swoop Skrevet May 12, 2009 Rapporter Skrevet May 12, 2009 Hej alle skattenørder Jeg vil snart være bosat i Malmö og pendle til mit arbejde i København. Endvidere vil jeg snart også eje bolig udenfor Europa samt udleje denne. 1) Går ud fra denne indkomst skal beskattes i Danmark? 2) Skal jeg betale ejendomsskat til Danmark? I følge ØresundDirekt skal det gå til Sverige, men da man ikke har formueskat i Sverige skal jeg ikke betale ejendomsskat .... Er der noget jeg har misforstået? Envidere hvis nogen har et par gode tips vedr. udenlandsk ejendom hører jeg naturligvis gerne. Tak på forhånd.
mrode Besvaret May 12, 2009 Rapporter Besvaret May 12, 2009 Hej alle skattenørder Jeg vil snart være bosat i Malmö og pendle til mit arbejde i København. Endvidere vil jeg snart også eje bolig udenfor Europa samt udleje denne. 1) Går ud fra denne indkomst skal beskattes i Danmark? 2) Skal jeg betale ejendomsskat til Danmark? I følge ØresundDirekt skal det gå til Sverige, men da man ikke har formueskat i Sverige skal jeg ikke betale ejendomsskat .... Er der noget jeg har misforstået? Envidere hvis nogen har et par gode tips vedr. udenlandsk ejendom hører jeg naturligvis gerne. Tak på forhånd. Hvilket land? Ellers kan du aldrig få et ordentligt svar.
swoop Besvaret May 12, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret May 12, 2009 Hvilket land? Ellers kan du aldrig få et ordentligt svar. Hvordan kan det være det har betyde hvor jeg skal betale evt indkomstskat? Men det er pt i første omgang Kina.
Nils Besvaret May 12, 2009 Rapporter Besvaret May 12, 2009 Danmark (Skat) har ikke noget med den ejendom at gøre, hverken indtægter eller ejendomsskat.
mrode Besvaret May 12, 2009 Rapporter Besvaret May 12, 2009 Hvordan kan det være det har betyde hvor jeg skal betale evt indkomstskat? Men det er pt i første omgang Kina. Som Nils skriver vil det ikke ende med beskatning i Danmark, men om der er beskatning i Sverige kommer jo an på om der er indgået en DBO og hvad den siger.
swoop Besvaret May 12, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret May 12, 2009 Som Nils skriver vil det ikke ende med beskatning i Danmark' date=' men om der er beskatning i Sverige kommer jo an på om der er indgået en DBO og hvad den siger.[/quote'] Hmm ... det er direkte modsat hvad ØresundDirekt sagde. De mener at indtægter skal gå til Danmark, da min normale indkomst beskattes der. Skal dog bemærkes, at jeg ikke nævnte specifik land. Men der er vel specifik retningslinjer om det går til enten Danmark eller Sverige samtidig med man husker evt DBO.
mrode Besvaret May 12, 2009 Rapporter Besvaret May 12, 2009 Hmm ... det er direkte modsat hvad ØresundDirekt sagde. De mener at indtægter skal gå til Danmark' date=' da min normale indkomst beskattes der. Skal dog bemærkes, at jeg ikke nævnte specifik land. Men der er vel specifik retningslinjer om det går til enten Danmark eller Sverige samtidig med man husker evt DBO.[/quote'] Det er altid smart at komme med så mange informationer som muligt, hvis man gerne vil have ordentlig rådgivning. For hvis de troede du ville udleje en ejendom i Danmark skulle de gerne have ret. Hvis du er bosat i Sverige er du kun begrænset skattepligtig af det indkomst du genererer i Danmark, for så vidt angår løn og selvstændig erhvervsvirksomhed. Alt anden indkomst har Sverige som udgangspunkt beskatningsretten til. Hvordan det lige er med Kina ved jeg ikke, men det kan de sikkert fortælle dig på Skatteverket.
swoop Besvaret May 12, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret May 12, 2009 Det er altid smart at komme med så mange informationer som muligt, hvis man gerne vil have ordentlig rådgivning. For hvis de troede du ville udleje en ejendom i Danmark skulle de gerne have ret. Hvis du er bosat i Sverige er du kun begrænset skattepligtig af det indkomst du genererer i Danmark, for så vidt angår løn og selvstændig erhvervsvirksomhed. Alt anden indkomst har Sverige som udgangspunkt beskatningsretten til. Hvordan det lige er med Kina ved jeg ikke, men det kan de sikkert fortælle dig på Skatteverket. Tak for hjælpen. Jeg sagde tydlig det var ejendom var udenfor Europa og jeg boede i Malmö og arbejdede i København. Takker som altid for super information og vil tage kontakt til Skatteverket.
mrode Besvaret May 12, 2009 Rapporter Besvaret May 12, 2009 Hvis du eller andre gerne vil vide noget om international beskatning i sverige, så har Skatteverket udarbejdet dette "lille" værk som vist er ret dybdegående (har ikke kigget i det, men gemt det i mine links). http://www.skatteverket.se/rattsinformation/handbockerochhandledningar/internationell/2009/innehall.4.2e56d4ba1202f95012080009032.html
swoop Besvaret May 13, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret May 13, 2009 Hvis du eller andre gerne vil vide noget om international beskatning i sverige, så har Skatteverket udarbejdet dette "lille" værk som vist er ret dybdegående (har ikke kigget i det, men gemt det i mine links). http://www.skatteverket.se/rattsinformation/handbockerochhandledningar/internationell/2009/innehall.4.2e56d4ba1202f95012080009032.html Tak for linket mrode. Vil lige bemærke, at man skal huske at se antallet af sider før man starter udskrivningen. Dette dokument er lige under 1000 sider, så der røg lige en halv svensk skov.
swoop Besvaret May 14, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret May 14, 2009 Hej igen venner Har haft lige morgenhygge inde på skatteverket.se og har fundet en lidt mere simpel tilgang til emnet
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu