jacobe Skrevet April 8, 2009 Rapporter Skrevet April 8, 2009 Jeg skal så småt til at overveje at sætte BMW'en til salg, og er i et lille dilemma: Bilen har kørt ca. 99.400 km (9940 mil, for dem som er rigtigt integreret :)) og jeg er nu blevet lidt bange for at køre i den, da den så nemt vil ramme de berømte 10.000 mil, som virker som smertegrænsen for en bil herovre... men hvor meget betyder det?? Kan det ligefrem omregnes i rede penge, om en given bil har kørt f.eks. 9940 mil kontra 10.400 mil? Eller betyder det ikke så voldsomt meget, når den alligevel er så tæt på?
Guest Mogens Besvaret April 8, 2009 Rapporter Besvaret April 8, 2009 men hvor meget betyder det?? Kan det ligefrem omregnes i rede penge Det kan næppe omregnes i rede penge, men har indflydelse på salgsforløbet. Interessen er dalende, jo flere km bilen har kørt...
jacobe Besvaret April 8, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 8, 2009 Det kan næppe omregnes i rede penge' date=' men har indflydelse på salgsforløbet. Interessen er dalende, jo flere km bilen har kørt...[/quote'] Okay, men i mit tilfælde (du kender jo bilen), tror du så at det har den store betydning, om den har kørt 9940 eller 10040?
Gio Besvaret April 8, 2009 Rapporter Besvaret April 8, 2009 Okay' date=' men i mit tilfælde (du kender jo bilen), tror du så at det har den store betydning, om den har kørt 9940 eller 10040?[/quote']Du falder jo på en søgning under 10.000 mil - og alene dét faktum skræller nok en del købere af. Men som med så meget andet, så er det et spørgsmål om den rigtige pris - og ikke så meget andet.
Guest Mogens Besvaret April 8, 2009 Rapporter Besvaret April 8, 2009 Du falder jo på en søgning under 10.000 mil - og alene dét faktum skræller nok en del købere af. Men som med så meget andet, så er det et spørgsmål om den rigtige pris - og ikke så meget andet. Det er jeg i princippet enig i. Mængden af interesserede "svenskere" daler i takt med "de flere km/passagen af 10.000 mil" - og derved har det mere end teoretisk betydning, om bilen har kørt under eller over 10.000 mil... (et godt håndgribeligt eksempel du giver, Gio)
jacobe Besvaret April 8, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 8, 2009 Sætter stor pris på jeres svar, forstår sagtens den praktiske betydning af mil-tallet ifm. søgninger. Det jeg nok er mere nervøs for er, om bilen taber reel værdi ved at have passeret 10.000 med et par hundrede mil.
Gio Besvaret April 8, 2009 Rapporter Besvaret April 8, 2009 Det jeg nok er mere nervøs for er' date=' om bilen taber reel værdi ved at have passeret 10.000 med et par hundrede mil.[/quote']Kommer an på hvem der køber den. Jacob, med andre ord, så skal du ikke være nervøs for om din bil har kørt 99.999 eller 111.111 km - det er ét fedt, firkantet sagt.
Guest PeterK Besvaret April 12, 2009 Rapporter Besvaret April 12, 2009 SE at få solgt den i en fart eller kør 150-200.000km i den!! Selvom det er BMW eller MER gider svenskerne ikke give noget for biler der har kørt over 100.000km!! De er ganske enkelt USÆLGELIGE og specielt senere på året og 2010, hvor der "frigives" tusindvis af firmabiler i sverige der har kørt 60-90.000km. Har selv en 535d Touring (06) som har kørt 60.000km og den ryger til salg inden 80.000km, da den bliver problematisk at sælge til en fornuftig pris derefter!!.......Og det er endda en af markedets mest holdbare motorer, men sagen er at det har intet med bilens stand/fakta at gøre. Det er RENT Psykologi:sad:
michael k Besvaret April 12, 2009 Rapporter Besvaret April 12, 2009 Jeg skal så småt til at overveje at sætte BMW'en til salg, og er i et lille dilemma: Bilen har kørt ca. 99.400 km (9940 mil, for dem som er rigtigt integreret :)) og jeg er nu blevet lidt bange for at køre i den, da den så nemt vil ramme de berømte 10.000 mil, som virker som smertegrænsen for en bil herovre... men hvor meget betyder det?? Kan det ligefrem omregnes i rede penge, om en given bil har kørt f.eks. 9940 mil kontra 10.400 mil? Eller betyder det ikke så voldsomt meget, når den alligevel er så tæt på? sät den til salg med de 99400 så siger ingen noget til at den har rullet 1000km mere når de kommer og kigger på den .. det er ret normalt medmindre det er forhandlere og selv der har bilen ofte rullet lidt mere end opgivet fordi der lige har väret et par pröveture
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu