LADYMARION Besvaret April 21, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 21, 2009 nej klart i et villakvarter er der lidt andre regler... men tror dog stadig man må skyde feks en kat hvis den går i ens fiskedam ller lign... og nej det er ikke ulovligt at skyde med feks luftgevär og airsoftvåben i din egen have .. dog skal man sikre at kugler ikke kan komme hen hvor de ikke skal hen... men at skyde med krudtladdede våben er medmindre du har et vis antal tönder land .. eller sikret med godkendt beton jordvold og det har ingen i et villa kvarter .. Nej lige præcis, der er en lille hæk mellem os og naboen. Og det kan godt være at han skyder mod en tavle, men man ved ikke hvad hans børn kan finde på når de render rundt og skyder. Det ligner et luftgevær det han har. Så man kunne købe dem i Silvan:scared:
michael k Besvaret April 21, 2009 Rapporter Besvaret April 21, 2009 Nej lige præcis' date=' der er en lille hæk mellem os og naboen. Og det kan godt være at han skyder mod en tavle, men man ved ikke hvad hans børn kan finde på når de render rundt og skyder. Det ligner et luftgevær det han har. Så man kunne købe dem i Silvan:scared:[/quote'] ja det må han ikke ... så det er bare at bede ham om at stoppe og gör han ikke det så ring polisen ... sig til ham som det er at du synes det er meget särt at din kat bliver ramt af hagl i de samme dage som han leger skydebane i haven ved siden af ... og at du egentligt gerne vil se hvad han skyder med ... så kan du jo sammenligne med den fra din kat om den var rundt osv .. ikke mange skyder med rundhagl i luftgevärer så det må väre närliggende hvis han gör det at det er ham der har skudt din kat .. sig at han skal stoppe det med det samme ellers går du videre med det.. medmindre du filmer ham i "akten" kan du aldrig bevise det er ham der har skudt din kat så det kan du ligeså godt droppe men du kan stoppe ham så han ikke leger skydebane i jeres haver .. og som en sagde med at du kan matche kuglerne ... ja men kun til at styrke din mistanke ... det er ikke projektiler som CSI kan sammenligne med geväret .. sådan fungerer luftgevärer desvärre ikke da de er glatlöbede
LADYMARION Besvaret April 21, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 21, 2009 ja det må han ikke ... så det er bare at bede ham om at stoppe og gör han ikke det så ring polisen ... sig til ham som det er at du synes det er meget särt at din kat bliver ramt af hagl i de samme dage som han leger skydebane i haven ved siden af ... og at du egentligt gerne vil se hvad han skyder med ... så kan du jo sammenligne med den fra din kat om den var rundt osv .. ikke mange skyder med rundhagl i luftgevärer så det må väre närliggende hvis han gör det at det er ham der har skudt din kat .. sig at han skal stoppe det med det samme ellers går du videre med det.. medmindre du filmer ham i "akten" kan du aldrig bevise det er ham der har skudt din kat så det kan du ligeså godt droppe men du kan stoppe ham så han ikke leger skydebane i jeres haver .. og som en sagde med at du kan matche kuglerne ... ja men kun til at styrke din mistanke ... det er ikke projektiler som CSI kan sammenligne med geväret .. sådan fungerer luftgevärer desvärre ikke da de er glatlöbede Jeg havde også tænkt mig at gå derind og sige at jeg ikke har det godt med at han skyder. Jeg ville aldrig anmelde ham for noget jeg ikke har beviser imod. Og det er heller ikke fedt at starte ud med nabokrig efter 3 måneder som naboer, men hvis der er problemer med at han bliver ved så må vi kontakte polisen. Håber bare ikke det kommer så langt.
jacobe Besvaret April 21, 2009 Rapporter Besvaret April 21, 2009 Er helt enig med Michael, og Marion; du skrev tidligere, at han virkede forfærdet over det skete. Så der burde være gode forudsætninger for at tage en dialog med ham om, at du er meget utryg ved at han skyder i sin have. Kunne jo også være at de andre naboer føler det samme, men bare aldrig har sagt noget. Personligt synes jeg generelt ikke om skydevåben, og mener slet ikke de har noget at gøre i en have. Håber du kan snakke fornuftigt med ham.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu