Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har lige et spörgsmål mere til de kloge/erfarne hoveder herinde :) Vi har en såkaldt "fläkt" på loftet, som träkker luften ud af diverse rum (blandt andet bad, kök og bryggers). Skal sådan en väre "på" hele tiden? Den har stået på konstant den seneste tid, uden at vi har pillet ved noget :confused: og den larmer meget :rolleyes: Skal sådan en vedligeholdes? og hvordan?

Besvaret
Jeg har lige et spörgsmål mere til de kloge/erfarne hoveder herinde :) Vi har en såkaldt "fläkt" på loftet, som träkker luften ud af diverse rum (blandt andet bad, kök og bryggers). Skal sådan en väre "på" hele tiden? Den har stået på konstant den seneste tid, uden at vi har pillet ved noget :confused: og den larmer meget :rolleyes: Skal sådan en vedligeholdes? og hvordan?
Er du sikker på at den ikke er koblet til jeres varmepumpe?
Besvaret

Vores var styret via vores emhætte. Når den stod på det aller svageste trak den let fra alle rummene og når vi drejede mere gik emhætten hen og tog over. Da vi skiftede emhætte kunne man ikke så nemt få en der var koblet på den der 20 år gamle kasse ude på taget så vores elektrikker koblede den fra og lavede en lille lysdæmper drejefunktion så vi kunne tænde for den når vi lavede mad og dermed få suget fra emhætten ud. Ellers var den slukket hele tiden og vi kunne da mærke at der i de "tomme" kanaler var lidt træk alligevel så noget ventilation gav det da. Men om det i det lange løb giver indeklima problemer ved jeg ikke. Vi lufter dog altid mega meget ud, så jeg tror ikke det ville være kommet hos os. Og enig - det kasser larmer, og kan man ikke høre sin egen, så kan man sgu høre naboens når man går rundt udenfor eller åbner et vindue. Godt de ikke laver dem sådan mere.

• 1 year later...
Besvaret

sådan et system har vi også, og det er jeg mega træt af, lyder som en god ide det med at koble den af med en lysdæmper drejefunktion. vores virker bare omvendt, dvs. at anlægget suger fra de to badeværelser og puster ud i div. værelser, den virker også indover emhætten,men hvis man slukker for ventilationen feks. på loftet eller i sikringsgruppen så virker emhætten ikke mere. Kan ikke rigtigt se hvad anlægget skal gøre godt for, vi lufter også altid meget ud.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...