Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Det er sådan at jeg kun kører til Danmark med min bil i særlige dage eller for at holde ferie. Normal pendler jeg med tog/bus. Idag blev jeg så stoppet første gang i DK med min svenske bil. Jeg kommer til at være hele påsken i DK for at holde ferie. De gjorde ikke så meget end at tjekke mig ud via kørekortet og spurgte hvor jeg skal hen. Svarede at jeg holder ferie i DK. ... "Fortsat god tur" fik jeg retur efter 5min... Anyway, min kammi sagde at de registrerer hvor mange gange man bliver stoppet og i tilfældet af, at man bliver stoppet en del gange kan der opstå problemer osv mht. afgift/snyd. Ergo de mistænker.... Kan nogen bekræfte dette? Skal man være bekymret? Det skal siges at jeg bor i Sverige - har boet i 3 år men kører ikke rundt med min svenske bil til dagligt i DK. Kun i særlige tilfælde samt ferier. er ikke blevet stoppet før. Ps. Blev stoppet i byen efter at have set Fast and the furious ved midnat :love2: (dog ingen forseelse) :laugh:

Besvaret
Hej Det er sådan at jeg kun kører til Danmark med min bil i særlige dage eller for at holde ferie. Normal pendler jeg med tog/bus. Idag blev jeg så stoppet første gang i DK med min svenske bil. Jeg kommer til at være hele påsken i DK for at holde ferie. De gjorde ikke så meget end at tjekke mig ud via kørekortet og spurgte hvor jeg skal hen. Svarede at jeg holder ferie i DK. ... "Fortsat god tur" fik jeg retur efter 5min... Anyway, min kammi sagde at de registrerer hvor mange gange man bliver stoppet og i tilfældet af, at man bliver stoppet en del gange kan der opstå problemer osv mht. afgift/snyd. Ergo de mistænker.... Kan nogen bekræfte dette? Skal man være bekymret? Det skal siges at jeg bor i Sverige - har boet i 3 år men kører ikke rundt med min svenske bil til dagligt i DK. Kun i særlige tilfælde samt ferier. er ikke blevet stoppet før. Ps. Blev stoppet i byen efter at have set Fast and the furious ved midnat :love2: (dog ingen forseelse) :laugh:
For at gøre en lang historie kort.. du har ikke noget at frygte..
Besvaret
Det korte svar er: Nej, du har intet at være bekymret for. Det drejer sig ikke om hvorvidt du kører meget i DK eller ej, men om du bor i Sverige. Og det gør du jo. Hvad med folk der arbejder i DK? De må vel forventes at køre i DK næsten hver eneste dag, og det er selvfølgelig fuldt lovligt. Mht. den konkrete standsning af politiet. Som du beskriver det lyder det som en rutinemæssig politiforretning. Jeg mener enhver kan jo blive stoppet af politiet, sådan er det jo. Jeg tvivler på der er foretaget nogen registrering af nogen art. /Jolin
Besvaret
Jeg mener enhver kan jo blive stoppet af politiet, sådan er det jo. Jeg tvivler på der er foretaget nogen registrering af nogen art. /Jolin
Nej det tror jeg heller ikke, men hvis de skulle have registreret det, så er det evigt ligegyldigt, du bor jo i Sverige også må du køre i DK i din Svenske bil.
Besvaret

Der er INTET suspekt i dette. Det er PÅSKE og dette sker hvert år... Politiet holder razzia alle steder.. Mere er der ikke i det. Jeg kommer lige fra Fosie og der holder et hav af betjente af præcis samme årsag... Det er vel en slags forårsregøring. Alle bilerne foran mig blev vinket ind, så jeg blinkede da pænt af og var klar til at blive stoppet...Men, de vinkede så mig videre. De tjekker vel 8-10 biler ad gangen

Besvaret
Der er INTET suspekt i dette. Det er PÅSKE og dette sker hvert år... Politiet holder razzia alle steder.. Mere er der ikke i det. Jeg kommer lige fra Fosie og der holder et hav af betjente af præcis samme årsag... Det er vel en slags forårsregøring. Alle bilerne foran mig blev vinket ind, så jeg blinkede da pænt af og var klar til at blive stoppet...Men, de vinkede så mig videre. De tjekker vel 8-10 biler ad gangen
I min kalender er der ikke påske før i næste uge:laugh:
Besvaret

Politiet kan stoppe dig 1000000000000 gange på et døgn, hvis de har lyst - det er deres arbejde at lave kontroller, eller stoppe folk for mistænkeligheder. Især nu hvor de kører razziaer imod svensk indreg'et biler, kan de jo vælge at stoppe samme bil 10 gange om en aften, bare for at tjekke om de får samme historie at vide hver gang, og der er intet du kan gøre ved det. Jeg ville dog helt sikkert føle mig generet af det, men det er ikke ulovligt eller chikane, hvis politiet har en grund eller årsag, og det kan være mangfoldigt.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...