Thomas Skrevet March 4, 2009 Rapporter Skrevet March 4, 2009 Nogen der kender til denne race eller har en?
Kira Besvaret March 5, 2009 Rapporter Besvaret March 5, 2009 Kender ikke så meget til dem, da de er ret sjældne Men ved racen er stadig under opbygning, da den har været tæt på udrydelse. Hvis man anskaffer sig en broholmer forpligter man sig til at indgå i avlsarbejdet. Fandt lige det her også: Familiehunden: Broholmeren som vi kender den idag er i følge standarden en rolig, omgængelig, nevefast hund, som ikke må lade sig vælte af pinden. De er meget lette at opdrage og lære forskellige færdigheder, især hvis man tager udgangspunkt i hundens naturlige adfærd. Forfalder man derimod til at anvende tvang, vold og råben, nægter en broholmer simpelt at samarbejde. Den er ikke en "enmandshund", men oplever hele familien som den flok den tilhører. Den appelere vel først og fremmest til kommende og nuværende ejere gennem sin fysik, størrelse, muskuløsitet, proportioner, gode bevægelse og et tiltalende væsen. Umiddelbart lyder det som en udemærket familiehund
michael og carina Besvaret March 5, 2009 Rapporter Besvaret March 5, 2009 Jeg kiggede på den inden vi valgte bullmastiff, og vi droppede den pga vi ikke havde lyst til at skulle indgå i deres alvsarbejde.
thejokersdk Besvaret May 24, 2009 Rapporter Besvaret May 24, 2009 Jeg har en broholmer ... Endda en sort, som er ret sjælden. Jeg er nu ligeglad med sjældenhed, men er mere optaget af hvor nem den er at opdrage, og hvor glad den er for mennesker og dyr. Jeg er dog så "heldig" at min hund blev dømt til ikke at være egnet til avl, da han fik noget allergi. Så jeg er fri af broholmerselskabets klør. Men jeg kan dybt anbefale Broholmeren. En stor hund, der ikke savler og som ikke har kamphundes ustabile sind...
SanneJ Besvaret May 24, 2009 Rapporter Besvaret May 24, 2009 Har du nogen fakta på din sidste mening? Nej vel, så tag venligst og hold din ekstrabladsviden for dig selv! Hvem er syg her...
thejokersdk Besvaret May 24, 2009 Rapporter Besvaret May 24, 2009 Jeg har ændret det til ustabil. Og så stiller jeg mig uforstående overfor hvorfor der straks skal skældsord til. Det bliver man da bare sur og personlig af. Jeg har en del uheldige episoder med kamphunde (et par ret voldsomme ar på min hånd, og en hund der er blevet overfaldet lidt for tit). Ja - det er som oftest idioter der har de aggresive kamphunde, men jeg har ikke nogen uheldige oplevelser med labrador selvom det er en idiot der har den.
SanneJ Besvaret May 24, 2009 Rapporter Besvaret May 24, 2009 Jeg har ændret det til ustabil. Og så stiller jeg mig uforstående overfor hvorfor der straks skal skældsord til. Det bliver man da bare sur og personlig af. Jeg har en del uheldige episoder med kamphunde (et par ret voldsomme ar på min hånd, og en hund der er blevet overfaldet lidt for tit). Ja - det er som oftest idioter der har de aggresive kamphunde, men jeg har ikke nogen uheldige oplevelser med labrador selvom det er en idiot der har den.Hader bare fordomme:) De er da heller ikke ustabile, du skriver det jo også selv -det med ejerne, så skal vi ikke holde os til det. Man skal jo ikke slå alle over en kam vel -jeg er selv blevet bidt af en gravhund, men derfor KAN der vel godt findes nogle fornuftige gravhunde... (ved det ikke;)) (jeg er dog ikke helt sikker på hvad du mener med skældsord, findes de i mit indlæg? I så fald beklager jeg og synes ikke du skal tage det personligt)
thejokersdk Besvaret May 24, 2009 Rapporter Besvaret May 24, 2009 "...tag venligst og hold din ekstrabladsviden for dig selv! Hvem er syg her..." synes jeg er personligt, så derfor kommentaren... Jeg er klar over at der er findes kamphunde der er velafrettede. Men i ordet kamphund ligger der jo en vis værdiladning. Jeg skrev ikke "store hunde", "muskuløse hunde" osv. og nævnte ikke en hunderace. At sige en KAMPhund er en hunderace der på det fremavlede adfærdsmønster egner sig som en hund alle folk kan købe, specielt hannerne, mener jeg er decideret urigtigt. ALLE hunde kan trænes med tålmodighed og evne, og der er da også en ulv der har vundet en lydighedskonkurrence, men jeg ville alligevel som udgangspunkt blive mindre betænkelig hvis en golden retriever kom løbende ind i min have end hvis jeg så en ulv. Også selv de begge logrede med halen og så søde ud. Kamphunde kan være dygtige og flotte, men da jeg gik med min hund på Nørrebro, så var det måske en ud af 20 mennesker jeg mødte der kunne kalde deres hund til sig. De fleste hunde kom da til sidst, men der var bare situationer hvor hunden ignorerede dem. Og her taler vi om alle hunderacer. Det taler så til mig om at der måske er 5 procent af mennesker der kan klare at opdrage en kamphund, og så er der så resten, og når de mister kontrollen - og det har jeg set mere end 50 gange med kamphunde - ja - så sker der bare mere skade end hvis en labrador ikke vil komme når der bliver kaldt. Hvis du ikke er enig i det, så skal jeg ikke udlukke at jeg bare har været uheldig at se ligepræcis de 50 ustabile kamphunde der findes i København, og at resten af af befolkningens udtalelser om dem er produktet af sentations journalistik. Jeg er bare pisse træt af kæmpe køtere der kaster sig frem i deres halsbånd imens savlen står til alle sider, og en sikkert flink blond pige står i en vinkel af 45 grader baglæns for at forhindre den i at komme hen til min. Og jeg ved at den ikke bare vil lege...
SanneJ Besvaret May 24, 2009 Rapporter Besvaret May 24, 2009 Hæ hæ, glæder mig til Liverpoolkampen er færdig :D -eller hvis du ellers er interesseret, så synes jeg du skal bruge søgefunktionen herinde ang. emnet. å kunne du måske få aflivet nogle af dine fordomme. Mine "skælsord" står jeg ved, de er da også meget rammende om dine meninger kan jeg se;)
michael k Besvaret May 24, 2009 Rapporter Besvaret May 24, 2009 at du overhovedet omtaler hunde som folk har som käledyr som kamphunde viser jo netop at du har en forudindtaget medieskabt mening/fordom .. ALLE hunde kan blive kamphunde en kamphund er ikke en race .. en kamphund er en hund tränet til kamp.. og ja de findes med garanti i dk .. specielt på nörrebro hos folk af anden etnisk oprindelse da de netop i mange tilfälde ikke har hunde som käledyr.. og ja der findes ustabile muskelhunde men har du nogensinde mödt en kongepuddel? det er noget af det mest ustabile arrige stykke dyr der findes og den kan göre nöjagtig ligeså stor skade på mennesker og andre hunde men snak om at forbyde den og du skal se oprör hos den rige del af gentoftes befolkning... og sjovt at du lige siger golden retreiver.. det er den hunderace der bider allerflest börn i danmark.. og nej det er ikke fordi der er flere af dem det er fordi den i uopdraget tilstand er precis ligeså farlig som de hunde du kalder kamphunde og fordi folk netop har en falsk tryghedsfornemmelse overfor dem... desuden er den statistik regnet ud procentmässigt og ikke udfra antal.. og golden retreiver bider börn 3 gange oftere end samtlige "kamphunderacer" tilsammen .... og hvorfra ved du at de ikke vil lege .. du har sikkert mödt en som ikek ville og fremover har du så ikke villet lade det komme an på en pröve .. hvilket er fair nok men lad nu väre med at svärte store hunde til.. ydermere er de fleste hunde der findes i dk avlet på hunde som i mange generationer overhovedet ikke har väret brugt til kamp .. så at sige de er fremavlet til det er jo også urigtigt.. så er ALLE hunde foruden få små hunderacer jo fremavlet til at väre voldsomme da det sjovt nok var det man avlede hunde til for mange generationer siden .. de havde 2 formål jagt eller vagt... begge formål kräver et agressivt dyr... inkl broholmeren da den kan spores tilbage til mastiff... "...tag venligst og hold din ekstrabladsviden for dig selv! Hvem er syg her..." synes jeg er personligt, så derfor kommentaren... Jeg er klar over at der er findes kamphunde der er velafrettede. Men i ordet kamphund ligger der jo en vis værdiladning. Jeg skrev ikke "store hunde", "muskuløse hunde" osv. og nævnte ikke en hunderace. At sige en KAMPhund er en hunderace der på det fremavlede adfærdsmønster egner sig som en hund alle folk kan købe, specielt hannerne, mener jeg er decideret urigtigt. ALLE hunde kan trænes med tålmodighed og evne, og der er da også en ulv der har vundet en lydighedskonkurrence, men jeg ville alligevel som udgangspunkt blive mindre betænkelig hvis en golden retriever kom løbende ind i min have end hvis jeg så en ulv. Også selv de begge logrede med halen og så søde ud. Kamphunde kan være dygtige og flotte, men da jeg gik med min hund på Nørrebro, så var det måske en ud af 20 mennesker jeg mødte der kunne kalde deres hund til sig. De fleste hunde kom da til sidst, men der var bare situationer hvor hunden ignorerede dem. Og her taler vi om alle hunderacer. Det taler så til mig om at der måske er 5 procent af mennesker der kan klare at opdrage en kamphund, og så er der så resten, og når de mister kontrollen - og det har jeg set mere end 50 gange med kamphunde - ja - så sker der bare mere skade end hvis en labrador ikke vil komme når der bliver kaldt. Hvis du ikke er enig i det, så skal jeg ikke udlukke at jeg bare har været uheldig at se ligepræcis de 50 ustabile kamphunde der findes i København, og at resten af af befolkningens udtalelser om dem er produktet af sentations journalistik. Jeg er bare pisse træt af kæmpe køtere der kaster sig frem i deres halsbånd imens savlen står til alle sider, og en sikkert flink blond pige står i en vinkel af 45 grader baglæns for at forhindre den i at komme hen til min. Og jeg ved at den ikke bare vil lege...
credde Besvaret May 24, 2009 Rapporter Besvaret May 24, 2009 at du overhovedet omtaler hunde som folk har som käledyr som kamphunde viser jo netop at du har en forudindtaget medieskabt mening/fordom .. ALLE hunde kan blive kamphunde en kamphund er ikke en race .. en kamphund er en hund tränet til kamp.. og ja de findes med garanti i dk .. specielt på nörrebro hos folk af anden etnisk oprindelse da de netop i mange tilfälde ikke har hunde som käledyr.. og ja der findes ustabile muskelhunde men har du nogensinde mödt en kongepuddel? det er noget af det mest ustabile arrige stykke dyr der findes og den kan göre nöjagtig ligeså stor skade på mennesker og andre hunde men snak om at forbyde den og du skal se oprör hos den rige del af gentoftes befolkning... og sjovt at du lige siger golden retreiver.. det er den hunderace der bider allerflest börn i danmark.. og nej det er ikke fordi der er flere af dem det er fordi den i uopdraget tilstand er precis ligeså farlig som de hunde du kalder kamphunde og fordi folk netop har en falsk tryghedsfornemmelse overfor dem... desuden er den statistik regnet ud procentmässigt og ikke udfra antal.. og golden retreiver bider börn 3 gange oftere end samtlige "kamphunderacer" tilsammen .... og hvorfra ved du at de ikke vil lege .. du har sikkert mödt en som ikek ville og fremover har du så ikke villet lade det komme an på en pröve .. hvilket er fair nok men lad nu väre med at svärte store hunde til.. ydermere er de fleste hunde der findes i dk avlet på hunde som i mange generationer overhovedet ikke har väret brugt til kamp .. så at sige de er fremavlet til det er jo også urigtigt.. så er ALLE hunde foruden få små hunderacer jo fremavlet til at väre voldsomme da det sjovt nok var det man avlede hunde til for mange generationer siden .. de havde 2 formål jagt eller vagt... begge formål kräver et agressivt dyr... inkl broholmeren da den kan spores tilbage til mastiff... Læste du overhovedet, hvad der blev skrevet...? Der blev ikke skrevet nogen race overhovedet! Jeg tror bestemt thejokersdk er enige med langt flertallet, at det som regel ikke er hunden, der er problemet, men ejeren... Husk lige dine egne forudtaget meninger og holdninger i det du skriver michael k
michael k Besvaret May 24, 2009 Rapporter Besvaret May 24, 2009 läser du overhovedet hvad jeg skriver? hvor nävner jeg at der blev nävnt race? det jeg skriver er at mener man at der er hunde der af race er kamphunde er man allerede helt forkert på den(og det gir han så sandeligt udtryk for at han mener) og at alle andre racer foruden meget små er nöjagtigt ligeså farlige som disse "kamphunde".. så hvad er det egentligt du mener? og han gir jo klart udtryk for at han mener at disse såkaldte kamphunde er farlige ved at han siger at han ikke ville väre bange for hvis en retreiver kom ind i hans have men hvis det derimod var en "kamphund" ville han.. hvis det ikke er en mediebetonet forudindtaget mening som netop sätter visse racer i bås.. ja så ved jeg ikke hvad det er ... og der er intet forudindtaget ved det jeg skriver .. spörg enhver der har en kongepuddel om deres hund kan med andre hunde af samme kön .. jeg garanterer dig for at du vil få samme svar hver gang .. og det vil väre et nej .. kender sågar en der har puddelkennel og han siger nöjagtig det samme og griner ad folk der mener "kamphunde" er agressive... jeg har haft og har haft omgang med MANGE muskelhunde og de racer folk mener er kamphunde og sjovt nok er der aldrig nogen af dem der har bidt mig men jeg er både blevet bidt af en puddel en labrador og en chihuahua og jo den labrador gjorde faktisk meget stor skade på min dengang 9 årige arm og hals.. ligeså stor skade som en bulldog, amstaff eller andet ville ha gjort.. at sätte hunde i bås som kamphunde udfra et udelukkende udseendemässigt kriterie er direkte ignorant... Læste du overhovedet, hvad der blev skrevet...? Der blev ikke skrevet nogen race overhovedet! Jeg tror bestemt thejokersdk er enige med langt flertallet, at det som regel ikke er hunden, der er problemet, men ejeren... Husk lige dine egne forudtaget meninger og holdninger i det du skriver michael k
thejokersdk Besvaret May 24, 2009 Rapporter Besvaret May 24, 2009 Michael K. Du har overhovedet ikke læst hvad jeg har skrevet. Jeg dropper at deltage mere i tråden, da kamphundesnakken ingen ende vil tage, og alle der har kamphunde naturligvis forsvarer deres dyr, og alle der har haft uheldige oplevelser med dem ikke bryder sig om dem. Tråden handlede om broholmeren, og den jeg har, samt dem jeg kender der har en, er glade over hvor lydhør og nem den er at få til at lære. Jeg er ude af denne tråd. Held og lykke med hundene.
michael k Besvaret May 24, 2009 Rapporter Besvaret May 24, 2009 jo läste det skam .. muligt at jeg har misforstået men så var jeg jo tydeligtvis ikke den eneste .. måske du har formuleret det forkert.. og jeg har ingen kamphund men jeg har derimod en hund som mange mener er en kamphund.. også selvom den race aldrig nogensinde har väret brugt som kamphund... igen uvidenhed og dte er trättende at se og höre på .. hvis man har så lidt indsigt i hvordan hunde fungerer at man mener at der er racer som er kamphunde så bör man holde sig fra ALLE hunde uanset race... eller göre som paris hilton.. få en rotte og kalde det en hund.. og igen fordi man har set en sort hund bide et menneske er alle sorte hunde så kamphunde? ingen hund kan klassifiseres som en kamphund för den er tränet til kamp og det kan du med ALLE hunderacer ... at kigge skävt på muskelhunde på så tyndt et grundlag er som sagt i mine öjne dumt (og nej jeg kalder dig ikke dum) Michael K. Du har overhovedet ikke læst hvad jeg har skrevet. Jeg dropper at deltage mere i tråden, da kamphundesnakken ingen ende vil tage, og alle der har kamphunde naturligvis forsvarer deres dyr, og alle der har haft uheldige oplevelser med dem ikke bryder sig om dem. Tråden handlede om broholmeren, og den jeg har, samt dem jeg kender der har en, er glade over hvor lydhør og nem den er at få til at lære. Jeg er ude af denne tråd. Held og lykke med hundene.
SanneJ Besvaret May 25, 2009 Rapporter Besvaret May 25, 2009 Jeg har nu heller ingen "kamphund" (ej heller muskelhund), men er også møjhamrende træt af de hundefordomme, og vil til hver en tid komme med indlæg mod fordummende holdninger og fordomme. Ved ikke hvad du havde regnet med i dit første indlæg thejokersdk, men når du kommer med den slags udtalelser, må du forvente at der kommer svar på tiltale -med faktaviden!, sådan er det nu engang herinde:)
Mette Besvaret May 25, 2009 Rapporter Besvaret May 25, 2009 og nu et helt neutralt - pga. uvidenhed - spørgsmål: hvilke racer hører ind under kamphunde?
Lollikken Besvaret May 25, 2009 Rapporter Besvaret May 25, 2009 Tag jer nu sammen! Ud af de 15 svar (før mit indlæg) har 3 af dem noget at gøre med Broholmeren som Thomas gerne ville vide noget om, resten er den uendelige diskussion om kamp/muskel/dræberhunde. Lidt selvcensur efterlyses, eller hvis man har noget at debattere, så opret egen tråd :) ---------------------- @Thomas Broholmeren (jf. hjemmets autoritet på området) er en dejlig hund med et godt sind (som nævnt tidligere). Ulemper er at den er stor som et hus, æder derefter og man bør købe gennem broholmerselskabet som derefter kræver udstilling og avl hvis din hvalp bliver en rask og sund hund. Hvis du køber en broholmer så bør det være gennem selskabet da broholmeren er disponeret for visse sygdomme, f.eks. HD (hofte dysplasi) som andre store hunde. Du kan også som jokeren købe en som ikke er egnet til avl, men i så fald vil jeg satse på at købe en fra selskabets kenneler (hvis man kan) for at sikre dig at der er mindst muligt galt med hunden. (håber den sætning gav mening). Der skulle også findes nogle Broweilere (blanding af broholmer og rotweiler) men det skulle ikke være godt, jf. førnævnte autoritet :) ---------------------- @Mette For at leve op til min egen selvcensur så er mit bud her: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=17052
mille Besvaret June 15, 2009 Rapporter Besvaret June 15, 2009 [quote men har du nogensinde mödt en kongepuddel? det er noget af det mest ustabile arrige stykke dyr der findes Det er da en fordom der vil noget!!! Hold kæft hvor er det bare den største løgn!!! Det lyder ikke som om du har mødt mange Stor pudler ? Desuden hedder det en Stor pudel og ikke en Konge pudel Tåbeligt pis at skrive, ærlig talt, michael k
mille Besvaret June 18, 2009 Rapporter Besvaret June 18, 2009 Der er intet der hedder pudel skriver du..? Hvorfor er der ikke det, mener du ? Jeg behøver ikke tage en sank med DKK om pudler. Hvorfor er de dumme og intet ved om hunde ??? Jeg har selv erfaring med pudler, mellempudel og storpudel, og min erfaring er go'.
SanneJ Besvaret June 19, 2009 Rapporter Besvaret June 19, 2009 Der er intet der hedder pudel skriver du..? Hvorfor er der ikke det, mener du ? Jeg behøver ikke tage en sank med DKK om pudler. Hvorfor er de dumme og intet ved om hunde ??? Jeg har selv erfaring med pudler, mellempudel og storpudel, og min erfaring er go'.Ahj, nu må I holde op. Mille læs hvad Mikael K skriver. Skal alt efterhånden skæres ud i pap. Det kaldes sarkasme, når han skriver at du burde snakke med DKK om at de er dumme og intet ved, for det er det DU siger, når du ikke siger der er noget der hedder kongepuddel og DKK skriver det (who cares:rolleyes::D) Hvis vi nu skal blive i puddelsnakken i broholmertråden: Har 1 personlig erfaring med kongepudler. En bekendt ejer 2 og kom på besøg hos os. Han var meget overrasket over hvor godt vores hund opførte sig når der kom besøg, for deres var helt tossede og gøede konstant...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu