Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Det er naturligvis kun, hvis man har noget at deklarere, og har modtaget en svensk forskudsopgørelse, at man skal reagere og som minimum godkende årsopgørelsen. Hvis man arbejder i Danmark og ikke har nogen som helst indkomst i Sverige og derfor ikke har hørt noget fra Skatteverket, så behøver man jo ikke at foretage sig noget.

Besvaret
Jeg har lige opdaget at det ikke er alle pendlere der har styr på at den Svenske deklaration skal väre inde idag !! Startböden er 1000 kr!!
Har godt nok tænkt over det. Jeg har ikke modtaget noget fra skatteverket. Er det ikke meningen at de skal sende papirer til mig? Flyttede hertil i aug 08, har ingen svensk indkomst. Måske 20 kr i renteindtægter.
Besvaret
Det er naturligvis kun' date=' hvis man har noget at deklarere, og har modtaget en svensk forskudsopgørelse, at man skal reagere og som minimum godkende årsopgørelsen. Hvis man arbejder i Danmark og ikke har nogen som helst indkomst i Sverige og derfor ikke har hørt noget fra Skatteverket, så behøver man jo ikke at foretage sig noget.[/quote'] Fint, du svarede sådan set på mit spørgsmål.
Besvaret
Jeg har lige opdaget at det ikke er alle pendlere der har styr på at den Svenske deklaration skal väre inde idag !! Startböden er 1000 kr!!
...og herefter SEK 3000 yderligere efter 1 måned og SEK 5000 mere efter 3 måneders manglende indberetning, så det kan hurtigt blive dyrt for glemsomme sjæle.....
Besvaret

Jeg skulle have taget procenter Jeg skulle have taget procenter, reddede også lige 2000 hos nogen venner. Dejligt at du fik den lavet :tongue2:

Jeg siger lige tak her' date=' der sparede vi da lige 2 x 1000 sek:o[/quote']
Besvaret

jeg har de sidste par år tjent lidt i sverige. Men har aldrig indberettet noget. får det papir hvor der står at jeg skal have penge tilbage, og det har jeg fået. Det er 2 år nu jeg skal have tilbage. Og har ikke mogtaget nogen "bøde"

Besvaret

De fleste har vel også lån i SE ? - så får man jo også en deklaration man skal udfylde/nulle ud ? Eller fik jeg kun min fordi jeg har solgt lejlighed i 08 ? Anyway, hvis du har e-legitimation, så er der ingen ben i at godkende/rette/tilføje over nettet.

Besvaret
De fleste har vel også lån i SE ? - så får man jo også en deklaration man skal udfylde/nulle ud ? Eller fik jeg kun min fordi jeg har solgt lejlighed i 08 ? Anyway, hvis du har e-legitimation, så er der ingen ben i at godkende/rette/tilføje over nettet.
Hej, Jeg fik en for første gang i år, flyttet til Sverige i December 2006, jeg ringet til dem og her fortalte skatte medarbejderen mig at jeg bare skal skrive at jeg ingen indkomst har i sverige og send den ind, da jeg ingen indkomst har i SE overhovedet. /Caleb
  • 2 weeks later...
Besvaret

Hvad nu hvis man har renteudgifter i en bank i Danmark på 3000 kr. og renteindkomst på samme konto for 12 kr. Skal man så betale skat til Sverige af de 12 kroners renteindkomst? Og hvor meget kan det mon så beløbe sig til?:lol:

• 3 weeks later...
Besvaret

Vi har ikke modtaget noget fra skatteverket, har i dag fået et fint brev, hvis vi ikke melder vores indkomst inden 14 dage, får vi bøde på 1000 kr pr stk. Ringer derind og fortæller vi begge arbejde i DK og ikke har nogen indkomst i Sverige og at slet ikke har modtaget noget. Hun kunne se på hendes skærm der stod en del(ved ikke hvad hun mente med det) og jeg kunne ikke få oplyst hvad en del var for noget. Så nu sender hun 2 nye som vi skal udfylde, prøvede igen og forklare der ikke var så meget at udfylde der vi ikke tjener en krone herover, men det mente hun. Så jeg er meget spændt på og se hvad der står på den seddel. Bare for at være helt sikker, man skriver bare 0 ved indkomst og underskriver den ik?

Besvaret
Bare for at være helt sikker' date=' man skriver bare 0 ved indkomst og underskriver den ik?[/quote'] Jo, men glem ikke at angive eventuelle renteindtægter fra DK (og anden kapitalindkomst). Se yderligere info tidligere i tråden...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...