Jump to content

Stadig 1 million at spare på at flytte østpå

Recommended Posts

Besvaret

damn de to grafer ligger tæt på hinanden. Så er det nok derfor jeg altid får den smidt i hovedet med at jeg er flyttet for pengenes skyld (hvilket jeg på ingen måde er)

Besvaret

Jeg synes at de mangler broens utilregnelige og stigende prispolitik i det regnestykke.

damn de to grafer ligger tæt på hinanden.
Jeg giver ret i at graferne ligger tæt på hinanden i perioden fra 2005 til 2007, hvor kæmperabatten opstår. Men uden for denne periode er der ikke nær så stor sammenhæng. Faktisk vil jeg næsten mene, at den stærkt aftagende nettoflytning til allersidst på kurven meget nemt kan skyldes broen. Problemet er at man ikke længere kan regne med hvad Broen vil koste i fremtiden - og det er en meget stor post på mange pendleres budget. Det er nu gået op for mange, at deres økonomiske fremtid ligger i hændrene på et profit-maksimerende monopol, der reelt set er uden for politisk kontrol - eller i hvert fald uden for kontrol af politiske organer hvortil pendlerne selv har stemmeret.
Besvaret

København er ved at komme ned i et prisleje hvor singlerne igen har råd til at bo i byen, hvilket er med til at forklare hvorfor nettoflytningen til Malmø falder. Derudover synes jeg ikke man kan bruge artiklen og grafen til så meget, da der er mange andre faktorer som spiller ind, såsom bil, forsikring, børnepasning, mad og tøj - som Thomas Kyhl også nævner løst i artiklen. Effekten af broen kan muligvis søges afdækket ved at se hvor meget ekstra realkredit man kunne få for denne udgift og så lægge det til huspriserne i Skåne?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...