Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Min fætter har en, den er sku sød. Hvad vil du vide?
Om det er en god familiehund, jeg er selv vokset op med en schæferhund og den her er jo mentalt ret anderledes og meget klogere siger de! kunne godt tænke mig at høre om den fra folk der har den i stedet fra de folk der sælger dem!
Besvaret
Om det er en god familiehund, jeg er selv vokset op med en schæferhund og den her er jo mentalt ret anderledes og meget klogere siger de! kunne godt tænke mig at høre om den fra folk der har den i stedet fra de folk der sælger dem!
Sad lige og læste på det link der er lidt tidligere. Der står en del om den som fam, vakt, jakt osv hund. Men som Fam. hund beskrives den som god og loyal.
Guest michaelbo
Besvaret

Ja jeg kender dem jeg har haft en af slagsen , mens jeg var i Zimbabwe tidligere Rhodesia. Den er utrolig udbredt dernede som farm hund, af flere grunde. Det er en stor hund, kraftigt bygget a la Rotweiler men højere. Den knytter sig meget til en person men er alligevel en familiehund. Den er absolut uforfærdet, a la Dobberman , og beskytter familien til sidste blodsdråbe. Den er meget vagtsom og revier hævdene. Jeg ved ikke lige med helt små børn, men den er børneglad og elsker at lege. Den går fint sammen med andre dyr, vi havde kat, høns, kalkuner og en tam ugle og det gik fint katten var altså den eneste der gad "lege" , men de ku alle gå frit i haven. Vi havde hunden fra helt lille, 8 uger, og har aldrig lært den mærkelige ting... men fakta var at den var særdeles meget agtpågivende overfor afrikanere. Jeg ved ikke hvorfor. Vores havemand var dog pot og pande med den. Jeg skal prøve at finde et billede, den vi havde, den hed Basil, var et pragteksemplar.

Besvaret

Min veninde kender en opdrætter af dem i Danmark. De er meget akive og skal aktiveres hver dag - en gåtur rækker ikke. Det er lydighedstræning, spor osv. for den vil have det godt. Det er en arbejdshund. - men kontakt en opdrætter og find deres racestandard på enten www.skk.se eller dansk-kennel-klub.dk - tror også der er link til en del opdrættere der. Eller så send en PM -så kontakter jeg hende jeg kender

Besvaret
Min veninde kender en opdrætter af dem i Danmark. De er meget akive og skal aktiveres hver dag - en gåtur rækker ikke. Det er lydighedstræning, spor osv. for den vil have det godt. Det er en arbejdshund. - men kontakt en opdrætter og find deres racestandard på enten www.skk.se eller dansk-kennel-klub.dk - tror også der er link til en del opdrættere der. Eller så send en PM -så kontakter jeg hende jeg kender
Hej Kira, har efterhånden læst det meste om dem jeg kan finde på internet, har også læst inde på srrs.se og snakket med 2 forskellige opdrættere her i skåne. Desværre er der ingen af dem der har planer om at parre deres hunde lige nu, eller også er de ikke i løbetid... Dem jeg har snakket med der har hvalpe har kun tæver, og Tina vil have en hanhund... Har dog ikke kigget på de danske opdrætteres sider, da jeg ikke kender til hvordan man lovligt får dem hjem derfra...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...