CAC Skrevet March 1, 2009 Rapporter Skrevet March 1, 2009 Jeg kom til at snakke med konen om hvor stor risikoen er for at blive snuppet for dem der nu benytter sig af Pirate Bay og den slags. Jeg er naturligvis sikker på at der er ingen herfra der kunne finde på at bryde loven på den måde, men hvad er mon risikoen for at blive snuppet for dem der nu gør brug af den slags? I populærvidenskabens navn, kunne det derfor være interessant med en højst uvidenskablig undersøgelse. Er der nogen her i forummet der kender nogen der er blevet snuppet, eller har bare hørt om nogen fra venner og bekendte?
larsk Besvaret March 1, 2009 Rapporter Besvaret March 1, 2009 Jeg kender et par og har hørt om flere. :( Men det var alle i danmark, og nogle år tilbage, da AntiPiratGruppen sendte mange og store girokort ud. Det var nogle heftige beløb de sendte ud, baseret på screendumps af hvad en bruger delte. Og nu taler jeg altså om nogle som delte musik og film i mange tusind filer/titler. Jeg har ikke hørt om nogle i de sidste år, men om det siger mere om min omgangskreds end om risikoen skal jeg lade være usagt. Der var dog en trend dengang mod lukkede netværk og mere IRC. Og hvad man hører her i SE er jo næsten at man ikke går efter almindelige borgere men hvad ved jeg. Jeg har bare læst om det ..
Lollikken Besvaret March 1, 2009 Rapporter Besvaret March 1, 2009 Kender flere der har fået et brev med posten hvor de er blevet bedt om at betale et beløb, eller blive sagsøgt for det dobbelte af Antipiratgruppen (APG). Andre er blevet kontaktet af deres udbyder (ISP) som, i pæne vendinger, har fortalt at hvis den muligt illegale trafik ikke ophørte så ville der komme et retsligt efterspil. I det her tilfælde ved jeg dog ikke om det var APG der stod bag eller om det blot var en "service" fra udbyder.
Guest jxhab Besvaret March 1, 2009 Rapporter Besvaret March 1, 2009 Jeg kom til at snakke med konen om hvor stor risikoen er for at blive snuppet for dem der nu benytter sig af Pirate Bay og den slags. Jeg er naturligvis sikker på at der er ingen herfra der kunne finde på at bryde loven på den måde, men hvad er mon risikoen for at blive snuppet for dem der nu gør brug af den slags? I populærvidenskabens navn, kunne det derfor være interessant med en højst uvidenskablig undersøgelse. Er der nogen her i forummet der kender nogen der er blevet snuppet, eller har bare hørt om nogen fra venner og bekendte? Kender også en.. men det skyldtes ikke Peer2Peer, nok mere han var en aktiv del af den warez scene som var yderst aktiv før Peer2peer og Pirate Bay.. Men risikoen med Peer2Peer er også at du ikke ved hvem du henter fra eller deler filer med, så jeg ville aldrig selv bruge sådan en tjeneste, selvom risikoen måske er lille. flere og flere ISP'er begynder også at lave traffic shaping på traffik som er P2P eller Usenet etc..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu