Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Yep' date=' der er motorer som yder mere med højere oktantal. Men prøv at sammenligne mellem 98 og V-Power, så er der vist ikke den store forskel på andet end prisen.[/quote'] Holder med den med det længere kilometertal på oktan 98 også ?.... såfremt det gør, er det jo spændende om merprisen tager charmen af det...:rolleyes:
Besvaret
Holder med den med det længere kilometertal på oktan 98 også ?.... såfremt det gør' date=' er det jo spændende om merprisen tager charmen af det...:rolleyes:[/quote'] prøvede at finde nogle folk med erfaring fra 99 oktan vpower, og konklusionen var at det ikke ændrede på benzinforbruget på nogen synlig måde. jeg mener at jeg engang fandt et tal fra shell som sagde 4% på en god dag - hvis man altid kører vpower. Så ...den kører ikke længere på literen, derfor er der heller ikke noget at hente ved 98 oktan. den yder dog en smule mere, det kan man jo vælge at købe det for.
Besvaret
Jo' date=' biler udstyret med bankesensor bør selv nedregulere når der opstår tændingsbanken. Derfor man også opnår en højere effekt når tidspunktet for banken fremskydes.[/quote'] Ja det mente jeg nu også - det er vel bl.a. derfor man faktisk kan få noget ud af at køre på benzin med højere oktan - altså det faktum at motoren selv justerer så den kører optimalt på det brændstof man nu engang har hældt på tanken....
Besvaret
Det er folk som dig der gør at det er en fed forretning at sælge NITRO3000 (YX)' date=' V-Power (Shell), Dynamic (Q8), Ultima 95 (Statoil) etc.[/quote'] Overhoved ikke. Har aldrig købt andet end 95 blyfri. :) Fik en email af Q8: :laugh::laugh::laugh:
Besvaret
Hvorfor er det at i tanker benzin i Danmark? Det er da sådan cirka altid billigst at tanke i Sverige... 11,84 sek for 95 hos Preem her til morgen - det er 7,89 dkk kr/L.
Nu tanker jeg kun Diesel - og her er DK altid billigst. Der bliver tanket hos næsten alle selskaberne, og jeg kan ikke mærke nogen foreskel - hverken i økonomi eller performens.
Besvaret
Fik en email af Q8: :laugh::laugh::laugh:
Tror du så stadig ikke på det eller var det hovedet på sømmet? For hun siger jo bare det samme som mig. Jeg kan bare ikke underskrive mig med en fin titel andet end Aviation Fuel Operator :D
Besvaret
Hvorfor er det at i tanker benzin i Danmark?
Gør jeg heller ikke mere. Ikke engang medarbejder tanken i lufthavnen kan gøre det billigere end Sverige.
Besvaret
Tror du så stadig ikke på det eller var det hovedet på sømmet? For hun siger jo bare det samme som mig. Jeg kan bare ikke underskrive mig med en fin titel andet end Aviation Fuel Operator :D
Jeg tror skam på dig, og det var ikke for at undervurdere dig overhoved:th2: Aviation Fuel Operator lyder sgu da ikke dårligt :lol:
Besvaret
Dk er da ikke billigst på diesel !!??
Hvor i SE kan jeg tanke billigere end i DK?? Jeg gav i går DKK 6,98 for én liter hos Shell Express i DK - og i SE koster én liter i dag (22.04) hos Jet omkring SEK 11 (ca. DKK 7,35)
Besvaret
Dk er da ikke billigst på diesel !!??
Jo, normalt finder man det billigere i DK. Således tanker vi som oftest diesel i DK, men benzin i SE. Dog er der ikke den helt store forskel i pris på v-power, når man i DK hver torsdag kan tanke dette til samme pris som 95 oktan.
Besvaret

Ja, der er heller ikke noget forskel på hvor man handler - alle stationers kvalitet er høj - og fin til hvilken som helst bil vi dødelige kører i. Og de additiver er ikke andet end reklamer pladder, kan godt være additiver gør en forskel, men der er ikke forskel om det er statoils, shells eller OKQ8. Eneste grund til at handle shell er at de har oktan 99, hvis man har en bil der kan drage nytte af det. Personligt køber jeg OKQ8 oktan 98, ubemandet stationer - det er en fin pris.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...