Jump to content

Recommended Posts

Skrevet
http://www.polisen.se/ Blev selv fanget på Lorensborggaten i morges sammen med stort set alle andre, som kørte forbi i morges. Det var rent samlebåndsmaskineri. De stod på det stykke, hvor der er 2 baner, alt ser frit og ufarligt ud, men man må kun køre 50. Det er der så stort set ingen der gør. De fik godt nok skovlet nogen penge i kassen.
Besvaret
http://www.polisen.se/ Blev selv fanget på Lorensborggaten i morges sammen med stort set alle andre, som kørte forbi i morges. Det var rent samlebåndsmaskineri. De stod på det stykke, hvor der er 2 baner, alt ser frit og ufarligt ud, men man må kun køre 50. Det er der så stort set ingen der gør. De fik godt nok skovlet nogen penge i kassen.
:sick: Kunne de dog for pokker ikke i stedet stille sig i nærheden af skoler osv i stedet for, hvor det giver rigtig god mening. Apropos politiet... Nærmere mig en DK-vogn (blå, MPV, 3 sæderækker). De sad 4 i den. Han kørte cirka 112-115. Lagde mig bag ham med pæn afstand. Så slap han speederen lidt, hvorfor jeg blinkede ud og begyndte med en overhaling. Hah, tror I så ikke, at han også vælger at blinke ud (for at overhale en forankørende), så jeg må træde på bremsen for at skabe afstand. :rolleyes: Bliver faktisk en smule irriteret, så jeg øger hastigheden til omkring 130, idet han trækker ind igen. Det er lige inden tunnellen, så jeg slipper speederen og lader nålen falde til lige knapt 100... hvem tror I trækker ud og overhaler...? joh ja, den køre blå politivogn såmænd. Han fortsætter med cirka 102-105.
Besvaret

Igår var jeg ude på min mc for første gang i år. I Bara sigtede de på mig med deres laser ... uden der skete noget ved det... (rent held, ventede kun på Claus).... og, vi så dem 2-3 gange mere, hver gang i en lille landsby. Det giver ikke så meget mening om søndagen, de skulle hellere være tilstede når skolerne er åbne

Besvaret

Hmmm, Bara - blev berettiget nuppet en lørdag aften kl. 19.15. sammen med 18-20 andre ved den nye rundkørsel, det er nok derfor de er begyndt at holde til der suk....., samme aften der var de her tennis-optøjer i Malmö, og de havde ikke et klap at lave :rolleye: Til sidst skændes den overordnede med ham med laser-pistolen, de kunne sgu ikke nå at skrive allesammen....., damned - gode penge ned i kassen..... TNI

Besvaret

Må jeg blandt andet henlede opmærksomheden på den her side: http://www.polisen.se/Skane/Aktuellt/Trafikovervakning/Skane/Trafikkontroll-Skane/ Tisdag 21 april Hastighetsövervakning, E22, riksväg 19, 21 och 23 samt i Landskrona. Onsdag 22 april Hastighetsövervakning, E4, E22 och E65. Torsdag 23 april Hastighetsövervakning, tätorter i Kristianstads kommun och länsväg 110 samt inre ringvägen Malmö. Bilbälteskontroll, Hässleholm och länsväg 104. Fredag 24 april Hastighetsövervakning, E22 och Ängelholm samt i polisområde Malmö. Lördag 25 april Hastighetskontroll, polisområde Malmö. Söndag 26 april Hastighetskontroll, polisområde Malmö. Kør pænt :cool:

Besvaret

Motorcykelbetjente forklædt som civil Bruger svensk politi umærkede motorcykler? :new: Jeg vidste jo at de på E65 netop idag ville køre med hastighedskontrol, så jeg var ekstra opmærksom, og bemærkede derfor en civil motorcykel, der benyttede en sidevej til at lave en u-vending. Hans interesse for at ligge bag mig var pænt ubehagelig. :eek: Da han senere passerede mig bemærkede jeg en lidt voldsom antenne og noget som ligenede en kommunikationsradio over spedometeret, men bag kåben. Hans kørestil og adfærd var meget som en dansk motorcykelbetjents, med at ligge lige over hastighedsbegrænsningen, og så trække ind foran lastbiler og 'vente' i lavere hastighed på at nogen farer forbi ..... :flov: At dømme efter mine svenske medtrafikanters kørsel og især 'farttab', når de var ved at indhente ham, så tror jeg en del på det med civil-motorcyklen. Er der nogen der kan bekræfte den?

Besvaret
Send en sms til 71456 og spørg på hans nr. Så kommer det frem at det er polisen der ejer pladerne og så er sagen bøf...............;)
Ja, det ved jeg godt man kan (alle civilvogne står som ejet af polisen i vv), men jeg tog ikke hans nummer, jeg havde ligesom fokus et andet sted :cool:
Besvaret

Har fået en en fartbøde i mit liv, og det var i sverige af en civil mc betjent. Jeg havde ikke den fjerneste idé om det var en polis som lå bagved mig, men synes dog han hang meget godt på i tilkørslen til motorvejen :rolleyes: Mener han havde en blå/sort dragt på, og 3 touringkufferter også. Han kørte så ind foran mig, og pludselig foldede der sig et lille skilt ud fra mc´en med ordet "polis".. lidt som en pistol der kommer en "bang-flag ud af" :D Det kostede så 1200 sek at blive målt til 106 i en 90 inkl 3% rabat... Han valgte også at ligge hånden på mine lidt for slidte fordæk, men troede på min også rigtige historie om at nye skulle monteres næste dag.. ellers havde det været 800 extra.... yderst flink betjent desuden... ps. Han lå desuden også inde i højre bane og ventede...

Besvaret
Mener han havde en blå/sort dragt på, og 3 touringkufferter også. Han kørte så ind foran mig, ps. Han lå desuden også inde i højre bane og ventede...
Okay, så er den god nok. Jeg har bare aldrig set de svenske uniformerede motorcykelbetjente 'jage' alene, som de gør i dk. Kun set de svenske i flok ved korteger eller radarfælder. Jeg var også lidt oppe på pedalen og ca. 10-15 over målet, da han trak ind bag mig, men jeg lod den falde til under 10 over, og så overhalede han :p Han var på en bordeaux motorcykel med kåbe og 3 'tasker' bag (1 i hver side og 1 på top) i sort hård nopret plast, og han havde en grå jakke med sorte ærmer og hvidlig integralhjelm. Den var småbeskidt og så slidt ud... slet ikke som en officiel ting :surprise:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...