skallstorp Skrevet February 18, 2009 Rapporter Skrevet February 18, 2009 Vi skal i banken imorgen. Det er tid for låneomlägning. Hvad er en god rente? Det vil sige hvad skal vi acceptere som en god rente?
Sune Besvaret February 18, 2009 Rapporter Besvaret February 18, 2009 Afhænger vel af hvilken type vi snakker. Men hvis du kikker her kan du få en ide om hvad der er muligt - http://www.comboloan.se/rantor/rates_compare.asp?Menu=Bolan
michael og carina Besvaret February 18, 2009 Rapporter Besvaret February 18, 2009 Vi skal på mandag, så skallstorp fortæl lige hvad i fik af rente. Har I også Nordea?
dan Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 Nordeas rente er jo fast, og lige nu er variabelt lån 2,3 % http://www.nordea.se/Privat/Boende/K%c3%b6pa%2bbostad/Bor%c3%a4ntor/201844.html
Homer Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 Nordeas rente er jo fast, og lige nu er variabelt lån 2,3 % http://www.nordea.se/Privat/Boende/K%c3%b6pa%2bbostad/Bor%c3%a4ntor/201844.html Den er da ikke mere fast end den kan forhandles!!
Lollikken Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 Jeg kan stadig ikke blive enig med mig selv, hvorvidt man som låner hos Nordea kan gå tilbage til en rørlig rente, efter en periode med fast rente?
Homer Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 Jeg kan stadig ikke blive enig med mig selv' date=' hvorvidt man som låner hos Nordea kan gå tilbage til en rørlig rente, efter en periode med fast rente?[/quote'] Så kan du jo spørge nogen der ved noget om det! Når din bindingsperiode er udløbet, kan du frit binde igen - eller vælge rörlig rente. Men hos Nordea er rörlig rente p.t. lig med 3 mdrs. binding. Ønsker du at bytte midt i din bindingsperiode, skal du betale ränteskillnadsersättning til banken - svarende til den rente banken mister ved at du skifter. Dette beløb er fradragsberettiget.
annaogmichael Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 Rörlig rente Jeg ringede i dag til Nordea for at lave vores rörlige 2,75% om til 2 årig fast 2,94% men hende jeg snakkede med, synes jeg skulle vente, fordi at Riksbanken havde havde sagt at de højst sansynligt ville sætte renten ned ved deres næste møde i april. Så det lyder ikke som om de vil af med den rörlige for en hver pris.
Lollikken Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 Så kan du jo spørge nogen der ved noget om det! Når din bindingsperiode er udløbet, kan du frit binde igen - eller vælge rörlig rente. Men hos Nordea er rörlig rente p.t. lig med 3 mdrs. binding. Ønsker du at bytte midt i din bindingsperiode, skal du betale ränteskillnadsersättning til banken - svarende til den rente banken mister ved at du skifter. Dette beløb er fradragsberettiget. Vi har rörlig nu (ikke det der 3 mdrs. geil). Jeg undrer mig om de er ved at udfase den?
dan Besvaret February 20, 2009 Rapporter Besvaret February 20, 2009 Jeg har også rörlig rente uden 3 mdrs. binding. Og nej, renten i Nordea kan ikke forhandles. Nordea har i en del år kørt med et fastpris princip afhængig af om hvilken kunde du er (basis, fordel eller fordel+)
Homer Besvaret February 20, 2009 Rapporter Besvaret February 20, 2009 Og nej, renten i Nordea kan ikke forhandles. Nordea har i en del år kørt med et fastpris princip afhængig af om hvilken kunde du er (basis, fordel eller fordel+) Vrøvl - Krejlus Nixus blev ophævet for længe siden, og jeg kan love dig at de er forhandlingsvillige!! :th2:
dan Besvaret February 20, 2009 Rapporter Besvaret February 20, 2009 Hmm det lyder interessant, for det oprindelige krejlus nixus er netop blevet sat i totalt faste rammer og forhandling er ikke tilladt, for netop at møde alle kunder i de 3 grupperinger. Men er du en af "top" kunderne, som også tilfører ekstra stor indtjening til Nordea, og dermed falder udenfor for de 3 grupperinger, så er du i VIP segmentet og der er forhandlinger stadig muligt.
mrode Besvaret February 20, 2009 Rapporter Besvaret February 20, 2009 Hmm det lyder interessant, for det oprindelige krejlus nixus er netop blevet sat i totalt faste rammer og forhandling er ikke tilladt, for netop at møde alle kunder i de 3 grupperinger. Men er du en af "top" kunderne, som også tilfører ekstra stor indtjening til Nordea, og dermed falder udenfor for de 3 grupperinger, så er du i VIP segmentet og der er forhandlinger stadig muligt. Der er mange der har forhandlet lidt mindre rente på deres svenske boliglån.. De er bestemt ikke VIP'er.
Frakkel Besvaret February 20, 2009 Rapporter Besvaret February 20, 2009 Bankdamen i nordea forventede at jeg skulle forhandle. Hun var overrasket over at jeg først sent i forløbet begyndte at spørge ind til renten. (jeg er studerende)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu