normalt, en M motor har en frygteligt masse lyde som andre BMW motorer ikke har, det man skal forstå er at det er en racermotor og den skal lyde og behandles som sådan. Det vil sige ikke noget med at skyde den af inden den er rigtigt gennem varm, motoren skal snakke og du skal føle du kan høre hver enkelt lille enhed i motoren rulle rundt inden i, men mange får et chock, men sådan er de, E39 M5 kan i tomgang minde om en 525d uden der er nogen problemer i det. Men det gælder for alle M biler at hvis du vil sikre dig så køb en der er vedligeholdt af BMW i hele sin levetid og at stemplerne i service bogen er der så har du sorteret det meste fra. De er ultra følsomme for fejlbehandling i form af forkert olie eller ikke skiftet i rette frekvens, sant forkerte tændrør med mere samt som jeg nævnte folk der ikke kan vente med at skyde til den før den er gennem varm, men får man en der har haft det godt, kan vanos sagten rasle og snakke og overholder du de få forholdsregler ja så kan du næsten byde dem hva som helst og de vil være din tro tjener i tykt og tyndt.
Rikke Rost Besvaret February 17, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 17, 2009 Er det så dig jeg skal ringe til når jeg skal ud og se på én Michael??? :)
michael k Besvaret February 17, 2009 Rapporter Besvaret February 17, 2009 det var også min opfattelse at de gerne "må" "larme"... Der er lige et par vigtige ting, det at Vanos snakker, snorker eller rasler er absolut ikke tegn på at de er defekte eller på vej til at blive det. Det er bare sådan de lyder og specielt på M motorer ind til 03-04 stykker så fik de fixet det så det ikke blev så slemt som på de motorer før men de snakker stadig og nogen kan endda rasle / snorke temmelig meget uden at de er defekte. Men det kan jo være temmelig irriterende at høre på og det var hovedårsagen til at vi skiftede dem på den E39 M5 vi havde, vi har skiftet en enkelt vanos tidliger å en E36 også, begge snakkede lystigt, dog ekstremt slemt på M5eren. De fleste der stifter bekendskab med en M bil for første gang, får sig et kæmpe chock når de åbner motoren og lytter til motoren, over hvor meget mekanisk og andet støj der er og det er helt normalt, en M motor har en frygteligt masse lyde som andre BMW motorer ikke har, det man skal forstå er at det er en racermotor og den skal lyde og behandles som sådan. Det vil sige ikke noget med at skyde den af inden den er rigtigt gennem varm, motoren skal snakke og du skal føle du kan høre hver enkelt lille enhed i motoren rulle rundt inden i, men mange får et chock, men sådan er de, E39 M5 kan i tomgang minde om en 525d uden der er nogen problemer i det. Men det gælder for alle M biler at hvis du vil sikre dig så køb en der er vedligeholdt af BMW i hele sin levetid og at stemplerne i service bogen er der så har du sorteret det meste fra. De er ultra følsomme for fejlbehandling i form af forkert olie eller ikke skiftet i rette frekvens, sant forkerte tændrør med mere samt som jeg nævnte folk der ikke kan vente med at skyde til den før den er gennem varm, men får man en der har haft det godt, kan vanos sagten rasle og snakke og overholder du de få forholdsregler ja så kan du næsten byde dem hva som helst og de vil være din tro tjener i tykt og tyndt.
Michael Stilling Besvaret February 17, 2009 Rapporter Besvaret February 17, 2009 Er det så dig jeg skal ringe til når jeg skal ud og se på én Michael??? :) Det kan du sagtens
Rikke Rost Besvaret February 17, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 17, 2009 Smid mig lige dit nr på PB....:)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu