Jump to content

Selvangivelse 2008 - Rubrik 468 - Formue - ejendomsværdi

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal for første gang udfylde selvangivelse for begrænset skattepligtig og grænsegænger og er nu endelig ved at være færdig. Dog er jeg i tvivl om rubrik 468, som er på selvangivelsen for grænsegængere, og som handler om Formue - ejendomsværdi af egne udenlandske ejendomme. Jeg har talt med Skat Øresund, og har flere gange fået at vide, at jeg ikke skal betale ejendomsværdiskat i Danmark, så så langt er jeg med, men jeg forstår ikke helt, hvorfor denne rubrik så er med på selvangivelsen. Talte med Skat Øresund for et par uger siden og fik at vide, at jeg kunne lade rubrikken være blank, men damen jeg talte med lød ikke helt sikker på sin viden, så jeg er lidt i tvivl. Er der nogen der ved, om rubrikken skal udfyldes eller ej, og hvis ja, hvad Skat så bruger den til? Mvh Henriette

Besvaret

Præcist hvornår den er relevant ved jeg ikke - men selvangivelsen for begrænset skattepligtige er jo lavet til at dække "alle" der går under den betegnelse. Så der kan sikkert tænkes andre situationer end os der bor i SE og arbejder i SE hvor det ville være relevant. Du bliver beskattet at ejendomsværdien af dine svenske ejendomme af Sverige og skal ikke betale i Danmark. Jeg ville bare lade den stå blank, som Skat foreslår.

• 2 months later...
Besvaret

Hej, til samme punkt - Ejendomsværdiskat... Har jeg desværre et beløb stående på min forskudsopgørelse, og de skriver de har taget tallene fra 2008 hvor jeg også har betalt. Jeg har kigget alle kolonner igennem og kan intet beløb finde fra eller om min bolig. Jeg har godt nok indtastet adr. og sådan. Men intet med værdi iføgle mig selv. Men kan se i skriver, man ikke skal betale Ejendomsværdiskat i DK når man bor her fast, korrekt? Dvs. jeg burde kunne ringe til dem og forklare dette på hvilket grundlag? At det skal man bare ikke? På forhånd tak.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...