Jump to content

Recommended Posts

Skrevet
:new: Hey Alle. Jeg er lige flyttet til Helsingborg og har købt mig en brugt Audi a4, denne skal dog have skiftet tandrem og have en service på dens aircon. Dette har jeg kontaktet dinbil helsingborg vedrørende og fået en pris på 13000 sek. Dog efter at have læst diverse skræk historier fra dinbil herinde er jeg blevet i tvivl. Er der nogle der kender et godt autoriseret audi værksted i helsingborg området, og da gerne nogle der har en lidt bedre pris muligvis. :)
Besvaret
:new: Hey Alle. Jeg er lige flyttet til Helsingborg og har købt mig en brugt Audi a4, denne skal dog have skiftet tandrem og have en service på dens aircon. Dette har jeg kontaktet dinbil helsingborg vedrørende og fået en pris på 13000 sek. Dog efter at have læst diverse skræk historier fra dinbil herinde er jeg blevet i tvivl. Er der nogle der kender et godt autoriseret audi værksted i helsingborg området, og da gerne nogle der har en lidt bedre pris muligvis. :)
Fik skiftet tandrem på bila.nu i landskrona og det gav jeg omkring 6k for. Aner ikke hvad service på aircon koster, men den pris lyder for dyrt.
Besvaret
Med dagens kurs er det 8500' date='- DKK rundt regnet. Dét synes jeg er billigt! :th2:[/quote'] Det er muligt, at dette nu engang er det gængse prisleje for den slags arbejde udført hos Audi selv - men billigt er det i hvert fald ikke!
Besvaret
Aner ikke hvad service på aircon koster' date=' men den pris lyder for dyrt.[/quote'] Enig, prisen er gal. Mht. aircon så havde jeg til sammenligning min 530d til aircon-service hos BMW i Lund sidste sommer. Kostede vist knapt SEK 1500,-
Besvaret

VW i Taarnby gav os tilbud på skift af tandrem + olieskift på en 1.9 TDI i sommers. Det lød på 10.000dkr + evt ekstra arb. så nej, det lyder ikke helt urimeligt. men da der kun er tale om reservedele for ca 1500kr er der rigtigt mange penge at spare på at gå til en uautoriseret, som ikke kræver +800kr i timen (det er vist standard timeprisen hos dinbil lige pt.) En tandrem er ikke raketvidenskab at skifte. Det er noget man sætter lærlinge til og et uautoriseret værksted giver også garanti på det de laver. Retfærdiggørelse i forhold til vekselkurs, holder ikke. Svensk timeløn er jo (endnu) ikke steget, bare fordi forskellen mellem danske og svenske kr. er belevet større.

Besvaret
VW i Taarnby gav os tilbud på skift af tandrem + olieskift på en 1.9 TDI i sommers. Det lød på 10.000dkr + evt ekstra arb. så nej, det lyder ikke helt urimeligt. men da der kun er tale om reservedele for ca 1500kr er der rigtigt mange penge at spare på at gå til en uautoriseret, som ikke kræver +800kr i timen (det er vist standard timeprisen hos dinbil lige pt.) En tandrem er ikke raketvidenskab at skifte. Det er noget man sætter lærlinge til og et uautoriseret værksted giver også garanti på det de laver. Retfærdiggørelse i forhold til vekselkurs, holder ikke. Svensk timeløn er jo (endnu) ikke steget, bare fordi forskellen mellem danske og svenske kr. er belevet større.
Mener nu ikke at du skal begynde at sammenligne danmark og sverige her. Skulle have skiftet en forlygtepære i min a4 og ville lige køre forbi vw på amager. Prisen lød på 745 plus moms og pære:rolleye: Så jeg ventede til jeg et par dage senere skulle til ystad og kørte ind til skoda der. Pris 70kr svenske! Det er hvad pæren koster, fik den anden skiftet ved motorcenter skurup og da jeg ringede sagde at jeg bare skulle komme forbi og at det ikke ville koste andet end hvad pæren koster. Da jeg så skulle betale, kostede pæren 270 + moms... Samme pære som kostede 70sek. i ystad.. det er sku noget underligt noget, fik det dog til de 70...
Besvaret
Det er muligt' date=' at dette nu engang er det gængse prisleje for den slags arbejde udført hos Audi selv - men billigt er det i hvert fald ikke![/quote']Hele fronten skal af - det tager tid. Udover remmen, så skal vandpumpen skiftes sammen med rem-strammere og div. småting. Det tager en mindre krig i arbejds-timer. Og så kommer A/C-arbejdet oveni. Jo - jeg synes stadig det er en fin pris.
Besvaret
Hele fronten skal af - det tager tid. Udover remmen, så skal vandpumpen skiftes sammen med rem-strammere og div. småting. Det tager en mindre krig i arbejds-timer. Og så kommer A/C-arbejdet oveni. Jo - jeg synes stadig det er en fin pris.
byttede kamrem på en a4 fra 03 for et par måneder siden der skulle hele fronten ikke af ... og vandpumpen behöver man jo ikke skifte hvis den intet fejler... og lur mig om vandpumpe overhovedet er med i den pris han har fået ... tvivler
Besvaret
Er der nogle der kender et godt autoriseret audi værksted i helsingborg området' date=' og da gerne nogle der har en lidt bedre pris muligvis. :)[/quote'] Mit sidste service på en S4 blev foretaget i Hörby. Det var bl.a. et sp. om pris Malmö index 100 / Trelleborg 90 / Lund 90 / Hörby 80
Besvaret
Er det også et autoriseret Audi-værksted? Blot nysgerrig.
Ja!
Skulle have skiftet en forlygtepære i min a4 og ville lige køre forbi vw på amager. Prisen lød på 745 plus moms og pære:rolleye: Så jeg ventede til jeg et par dage senere skulle til ystad og kørte ind til skoda der. Pris 70kr svenske! Det er hvad pæren koster, fik den anden skiftet ved motorcenter skurup og da jeg ringede sagde at jeg bare skulle komme forbi og at det ikke ville koste andet end hvad pæren koster. Da jeg så skulle betale, kostede pæren 270 + moms... Samme pære som kostede 70sek. i ystad.. det er sku noget underligt noget, fik det dog til de 70...
Hvor kan man få skiftet pære (forlugte) på en A4?
Det kan jeg skam gøre for dig' date=' du skal bare selv have pæren med![/quote'] :rolleyes:
Besvaret
byttede kamrem på en a4 fra 03 for et par måneder siden der skulle hele fronten ikke af ... og vandpumpen behöver man jo ikke skifte hvis den intet fejler... og lur mig om vandpumpe overhovedet er med i den pris han har fået ... tvivler
Jeg forholder mig bare til hvad diverse mekanikere fortæller mig. M.h.t. vandpumpen, så er det standard at skifte den samtidig. Hvis den fejler, så river den remmen med sig osv osv = havari. Den koster ikke alverden - så den er sund altid at skifte samtidig, da den jo drives af samme rem. Igen - det er hvad jeg har fået at vide og læst mig frem til. Jeg er ikke uddannet VAG-mekaniker.
Besvaret

Hold dig LANGT væk fra DinBil. De udleverer først din bil når du har betalt regningen, og har ikke lavet arbejdet ordentligt. Så kan du ellers få fornøjelsen af at betale rigtigt mange gange for at de skal lave de samme fejl på din bil. Til dato det absolut værste værksted jeg har været på!!! Prisen er ligegyldig - jeg kan ikke sige om det er billigt eller dyrt - bare hold dig væk fra DinBil. Så kan du lige så godt veksle pengene til 25 ører og kaste dem ud af vinduet - sig hvor du vil gøre det - jeg vil gerne samle dem op. Det giver samme effekt som at sætte sin bil til rep. hos DinBil.

Besvaret
Hold dig LANGT væk fra DinBil. De udleverer først din bil når du har betalt regningen, og har ikke lavet arbejdet ordentligt. Så kan du ellers få fornøjelsen af at betale rigtigt mange gange for at de skal lave de samme fejl på din bil. Til dato det absolut værste værksted jeg har været på!!! Prisen er ligegyldig - jeg kan ikke sige om det er billigt eller dyrt - bare hold dig væk fra DinBil. Så kan du lige så godt veksle pengene til 25 ører og kaste dem ud af vinduet - sig hvor du vil gøre det - jeg vil gerne samle dem op. Det giver samme effekt som at sætte sin bil til rep. hos DinBil.
Jeg bliver nødt til at kommentere denne! Nu skriver du ikke hvilken af 'Din Bil' afdelingerne du benytter, Vi har dog været super tilfredse med afdelingen i Trelleborg. Jeg kører til dem når pæren på bilen går, uden at ha' ringet, de skifter den omgående. Jeg kunne ikke efterspænde boltene på fælgen nok, så jeg kørte lige forbi. De brugte deres 'dims' (no wise cracks), ingen regning. Min bil kom til at ramme en beton klods :D kørte direkte til 'Din Bil', de hejste bilen op for at konstatere om der var sket skade på undervognen! Ingen regning! Hvis det ikke er service, så ved jeg sgu ikke hvad er :thumbup:
Besvaret
Jeg bliver nødt til at kommentere denne! Nu skriver du ikke hvilken af 'Din Bil' afdelingerne du benytter
Topic er "Skift af tandrem i Helsingborg område " - så vi må gå ud fra der er tale om den lokale DinBilAfDeLinG :)
Besvaret
Topic er "Skift af tandrem i Helsingborg område " - så vi må gå ud fra der er tale om den lokale DinBilAfDeLinG :)
EXCUSE ME:fight: Havde indtrykket af, at man havde lov til, at komme med sine erfaringer i dette forum. Beklager, at jeg ikke havde brugt det nødvendige 'OT' før jeg griflede løs :mad:
Besvaret
EXCUSE ME:fight: Havde indtrykket af, at man havde lov til, at komme med sine erfaringer i dette forum. Beklager, at jeg ikke havde brugt det nødvendige 'OT' før jeg griflede løs :mad:
Øhh...hvad skete der lige dér!? :surprise:
Besvaret
Ja' date=' fortæl endelig....for jeg er sgu' blank :lol:[/quote']Hvis du lige læser fra toppen igen, og tæller til ti - så tror jeg du ser at mit indlæg ikke var ment som en kritik. Derimod som en reminder på topic, som fok ofte glemmer efterhånden som trådene udvikler sig - og så var det på plads med en opfrisker. Jeg går stærkt ud fra der bliver talt om Din Bil i Helsingborg, eftersom det er dét tråden handler om. Hvis det ikke er tilfældet, så er det jo lidt af et jok' i spinaten fra chaospilot's side. At du reagerede som du gjorde kunne jeg slet ikke se en grund til. Men, bevares - vi kan alle have en dårlig dag, hvor vi kun læser hver anden sætning. :rolleyes:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...