Jump to content

Forbud mod Molo, Katvig og andet stribet tøj i Svensk daginstitution

Recommended Posts

Besvaret

ja, grin du bare - men hvis det er de meget smalle striber, så får mange altså ondt i hovedet (af dem, der lider af eksempelvis migräne) :sad: Og alternativet er vel at medarbejderen må sige op

Besvaret
ja, grin du bare - men hvis det er de meget smalle striber, så får mange altså ondt i hovedet (af dem, der lider af eksempelvis migräne) :sad: Og alternativet er vel at medarbejderen må sige op
Hvis det er smalle striber er det i mange tilfælde Katvig og det er 100% økologisk og tænk at forbyde børn at have dem på:sick: Hvis det VIRKELIG genere den pågældende medarbejder, skulle vedkommende finde sig et andet job!! (F.eks på sygehuset hvor alt er hvidt:th2:) Man kan jo heller ikke forbyde Zebraer og tigre i Zoo, fordi en dyrepasser ikke tåler striber eller? Tænk en verden hvor man altid skal sikre sig at ens børn´s julegaver, fødselsdagsgaver, ens indkøb etc. ALDRIG på være stribet/prikket tøj. Og bare den udskiftning af garderopen som de pågældende forældre skal i gang med.:rolleye:
Besvaret

Uh det ville være skidt hvis de indførte sådan en regel i vores dagis. Emil har nærmest kun stribede bluser.... Jeg kan ikke lade være med at tænke om ikke støjniveauet kan have noget med migrænen at gøre?

Besvaret

hvis man lider af migræne er det vel ikke det optimale sted at arbejde, med så meget larm... syntes sku det er til grin.. der var ikke nogen der skulle fortælle hvad mine børn skulle have på.. men gad vide om de må det? der er jo også debatter med tørklæder, og det er vel egentligt det samme i sidste ende.. altså det med at forbyde et stykke klæde....?

Besvaret

ryster sku lidt på hovedet, det næste bliver vel at de forbyder larm :th2: ps. debatten med tørklæder har noget med religion at gøre ;-) hvis der så var en religion hvor man kun måtte bære tøj med små striber :love2:

Besvaret
ryster sku lidt på hovedet, det næste bliver vel at de forbyder larm :th2: ps. debatten med tørklæder har noget med religion at gøre ;-) hvis der så var en religion hvor man kun måtte bære tøj med små striber :love2:
så laver vi vores egen religion da.. vi må kun bære molo, katvig og andre lignende mærker... resten skal så bare lige udtænkes... hmmmm... ;)
Besvaret
haha fedt det pissegrimt alt det molo osv:laugh::laugh:
Hørt! Det ryger også konsekvent nederst i skuffen når vores 7mdrs tøs modtager diverse high-trend super funky bling-bling mærker, i de mest afskyelige farver, fra bedsteforældre og deslignende der har for mange penge til pjat. Næ du, H&M, Lindex, KappAhl og alle de andre svenske lav-pris tøj kæder laver helt fint børne tøj... Og de penge vi sparer kan vi så bruge på en parterapeut så vi kan give vores barnen bedre opvækst,med fokus på virkelige værdier...;)
Besvaret

ahh, hvis man tager til lagersalg på disse tøjmærker er de altså billigere end HogM, lindex osv. og der er intet galt at give sit barn nogen farver på :-) men... må dog indrømme at det er mget meget sjældent jeg kigger på en baby og tænker "hold da kæft noget fedt tøj" :laugh:

Besvaret

Nu bliver jeg sgu for nysgerrig, blir nødt til at se hvad det er for tøj I snakker om. Hvorfor er det mode, når der er striber på? eller er det bare mærket i sig? Og er det bare her i SE det er mode eller også i DK? (lærer nok aldrig at forstå:o) Edit: Nå for søren, Katvig er et dansk mærke...:o Edit 2: hmmm... synes altså ikke det er videre kønt, tror også jeg får migrænea1063.gif

Besvaret

det fordi du ik har set vores prinsesse så:D nu køber vi meget af vores børnetøj enten i usa eller på ebay.uk så hun render i polo sport, baby phat, tommy hilfiger osv og når man handler de rigtige steder så koster de mærker ik mere end H&M, og jo der er noget galt i at gi sit barn så noget tøj på, så ender de som nogen andre flipper med brune fløjsbukser og en gul og lilla stribet trøje og nogen høje grønne støvler når man ser dem senere hen i livet fordi de har lært fra barn af at det ok at se mærkelig ud:p

ahh, hvis man tager til lagersalg på disse tøjmærker er de altså billigere end HogM, lindex osv. og der er intet galt at give sit barn nogen farver på :-) men... må dog indrømme at det er mget meget sjældent jeg kigger på en baby og tænker "hold da kæft noget fedt tøj" :laugh:
Besvaret
og nogen høje grønne støvler når man ser dem senere hen i livet fordi de har lært fra barn af at det ok at se mærkelig ud:p
De kaldes gummistøvler;) Og er nu ret så praktiske -bare spørg de kvindemennesker jeg studerede med, som måtte rende rundt i vandhuller i deres høje hæle, fordi de fra barn havde lært at det var vigtigt at se godt ud:laugh:
Besvaret

Sådanne små sippede kællinger uden jordforbindelse af nogen art, burde forbydes ved lov.... De rigtige kvinder ved hvornår og hvordan de skal klæ' sig.....De har både garderober til mudderhuller, swingerklubber og Dronning Margrethe......:D

Besvaret

om man kan lide deres farver, striber, eller mønstre kan jo egentligt være ret lige meget. hvad man vælger at give sine børn på har vel ikke en skid med opdragelse eller andet at gøre, og ingen unger er vel bedre om det går i molo, hilfinger, lewis eller andet. det handler om at dagiserne forbyder mærker af tøj. som jeg skrev tidligere, var der da ingen der skulle fortælle mig hvordan jeg valgte at klæde mit barn på. i hvilke mønstre eller farver. om det så var det ene eller andet mærke. jeg tror nærmere at hende pædagogen skulle finde sig et andet job, hvis hun ikke kan tåle stærke farver, larm mm. for tror ikke på at hendes migræne kun kommer af tøjet. støj nivuet må da fremkalde en masse hovedpine også. og så må jeg lige tilføje at jeg ikke selv køber katvig, molo, lewis eller andre mærker. nææææhhh vi får stort set alt tøjet foræret, og det sparer man sku knaster på. så om der ligger nogle molo, eller andre mærker i, er for mit vedkommende ret lige meget. mine unger får det på jeg syntes er pænt, og resten ryger videre til vores store familie. det er ikke alle der er så priviligerede som vi med stor familie, som forkæler de små, men om man vælger at købe sit tøj i h&m eller andre steder er vel ret lige meget. smag og behag, kommer vel i første række.

Besvaret
Hørt! Det ryger også konsekvent nederst i skuffen når vores 7mdrs tøs modtager diverse high-trend super funky bling-bling mærker' date=' i de mest afskyelige farver, fra bedsteforældre og deslignende der har for mange penge til pjat. Næ du, H&M, Lindex, KappAhl og alle de andre svenske lav-pris tøj kæder laver helt fint børne tøj... Og de penge vi sparer kan vi så bruge på en parterapeut så vi kan give vores barnen bedre opvækst,med fokus på virkelige værdier...;)[/quote'] Det forstår jeg ganske enkelt ikke?! Betyder det at folk der køber katvigtøj til deres børn, ikke kan give dem rigtige værdier og har brug for parterapeuter for at klare den, eller at alle mennesker har brug for parterapi for at kunne give sine børn fokus på virkelige værdier og at vi derfor burde spare vores penge sammen til det :rolleye: Så ville verden sgu da se skidt ud :rolleyes: Nuvel, vores dreng har både tøj fra Milibe (striber enmasse), katvig og deslige - han har også lidt tøj fra H&M, men min erfaring er at tøjet fra f.eks. Milibe holder bedre, både form og farver efter utallige vaske. Jeg gider ikke gå op i hvilke mærker andres børn går i, ligesom jeg forventer at folk ikke dømmer min dreng eller mig bare fordi han har noget mærketøj på - så er det altså dem der har et problem :rolleyes:
Besvaret
Alt modetøj til børn, er penge lige ned i en kinesisk slavehandlers lommer.....:D Så bare gi' den gas.....
At tro at de billige kæder fører en bedre politik, er vist utopi ;)
Besvaret
det fordi du ik har set vores prinsesse så nu køber vi meget af vores børnetøj enten i usa eller på ebay.uk så hun render i polo sport' date=' baby phat, tommy hilfiger osv[/quote'] Det er ski' fine sager. Well, så længe vores knægt stadig skyder i vejret med raketfart, får han dælme kun billigt tøj, og jeg synes så afgjort sagtens, at man kan finde billigt tøj, som stadig ser ordentligt ud. Vi var til en barnedåb i går, hvor han havde et meget flot - synes jeg - sæt på til i alt sølle SEK 300 (for skjorte, vest og bukser). Bang for the buck! Og kvaliteten er god såmænd. sdc10481.jpgsdc10473.jpgsdc10469.jpgsdc10466.jpg

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...