Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Hej alle Jeg skal ha dytten synet og har et spørgsmål i den forbindelse. Skal man fremvise kørekort dernede når man kommer??? På forhånd tak :fight:
Nej - men det skal du bruge for at køre bilen derned, hvis du da ikke får den bugseret.
Besvaret

Jeg havde min bil til syn i December og der var ingen der bad om at se mit kørekort, men der var heller ikke nogen anmærkninger. Du checker selv ind på en computer og venter til dit nummer vises på en lystavle. Herefter tager det ca. 20 minutter.

Guest Mogens
Besvaret
Jeg skal ha dytten synet og har et spørgsmål i den forbindelse. Skal man fremvise kørekort dernede når man kommer?
Nej, kørekortet har du slet ikke fremme i den forbindelse...
Besvaret
Præcis :-) Deler lejl med min kammerat som kører bilen til daglig (vi arbejder samme sted i Kbh), men jeg ejer den. Han er så i Thailand pt, men derfor skal skidtet synes alligevel. Fandt ud af at det ikke jordens undergang hvis jeg lader være, den har bare kørselsforbud indtil den er synet. Men nu har jeg fået en ven til at hjælpe med at få den bugseret derned og så kan vi lige så godt få det ud af verden. Jeps, har ikke mit kort endnu og gider ikke at min ven skal komme med kranvogn og kører lortet derned bare for at få beskeden "uden kørekort kommer du ingen vegne smarte".... Gad bare ikke skære det ud i pap da jeg skrev emnet... burde jeg ha gjort alligevel :D
Besvaret
Præcis :-) Deler lejl med min kammerat som kører bilen til daglig (vi arbejder samme sted i Kbh), men jeg ejer den. Han er så i Thailand pt, men derfor skal skidtet synes alligevel. Fandt ud af at det ikke jordens undergang hvis jeg lader være, den har bare kørselsforbud indtil den er synet. Men nu har jeg fået en ven til at hjælpe med at få den bugseret derned og så kan vi lige så godt få det ud af verden. Jeps, har ikke mit kort endnu og gider ikke at min ven skal komme med kranvogn og kører lortet derned bare for at få beskeden "uden kørekort kommer du ingen vegne smarte".... Gad bare ikke skære det ud i pap da jeg skrev emnet... burde jeg ha gjort alligevel :D
hvis din kammerat kan bugsere den kan han vel ligesågodt bare köre bilen derned?
Besvaret
hvis din kammerat kan bugsere den kan han vel ligesågodt bare köre bilen derned?
hvis bilen ikke har väret til syn inden for den periode, der er, så får bilen körselsforbud!
Besvaret
Ja den forstod jeg heller ikke lige... :) Hvis din kammerat har kørekort, så må han gerne køre bilen såfremt du sidder ved siden af...
Besvaret
hvis bilen ikke har väret til syn inden for den periode' date=' der er, så får [i']bilen körselsforbud!
den må ALTID köre til og fra värksted og til og fra synshal.... så i denne sammenhäng er körselsforbud ligegyldigt.. udover det skriver han jo netop at fristen ik er udlöbet men at han har hört der er köreforbud HVIS han overskrider denne frist..
Besvaret
Ja den forstod jeg heller ikke lige... :) Hvis din kammerat har kørekort, så må han gerne køre bilen såfremt du sidder ved siden af...
han behöver ikke sidde ved siden af ... en ikke ejer af en bil må gerne köre bilen til syn for ejeren ... hvordan skulle mekanikere og värksteder ellers kunne syne biler for kunder ... alle (med körekort) må köre bilen til syn ...
Besvaret
Må han godt køre den derned selvom han har dansk kørekort og ikke bor i Sverige??? Havde ikke styr på det der og ville være på den sikre side. Nu gør vi en tur ud af det og idet han alligevel kommer så holder vi os til den oprindelige plan :) Tak for alle svarene, sgu et lækkert site, det her :th2:
Besvaret
Må han godt køre den derned selvom han har dansk kørekort og ikke bor i Sverige??? Havde ikke styr på det der og ville være på den sikre side. Nu gør vi en tur ud af det og idet han alligevel kommer så holder vi os til den oprindelige plan :) Tak for alle svarene, sgu et lækkert site, det her :th2:
ja det må han en svensker må jo også köre en dansk bil... en svensker må endda köre en dansk bil i sverige men en dansker må ikke köre en svensk bil i danmark... og med dansk og svensk mener jeg bopälen...
Besvaret
Tak du. Tænker bare hvad fanden man skal med en synet bil til hvis man ikke har noget kørekort, men jeg sidder med en fornemmelse af at det kan du også svare på..
Som jeg altid har sagt, det er lettere at køre bil uden kørekort end omvendt... :D Jeg fatter så ikke han ikke bare lade skidtet stå til vennen er hjemme, meeeen.... han kan vel et cowboytricks som vi ikke ved noget om :D
Besvaret
den må ALTID köre til og fra värksted og til og fra synshal.... så i denne sammenhäng er körselsforbud ligegyldigt.. udover det skriver han jo netop at fristen ik er udlöbet men at han har hört der er köreforbud HVIS han overskrider denne frist..
ja, my mistake - du har helt ret :)
Besvaret
Tak du. Tænker bare hvad fanden man skal med en synet bil til hvis man ikke har noget kørekort, men jeg sidder med en fornemmelse af at det kan du også svare på..
Citat mig: "Min ven/sambo/kollega kører bilen hver dag til og fra arbejde" Jo, jeg kunne også bare vente til han kom hjem. Men da jeg ikke havde styr på om man skal til at påstille den igen hvis man overskred datoen (ny afgift osv osv) fik jeg det aftalt så den kunne synes nu her. Og så behøver min ven ikke at tænke på det når han kommer hjem. Man kan godt hjælpe hinanden, selvom det ikke ligger lige til højrebenet.
Besvaret
Som jeg altid har sagt, det er lettere at køre bil uden kørekort end omvendt... :D Jeg fatter så ikke han ikke bare lade skidtet stå til vennen er hjemme, meeeen.... han kan vel et cowboytricks som vi ikke ved noget om :D
Det muligt at det lettere at køre bil uden kort, men det er i hvert fald også nemmere at få kongebøden over dem alle, hvis man kører ind i andre, bliver påkørt + alle andre uheld forbundet med en bil, hvor man ikke har kørekort. Lur mig om de ikke også udsætter kortet i x antal måneder/år. Meget fristende, men ellers tak :rolleye:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...