mickiii Skrevet February 19, 2009 Rapporter Skrevet February 19, 2009 Ja, kort og godt - I morgen modtager jeg en pakke af den dyre slags, men jeg er pludselig kommet i tvivl om postmanden kan tage VISA kort, eller om jeg skal have pengene i kontanter. Nogen der ved det? Sikkert et dumt spørgsmål, men jeg aner det altså ikke...
Gio Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 Ja, kort og godt - I morgen modtager jeg en pakke af den dyre slags, men jeg er pludselig kommet i tvivl om postmanden kan tage VISA kort, eller om jeg skal have pengene i kontanter. Nogen der ved det? Sikkert et dumt spørgsmål, men jeg aner det altså ikke... Du er sikker på du ikke skal på et postutlämningsställe for at hente pakken? Det er normal procedure i Sverige. Hvis det er UPS, DHL o.l., så har de vist kortlæser med på turen.
jacobe Besvaret February 20, 2009 Rapporter Besvaret February 20, 2009 Er også ret sikker på at postbudet ikke har din pakke med. Jeg har modtaget mange pakker og hver gang fået en slip i postkassen om afhentning på nærmeste "posthus", i mit tilfælde den lokale Tempo-købmand.
mickiii Besvaret February 20, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 20, 2009 OK, jeg har tidligere modtaget sådan en slip og så hentet den ved den lokale købmand også, men troede egentlig at dette skyldtes at man ikke var hjemme når postbuddet kom. Men hvis han bare smider sådan en slip, så er det jo super! :th2:
thomas_lund Besvaret February 20, 2009 Rapporter Besvaret February 20, 2009 Får man via UPS, så har de _ikke_ kortlæser. Får jævnligt pakker et par gange om måneden, og har til sidst måttet lave en faktureringsaftale med dem. Står sjældent med lige beløb (han har heller ikke vekselpenge) /T
Gio Besvaret February 20, 2009 Rapporter Besvaret February 20, 2009 Får man via UPS' date=' så har de _ikke_ kortlæser. Får jævnligt pakker et par gange om måneden, og har til sidst måttet lave en faktureringsaftale med dem. Står sjældent med lige beløb (han har heller ikke vekselpenge)[/quote']Ok...noteret. Jeg troede ellers de store kurér-firmaer var kommet ind i informations-tidsalderen - men åbenbart ikke. At han ikke har vekselpenge...kan jeg forstå :p Min erfaring er dog primært med DHL/GLS i DK. Og der har jeg altså oplevet håndholdt elektronisk kort-læser nogle gange. Men ellers plejer jeg at betale inden levering - og så er der jo ingen ko på isen.
thomas_lund Besvaret February 20, 2009 Rapporter Besvaret February 20, 2009 Jeg fatter/fattede det heller ikke. Man taler jo typisk om mange tusinde kroner. Anyways - måske har det ændret sig de sidste 2-3 måneder (doubt it). Siden da får jeg bare faktura ind som betales på bagkant.
Pede Besvaret February 20, 2009 Rapporter Besvaret February 20, 2009 Hvis du får det bragt ud via Posten - som også leverer varer i stil med DKL og andre - så har chaufføren en håndholdt terminal med til at tappe dit kort for penge så intet problem hvis det er posten der kommer med din pakke. Fik vores tørretumbler leveret på den måde.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu