Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa Jeg ved godt der er nogle gamle tråde om emnet - men nogle der har en ide om hvad sådan et anlæg kan koste. Huset er ca. 120 + 100 kælder + 70 poolrum.... der er vandbåren gulvvarme i det hele. På forhånd tak. Henrik

Besvaret

jordvarme

Det afhænger af en del... Men et sted mellem 100.000 og 150.000 sek vil jeg gætte på...
Er det så med alt.... jeg har ikke tænkt mig selv at grave f.eks...... Til orientering - grunder er stor nok.... ca. 2.500 Henrik
Besvaret
Er det så med alt.... jeg har ikke tænkt mig selv at grave f.eks......
Det skulle jeg mene, men tag fat i en IVT forhandler eller hvad du nu havde tænkt dig af mærke, de kan formodentlig give dig en ret præcis pris.
Besvaret

Forhandler

Det skulle jeg mene' date=' men tag fat i en IVT forhandler eller hvad du nu havde tænkt dig af mærke, de kan formodentlig give dig en ret præcis pris.[/quote'] Takker..... og så lige spørgsmålet..... hvem skal man bruge... nogle erfaringer... Takker
Besvaret

Note: Efter installationen af jordvarmen, så er der lige en have der skal gen-etableres - det koster jo også. Medmindre det er nybyggeri, og der ikke er anlagt nogen endnu, selvfølgelig :)

Besvaret

Have

Note: Efter installationen af jordvarmen' date=' så er der lige en have der skal gen-etableres - det koster jo også. Medmindre det er nybyggeri, og der ikke er anlagt nogen endnu, selvfølgelig :)[/quote'] Det betyder ikke noget her - haven ligner alligevel ikke det vi vil have.... så det er faktisk bare en hjælp.... at de bl.a. kan fjerne et areal der er asfalteret.....
Besvaret
Note: Efter installationen af jordvarmen' date=' så er der lige en have der skal gen-etableres - det koster jo også. Medmindre det er nybyggeri, og der ikke er anlagt nogen endnu, selvfølgelig :)[/quote'] Oh true - sådan her så mine forældres græsplæne ud efter de havde fået etableret jordvarmeanlæg i deres nye hus:
Besvaret

He-he, av for den......:scared: Men ellers så er jordvarme bare godt -det er det mindste vore erfaringer. Bor i et 200 kvm hus som er rimeligt isoleret, og vi bruger totalt 14000 kwt om året, inkl forbrugsstrøm - og jeg arbejder hjemmefra, med et par PC'ere og lys, printer og alt kørende i 17 timer i døgnet, så det....:p men vi har så til gengølfd en dobbelt slange liggende, totalt næsten 450 meter iflg tidligere ejer. Vore anlæg er ellers ikke af nyeste generation, en IVT greenline fra 2002 - men det er jo ikke noget man bare skifter! TNI

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...